اخبار داغ

بازرگام، سامانه‌ای که برای حیات باید با آن آشنا شوید!/ توزیع هوشمند می شود، دست دلالان کوتاه

بازرگام، سامانه‌ای که برای حیات باید با آن آشنا شوید!/ توزیع هوشمند می شود، دست دلالان کوتاه
فروش اینترنتی کالاهای اساسی با نرخ مصوب در چند استان کشور به صورت آزمایشی و رسمی آغاز شده و شهروندان می توانند بدون واسطه و با قیمت اصلی کالای درخواستی خود را درب منزل تحویل بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ دولت برای تنظیم بازار برخی از کالاها یک سامانه اینترنتی به نام سامانه بازرگام ( www.bazargam.com) معرفی کرد که در آن کالاهای اساسی از جمله مرغ منجمد، تخم‌مرغ، شکر، روغن و برنج با قیمت مصوب دولتی عرضه می‌ شود.در شهر اصفهان این طرح به زودی به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

*بازرگام سامانه‌ای برای خرید اینترنتی

, *بازرگام سامانه‌ای برای خرید اینترنتی, *بازرگام سامانه‌ای برای خرید اینترنتی,

با توجه به حجم بالای ورودی به سایت بازرگام ممکن است در ساعاتی از شبانه روز با اختلال روبرو شود و سایت به درستی باز نشود. بعد از انجام طرح آزمایشی، علاوه بر افزایش ظرفیت و ارتقای زیرساخت های سامانه ای، اقلام دیگر پس از اخذ مجوز ستاد تنظیم بازار به آن اضافه خواهد شد.

,

* طرحی که دولت قبلی موفق به اجرا نشد

, * طرحی که دولت قبلی موفق به اجرا نشد, * طرحی که دولت قبلی موفق به اجرا نشد,

طرح خرید گوشت و مرغ به صورت اینترنتی سال 1397 هم در دولت حسن روحانی با نام طرح فروش اینترنتی گوشت یخ زده تنظیم بازار با معرفی دو سایت انجام شد که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های فنی و عدم دسترس بودن سایت در اغلب شبانه روز و سیستم توزیع ضعیف ، در همان هفته اول تعطیل شد.

,

شهروندان متقاضی  می‌ توانند کالای مد نظر خود را از طریق این سامانه سفارش دهند و کالاها در کمتر از ۲۴ ساعت با قیمت مصوب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، البته ممکن است در مواردی کالای مدنظر مشتری در این سامانه وجود نداشته باشد و عرضه آن در آن روز تمام شده باشد.

,

در خرید اینترنتی محدودیتی برای مصرف کنندگان خانگی وجود ندارد و با ارسال آدرس، مکان خرید و خریدار مشخص می شود که این محصول برای مصرف خانگی یا غیرخانگی مورد استفاده قرار گرفته است اما در عین حال اگر حجم خرید بیش از مصرف خانگی باشد، به طور حتم خرید و فروشی صورت نمی گیرد.

,

در این طرح هیچ هزینه‌ ای بابت حمل و نقل از خریداران دریافت نمی‌ شود و اگر مشکلی در کالای خریداری شده وجود داشته باشد امکان استرداد محصول وجود دارد.

,

خرید از این سامانه هزینه‌ای بیش از نرخ مصوب برای شهروندان در بر ندارد یعنی افراد تنها باید قیمت نهایی کالا را بپردازند و جز آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌ کنند.

,

*دست دلالان کوتاه می‌شود

, *دست دلالان کوتاه می‌شود, *دست دلالان کوتاه می‌شود,

همچنین محدودیتی برای عرضه در این سامانه وجود ندارد، اما برای جلوگیری از احتکار و دلالی هر شخص سمهیه مصرف سالانه‌ای دارند که تنها بر اساس آن می‌تواند کالا بخرد و تمهیدات لازم برای جلوگیری از شکل گیری دلالی‌های جدید و احتکار از طریق این سامانه در نظر گرفته شده است.

,

افراد می‌توانند سالانه مقدار مشخصی کالا با قیمت دولتی خریداری کنند و مازاد مصرف خود را باید از بازار و با قیمت آزاد بخرند.

,

لازم به ذکر است قیمت های اعلامی برای همه شهرها یکسان است و نظارت کامل بر این سامانه نیز برای جلوگیری از هرگونه تضییع حق شهروندان از طریق سازمان تعاونی روستایی صورت می گیرد.

,

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی در سامانه بازرگام مرغ منجمد با قیمت مصوب کیلویی 20 هزار تومان و شانه تخم مرغ ۳۰ عددی با نرخ مصوب شانه ای 43 هزار تومان،  قیمت کیسه ۱۰ کیلویی برنج پاکستانی ۲۰۰ هزار تومان و برنج هندی۱۰ کیلویی ۱۸۵ هزار تومان بفروش می رسد.

,

بنابراین زمانی که این طرح اجرایی شود، هرچه از سامانه هوشمند بیشتر استفاده کنیم دست واسطه‌ها در این بین کم خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه