اخبار داغ

اصولی: امیدوارم باشگاه‌ها فرصت بهره‌مندی از تبلیغات محیطی را غنیمت بشمارند

اصولی: امیدوارم باشگاه‌ها فرصت بهره‌مندی از تبلیغات محیطی را غنیمت بشمارند
رییس کمیته بازاریابی و تلویزیون فدراسیون فوتبال درباره اقدامات انجام شده جهت واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها به نکاتی اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، احسان اصولی صفار گفت: یک اتفاق بسیار خوبی در فضای فوتبال کشور رخ داد که حاصل اقدامات چند ماهه فدراسیون فوتبال و بر پایه تاکید رییس فدراسیون جهت حرفه‌ای سازی باشگاه‌داری و درآمدزایی و انجام فعالیت‌های اقتصادی به شکل مستقل و بر اساس صرفه و صلاح باشگاه‌ها است و بی‌شک مبنای حرفه‌ای شدن فوتبال ملی ما است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال افزود: این طرح طبق نظرات رییس فدراسیون دنبال شد و بی‌تردید دستور تاریخی رییس فدراسیون مبنی بر واگذاری تبلیغات محیطی به خود باشگاه‌ها، اقدام ارزشمند و قابل توجهی است. سال‌هاست که لیگ و فوتبال ما عنوان حرفه ای دارد اما در حوزه اقتصادی هنوز نتوانسته به صورت حرفه ای عمل کند، در حالی که "درآمدزایی از فوتبال" از تعاریف فوتبال حرفه‌ای است و اکنون گام نخست آن برداشته شده است. در شرایطی که تیم ملی فوتبال جایگاه نخست قاره کهن را دارد و در سطح جهان نیز توجهات را به خودش جلب کرده است. ضمن اینکه استعدادها، علاقه مندان و طرفداران پرشور و پرشمار ایران زمینه‌ساز رفتن ما به سوی فوتبال حرفه‌ای است اما متاسفانه در گذشته نوع فعالیت اقتصادی و درآمدزایی در باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون حرفه‌ای نشده بود و وابسته به منابع دولتی یا بخش‌های نیمه دولتی و خصولتی بود. فوتبال ما در حوزه اقتصاد می‌تواند به طور مستقل درآمدزا و کمک حال اقتصاد ملی ما باشد و به GPD کمک کند، علاوه بر آثار اجتماعی، فرهنگی، اعتباری و هویتی که فوتبال ما در پی دارد قطعا فوتبالی که امروز در جهان صنعت اطلاق می‌شود، می‌تواند در حوزه اقتصاد نیز این تاثیرگذاری را داشته باشد، اما تاکنون حرکتی نشده بود.
,
وی ادامه داد: اکنون گام اول برداشته شد انشاله اقدامات بعدی نیز متناوب و با همکاری و همراهی همه علاقمندان، دلسوزان و مدیران حوزه‌های مختلف شکل خواهد گرفت و همانطور که وزیر ورزش و جوانان نیز روز گذشته تاکید کرد این یک اقدام تاریخی و ارزشمند است که از سوی فدراسیون فوتبال و با مدیریت عزیزی خادم صورت گرفت و جای تقدیر و تشکر دارد.
,
اصولی تصریح کرد: امیدوارم باشگاه‌های ما این فرصت را غنیمت بشمارند و از این ظرفیت بتوانند برای تحقق درآمد و حرفه‌ای شدن استفاده کنند. به خصوص در کسب درآمدهای ارزشمند اقتصادی و تعریف فعالیت‌های اقتصادی مستقل که خودش می‌تواند اشتغال‌زایی، درآمدزایی و حتی ارز آوری داشته باشد. فوتبال ما ظرفیت خودش در ارزآوری را هنوز نشان نداده است و می‌توانیم در این حوزه به شکل بسیار چشم‌گیری فعالیت کنیم و از سرمایه‌ انسانی که در حوزه فوتبال و فوتسال داریم، استفاده کنیم و منابع ارزی را به داخل کشور وارد کنیم.
,
وی در ادامه اظهار داشت: از طرفی آن بخش از ماموریت‌هایی که در سازمان لیگ شکل تصدی‌گری داشت به خود باشگاه ها محول شد. از این پس سازمان لیگ فرصت پیدا می‌کند تا به ماموریت‌های اصلی و و اساسی خودش بیشتر اهتمام داشته باشد و نقش نظارت بر لیگ فوتبال را بهتر ایفا کند. سطح لیگ در آسیا را ارتقا بدهد تا لیگ فوتبال کشورمان نیز هم‌پای تیم ملی رشد کند. این فرصت مهیا می‌شود تا مدیران در سازمان لیگ به مباحث برگزاری حرفه‌ای لیگ بیشتر معطوف شوند و بار مسئولیت در بخشی که در آن حوزه ها نه ساز و کار و نیروی متخصص انسانی را داشت و نه در تعاریف حوزه ماموریتی سازمان لیگ قرار داشت، سبک‌تر شود. ضمن اینکه امر شفاف‌سازی منابع مالی که از اهداف این دوره فدراسیون و شخص رییس فدراسیون بوده، بهتر محقق شود و به سمت شفاف‌تر شدن منابع ورودی به فوتبال و منابع هزینه‌ای حرکت کنیم که در واقع یک گام بسیار رو به جلو است و تداوم این مسیر و اقدامات می‌تواند فوتبال ما را در حرفه‌ای، درآمدزا و شفاف شدن بهره‌مند کند.
,
وقتی باشگاه‌ها به درآمدزایی برسند، منابع به شکل خودجوش، خودزا و درون‌زا از طریق فوتبال مهیا شود، قطعا فساد و دلالی و خیلی از اتفاقات ناخوشایند که شنیده می‌شود به حاشیه خواهد رفت و فضای فوتبال بهتر و پاک‌تر خواهد بود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه