اخبار داغ

ابلاغ آئین نامه بررسی سوانح هوایی؛

گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد + سند

گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد + سند
بر اساس آیین نامه جدید بررسی سوانح هوایی، گروه بررسی این سوانح مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به بررسی سانحه خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویبنامه ۱۹ آبان هیئت وزیران در خصوص اصلاح آئین نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی (غیر نظامی) را به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

برخی از مواد اصلاح شده در این آئین نامه به شرح زیر است:

, برخی از مواد اصلاح شده در این آئین نامه به شرح زیر است:,

امکان واگذاری بررسی سانحه هوایی به سایر کشورها

, امکان واگذاری بررسی سانحه هوایی به سایر کشورها,

ماده ۳ تبصره ۲: سازمان می‌تواند حسب تشخیص مطابق با استانداردهای بین‌المللی پیمان شیکاگو و پس از انجام تشریفات قانونی، تمام یا بخشی از فرآیند بررسی سانحه را در چهارچوب موافقت‌نامه دو جانبه، به یک کشور و یا نهاد خارجی زیر نظر سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) واگذار نماید.

,

الحاق گروه‌های جدی کارشناسی به تیم بررسی سوانح

,

ماده ۹: بررسی سوانح و حوادث هوایی توسط کارگروهی متشکل از کارشناسان و متخصصان مربوطه در ۱۶ گروه با عناوین زیر با نظارت و مدیریت مسئول بررسی انجام می‌پذیرد:

,

گروه عملیات پرواز

,

گروه هواشناسی

,

گروه خدمات شدآمد (ترافیک) هوایی و فرودگاه

,

گروه شاهدان عینی

,

گروه دستگاه‌های ثبت و ضبط پروازی

,

گروه سازه

,

گروه پیشرانه (نیروی محرکه وسیله پرنده)

,

گروه سامانه (سیستم‌) های وسیله پرنده

,

گروه اسناد و مدارک تعمیر و نگهداری وسیله پرنده

,

گروه عوامل انسانی و پزشکی

,

گروه نجات

,

گروه کارآیی وسیله پرنده

,

گروه بررسی محل (سایت) سانحه

,

گروه بررسی استحکام و انسجام وسیله پرنده سانحه‌دیده

,

گروه عکس / فیلم ویدئویی

,

گروه ایمنی اتاقک (کابین) هواپیما

,

تیم بررسی سانحه اختیار تام بررسی محل وقوع سانحه را دارد

, تیم بررسی سانحه اختیار تام بررسی محل وقوع سانحه را دارد,

ماده ۱۰: به منظور حصول اطمینان از انجام بدون تأخیر، دقیق و کامل بررسی‌ها توسط اعضای کارگروه بررسی سوانح و حوادث هوایی موضوع ماده ۹ این آئین‌نامه، مسئول بررسی و یا به تشخیص وی سایر اعضای کارگروه یادشده باید با اختیار تام به محل سانحه اعزام شوند و به صحنه سانحه و لاشه وسیله پرنده، تمام بقایای مربوط از قبیل اطلاعات ثبت و ضبط‌شده پروازی، گزارش‌های شاهد یا شواهد عینی و مکالمات ضبط‌شده مراقبت پرواز و کلیه مستندات مربوط دسترسی و نظارت (کنترل) مستقیم داشته باشد.

,

ماده ۱۱: با شروع فرآیند بررسی سانحه یا حادثه، مسئول بررسی باید با اختیار تام، اعضای کارگروه بررسی سوانح و حوادث هوایی موضوع ماده ۹ این آئین‌نامه را انتخاب و بدون تأخیر و محدودیتی ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوط با جمع‌آوری اطلاعات و مدارک مربوط و در صورت لزوم ارسال قطعات و مواد به آزمایشگاه‌ها و مؤسسات معتبر داخلی و یا خارجی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده از دستگاه‌های ثبت و ضبط پروازی و سایر مستندات مربوط، علل و عوامل وقوع سانحه را تعیین و در صورت لزوم ضمن ارائه توصیه‌های ایمنی، گزارش‌های مربوط را تهیه و به مبادی ذی‌ربط ارسال نماید.

,

گروه بررسی سانحه، مستقل از سازمان هواپیمایی

, گروه بررسی سانحه، مستقل از سازمان هواپیمایی,

مسئول بررسی سانحه، مستقل از دفاتر نظارتی سازمان و سایر ذی‌نفعان صنعت هوانوردی کشوری اقدام به بررسی سوانح و حوادث می‌کند و گزارش نهایی از طریق دفتر بررسی سوانح و حوادث مستقلاً منتشر می‌شود.

,

افشای مکالمات پروازی خلبانان ممنوع شد

, افشای مکالمات پروازی خلبانان ممنوع شد,

ماده ۲۸- گزارش‌های نهایی مربوط به سوانح و حوادث و مدارک و اسناد مربوط باید در سازمان نگهداری شوند و در صورت لزوم مورد بهره‌برداری قرار گیرند. سازمان باید از اطلاعات دستگاه ثبت داده‌های هواپیما، ضبط مکالمات پروازی و رادیویی خلبانان، ثبت تصاویر و کلیه اسناد و سایر اطلاعات مربوط به سوانح و حوادث حفاظت کند و از افشای آن برای مقاصدی غیر از بررسی سوانح و حوادث جلوگیری نماید.

,

گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد

, گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد,

گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد

, گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد,

گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد

انتهای پیام
منبع: مهر

, گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه