اخبار داغ

رئیس گروه بیماری های واگیر علوم پزشکی خراسان شمالی:

تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۴۰ سال در خراسان شمالی آغاز شد

تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۴۰ سال در خراسان شمالی آغاز شد
فیض الله برزگر با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۴۰ سال در خراسان شمالی آغاز شد،‌گفت: دز یادآور برای افردی که واکسن ۲ نوبت واکسیناسیون اولیه آن ها اسپوتنیک و آسترازنکا بوده، متفاوت است و این دز ۶ ماه پس از تزریق دز دوم تزریق می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیض الله برزگر، رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک  اظهار داشت: افراد بالای ۴۰ سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن ‌های غیرفعال شده (سینوفارم، بهارات و برکت) را انجام داده اند، باید نوبت سوم واکسن را ترجیحاً مشابه نوبت اول (غیرفعال شده) به فاصله سه ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

وی ادامه داد:  دز یادآور برای افردی که واکسن ۲ نوبت واکسیناسیون اولیه آن ها اسپوتنیک و آسترازنکا بوده، متفاوت است و این دز ۶ ماه پس از تزریق دز دوم تزریق می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: برای تزریق این دز نیازی به ثبت نام نیست و افراد با مراجعه به مراکز واکسیناسیون می توانند این دز را دریافت کنند.

برزگر خاطرنشان کرد: خوشبختانه با افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا، ایمنی پایه حاصل شده است، اما هنوز تا ایمنی کامل فاصله داریم، بنابراین از افراد واکسینه نشده می خواهیم سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا رنگ بندی شهرها قرمز نشود.

وی تاکید کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در موفقیت یا عدم موفقیت وضع موجود بسیار تأثیرگذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه