اخبار داغ

صبح امروز؛

نخستین مرحله رزمایش "مشکوة علوی" در رشتخوار اجرا شد

نخستین مرحله رزمایش "مشکوة علوی" در رشتخوار اجرا شد
نخست مرحله رزمایش "مشکوة علوی" در سه حوزه تجهیز و تعمیر مساجد، طرح سلامت یار علوی و طرح گل های صالح با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان صبح امروز در سطح شهرستان رشتخوار آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، محمد تابنده دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی رشتخوار در حاشیه مراسم افتتاح نخستین رزمایش مشکوة علوی در رشتخوار گفت: رزمایش مشکوه علوی در سه فاز طرح تجهیز و تعمیر مساجد، طرح سلامت یار علوی و سومین مرحله طرح ها گل های صالح از صبح امروز در سطح شهرستان رشتخوار آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
, ,


وی در تکمیل این خبر افزود: پس از بررسی و نیازسنجی تجهیز و تعمیر مساجد، کار تجهیز 23 مسجد در بخش جنگل رشتخوار با اعتبای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در فاز اول دنبال شد.

,
,

تابنده در ادامه در حوزه فعالیت سلامت محور با اجرای طرح سلامت یار علوی نیز بیان داشت: مقداری وسایل و تجهیزات مورد نیاز بیماران محروم و خانه های بهداشت به وسیله نهادهای کمیته امداد بهزیستی و شبکه بهداشت شناسایی شده و اعتباری حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای این طرح در نیز در نظر گرفته شد.


 

,
,
, ,
,

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی رشتخوار در ادامه تصریح کرد: سومین مرحله طرح گل‌های صالح نیز در جهت ارتقاء معیشت مادران شیرده با توزیع بسته های موردنیاز مادارن نیز انجام می پذیرد.

,

وی با اشاره به سایر برنامه های دنبال شده در طی یک سال حضور نهاد مقدس بنیاد علوی در رشتخوار، یادآور شد: در حوزه عمرانی، خدماتی کار آموزش نیروهای انسانی در سطح شهرستان دنبال شده است، راه اندازی ۵۰ کانون پیشرفت و آبادانی، شناسایی ۵۰ امین از ۵۰ نقطه، تنظیم۴۲ سند پیشرفت روستا که در این حوزه رتبه اول کشور را داریم، برگزاری ۱۵۰ جلسه و دوره آموزشی قسمتی از برنامه های دنبال شده در این شهرستان بوده است.


,
,
,
, ,

تابنده با تاکید بر اینکه در حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی نیز برنامه های مختلفی در سطح شهرستان دنبال شده است، اظهار داشت: در ۹ میز تخصصی، امامت، آموزش رسمی، آموزش غیررسمی، قرآن میز مجازی، میز اخلاق و ... نیز در سطح شهرستان طی یک سال از فعالیت نهاد پیشرفت و آبادانی دنبال شده است.

,

وی در ادامه افزود: اعطای کمک هزینه خرید بیش از ۲۲۱ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر  بیش از دو میلیارد تومان، اجرای طرح تجهیز و تعمیر ۲۳ مسجد با اعتباری بالغ بر۸۰۰ میلیون تومان، برنامه های مذهبی، برنامه های قرآنی، برگزاری جشنواره قرآنی، برنامه های فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی برنامه‌های دوره آموزشی و ... در قالب کلاس های تربیت فرهنگی بیست کلاس و با شروع به کار و فعالیت مدرسه علوی و آغاز به کار کانون فرهنگی علوی از دیگر برنامه های این نهاد بوده است.

,

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی رشتخوار در ادامه تصریح کرد: در حوزه اشتغال در راستای طرح اصلاح نژاد دام و طرح‌حمایتی واکسیناسیون دام، ۴۰۰ میلیون تومان و سرمایه در گردش توزیع جو ۲۲ میلیارد تومان به طرح اصلاح نژاد و تامین نهاده‌های دامی در بحث دامهای سنگین واکسیناسیون تب برفکی نیز در حال انجام دنبال شدن است.

,

تابنده افزود: در حوزه کشاورزی با برگزاری دوره آموزشی کار توزیع ۱۲ دستگاه زعفران خشک کن در راستای بهبود کیفیت محصول و سود بیشتر بخش کشاورزی برای کشاورزان همچنین در بخش صنایع دستی با ایجاد یک دسته ۱۷۰ نفره، فرت بافی و صنایع دستی، فرش ابریشم کارهای خوبی در حال انجام شدن است.

,

وی در رابطه با فعالیت های انجام شده توسط این نهاد در حوزه تجهیز، درمان و سلامت بیان داشت: طرح گلهای صالح در سه مرحله انجام شده و تاکنون ۴۵۰ میلیون اعتبار هزینه شده است، امضای قرارداد با بیمارستان های قائم، امام رضا و نهم دی تربت حیدریه برای مراجعه بیماران، اعطای یک دستگاه اکسیژن ساز، یک دستگاه آمبولانس به ارزش یک میلیارد تومان و تجهیز خانه های بهداشت نیز انجام شده است.

,

وی در پایان افزود: در حوزه عمرانی و زیرساختی ۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد تکمیل و ۳۵ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی نیز در حال دنبال شدن است، چمن مصنوعی روستای نوق، مشارکت در راه اندازی چاه آب روستایی علی آباد، مشارکت و احیای ۱۵ رشته قنات که ۷ رشته قنات کار آن شروع و مشارکتی بسیار خوبی در حوزه قنوات توسط مردم و مالکین رقم خورده، قنات روستای فاضلمند بعد از ۲۵ سال راه‌اندازی شده و دبی آب قنات روستای شعبه با کار احیای قنات هم اکنون سه برابر شده، آبرسانی به  بخش جنگل، مشارکت در احداث هنرستان دخترانه، بهسازی گلزار شهدا و ... از جمله برنامه‌های در دست اقدام نهاد پیشرفت و آبادانب طی یک سال فعالیت این نهاد در سطح شهرستان رشتخوار بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه