اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج اصناف استان خبر داد؛

تشدید بازرسی از واحد‌های صنفی مازندران از ۲۰ آذرماه/ آرامش به بازار بازگشت

تشدید بازرسی از واحد‌های صنفی مازندران از ۲۰ آذرماه/ آرامش به بازار بازگشت
محمد ابراهیمی از تشدید بازرسی از واحد‌های صنفی از ۲۰ آذرماه امسال توسط بسیجیان خبر داد و گفت: ۳۷۰ بسیجی برای بازرسی از واحد‌های صنفی مازندران به‌کار گرفته شدند و همه واحد‌های صنفی و غیر صنفی که تولیدات آنان در سبد معیشتی مردم قرار دارد، از سوی قرارگاه شهید «صادق امانی» مورد نظارت وبازرسی قرار می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد ابراهیمی کلاریجانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها و کمک بسیج در این راستا اظهار کرد: با توجه به نوسانات قیمت و گرانی در بازار که توسط برخی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا‌های ضروری و اساسی به مردم تحمیل شده، تفاهم‌نامه‌ای بین «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور و سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حضور وزرای جهاد کشاورزی، صمت، دادگستری به امضا رسید، براین اساس مقرر شد که ازظرفیت و توان بسیج برای نظارت و کنترل بر بازار کمک گرفته شود.

وی افزود: برابرتفاهم نامه همه واحد‌های صنفی و غیر صنفی که تولیدات آنان در سبد معیشتی مردم قرار دارد، مورد نظارت وبازرسی قرار می‌گیرند.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی مازندران گفت: جلسات متعدد قرارگاهی به نام قرارگاه شهید امانی به ریاست استاندار مازندران و به دبیری فرمانده سپاه کربلا برگزار شده است.

ابراهیمی درباره نامگذاری قرارگاه به نام شهید امانی یادآور شد: شهید «صادق امانی» از کسبه وبازاریان متدین بود که درعلوم دینی فعالیت داشت وقریب به شش هزار حدیث راحفظ ومربی اخلاق بود. شهید امانی درسازماندهی قیام سرنوشت‌ساز ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقش مهمی ایفا کرد؛ او پس از سال‌ها مبارزه درسال ۱۳۴۴ به دست رژیم پهلوی به شهادت رسید.

وی از بکارگیری ۳۷۰ بسیجی توانمند در مرحله اول نظارت ها خبر داد و افزود: بسیجیان صاحب دانش و تجربه شناسایی و سازماندهی شدند؛ آموزش‌های لازم در ادارات صمت شهرستان‌ها ارائه شده و حضور آموزشی و آزمایشی بسیجیان در بازار از ۶ آذرماه در شهرستان‌ها آغاز شد.

 مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی مازندران هدف ازحضور بسیج در بازار را کمک به بازگشت آرامش و ثابت در بازار دانست و ادامه داد: درشهرستان‌ها مسئولیت قرارگاه شهید «صادق امانی» با فرمانداران و دبیری قرارگاه با فرماندهان نواحی می‌باشد. کارت شناسایی و کاور‌های متحدالشکلی برای بسیجیان طراحی وتدارک دیده شده که درحداقل زمان تهیه و در اختیار بسیجیان عضو این قرارگاه قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی در همین رابطه بیان کرد: به بسیجیان فعال در قرارگاه شهید «صادق امانی» توصیه شده با روی گشاده، اخلاق و برخورد مناسب در بازار حاضر شوند، جامعه هدف ما افرادی هستند که به دنبال ملتهب کردن بازار و سودجویی هستند، برخورد ما فیزیکی و لفظی نیست و با کمال آرامش وسعه صدر بامتخلفان، به صورت قانونی و برابرضوابط ومقررات برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما با واحد‌های صنفی باانصاف و خرده‌فروشان بازارکه به دنبال کسب روزی حلال وطیب هستندکاری نداریم، بلکه افرادی که با نام بازاری به دنبال سودجویی، سوء استفاده وبدنام کردن بازاریان زحمتکش ومتدین هستند برخورد خواهیم کرد.

 مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی مازندران با تاکید بر اینکه نظارت‌ها جدی خواهد بود و قرار است در مرحله اول تذکر لسانی ودر مرحله دوم ثبت فرم تخلف انجام واز طریق مراجع ذیصلاح به تخلفات رسیدگی شود، یادآور شد:  ۱۵ درصد از بازرسین بانوان هستند و ملاک ما در انتخاب افراد توجه به سوابق بسیجی، تحصیلی، سلامت جسمی، روحی، روانی و پاکدستی بود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه آموزش درهر سازمانی از اولویت اصلی برخودار است، گفت: ادامه روند آموزشی یک روز در هفته است وتا دو ماه آینده این روند ادامه دارد، در روز ۴ آذر آموزش‌ها آغاز و کار آزمایشی نظارت بربازار از ۶ آذر با تشکیل قرارگاه استانی با رمز «یا امیرالمومنین (ع)» آغاز شد. از بیستم آذرماه کار به‌صورت جدی و گسترده توسط بسیجیان آغاز می‌شود.

وی در پایان گفت: نیرو‌های بسیجی با حضورشان در بازار و کنترل و مراقبت و برخورد سریع وقاطع با تخلفات احتمالی موجب آرامش بازار و رفع نگرانی و دغدغه‌های مردم در بحث تامین معیشت شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه