اخبار داغ

آنگ سان سوچی فعلا به ۴ سال حبس محکوم شد

آنگ سان سوچی فعلا به ۴ سال حبس محکوم شد
حکومت نظامیان میانمار امروز (دوشنبه) رهبر دوفاکتوی این کشور را به چهار سال حبس محکوم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حکم علیه آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی سابق میانمار به اتهام تحریک علیه ارتش و نقض قوانین مربوط به کرونا صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
همچنین این بخشی از احکام احتمالی علیه سوچی است که ممکن است با آنها روبرو شود.
,
 
,
سوچی ۷۶ ساله از کودتای اول فوریه سال جاری میلادی توسط ارتش میانمار در بازداشت به سر می‌برد و از آن زمان با یکسری اتهامات روبرو شده که شامل نقض قانون اسرار رسمی، فساد و تقلب انتخاباتی می‌شود و در صورت مجرم شناخته شدن در تمامی این جرایم، با چندین سال حبس روبرو می‌شود.
,
 
,
سخنگوی حکومت نظامیان میانمار گفت، امروز همچنین سوچی به دو سال حبس بابت تحریک علیه دولت و دو سال دیگر بابت نقض قانون مرتبط با محدودیت‌های کرونایی محکوم شد.
,
 
,
وی افزود، وین مینت، رئیس جمهوری سابق و در حبس میانمار نیز به چهار سال حبس به اتهام جرایم مشابه سوچی محکوم شد. آنها هنوز به زندان منتقل نشده‌اند.
,
 
,
سخنگوی حکومت نظامیان همچنین بدون ذکر جزئیات و با اشاره به بازداشت آنها در نایپیدوا گفت: آنها با اتهامات دیگری روبرو می‌شوند.
,
 
,
خبرنگاران از ورود به دادگاه در پایتخت منع شدند و وکلای سوچی هم اخیرا از صحبت با رسانه‌ها ممنوع شده بودند.
,
 
,
در هفته‌های اخیر، محاکمه‌های سایر اعضای برجسته حزب لیگ ملی برای دموکراسی سوچی پایان یافته و حکومت نظامیان در میانمار احکام جدی و سختی را برای آنها در نظر گرفته است.
,
 
,
یکی از سر وزیرهای سابق میانمار به ۷۵ سال حبس محکوم شده در حالیکه یکی از معاون‌های نزدیک به سوچی به ۲۰ سال حبس محکوم شد.
,
 
,
عفو بین‌الملل این احکام صادره علیه سوچی را محکوم کرد و معاون مدیر منطقه‌ای این گروه گفت: این احکام شدید جدیدترین تصمیم حکومت نظامیان در میانمار علیه تمامی اپوزیسیون و اقدامی در راستای سرکوب تمامی آزادی‌ها در این کشور است.
,
 
,
ریچارد هورسی، مشاور ارشد گروه بین‌المللی بحران در امور میانمار نیز گفت، این احکام صادره نشان دهنده قدرت ارتش است.
,
 
,
فشارهای بین‌المللی علیه حکومت نظامیان در میانمار برای احیای دموکراسی تاثیری بر ژنرال‌های ارتش نگذاشته و درگیری‌های خونین با معترضان مخالف آنها در سراسر کشور همچنان ادامه دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه