اخبار داغ

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان یزد:

مهاجرت پذیری؛ بافت فرهنگی و قومیتی یزد تغییر داده است

مهاجرت پذیری؛ بافت فرهنگی و قومیتی یزد تغییر داده است
کاظمی‌نژاد در دیدار با فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بر لزوم همکاری بیشتر این ارگان در اجرای برنامه‌های حمایتی انجمن تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آرمین کاظمی‌نژاد مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان یزد صبح امروز در دیدار با فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ضمن تاکید بر لزوم همکاری بیشتر این ارگان در اجرای برنامه‌های حمایتی انجمن اظهار کرد: هم اکنون ۶۲۰ خانواده به صورت رسمی که قریب به سه هزار نفر می‌شوند تحت پوشش انجمن هستند و به همین تعداد خانواده‌هایی به صورت غیررسمی از خدمات انجمن بهره می‌برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,


کاظمی‌نژاد با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی تعداد خانوارهای تحت پوشش انجمن گفت: این افزایش همراه با افزایش کیفیت ارائه خدمات بوده و ناشی از شناساندن انجمن به خانواده زندانیان نیازمند و افزایش فشارهای اقتصادی بر خانواده‌ها بوده است.

وی با اشاره به مهاجرت گسترده افراد غیربومی به یزد اظهار داشت: متاسفانه به دلیل مهاجر پذیری یزد در سال‌های اخیر بافت فرهنگی و قومیتی یزد در حال تغییر است چرا که اقدامات فرهنگی که باید در محلات حاشیه‌ای و مهاجرنشین شهر انجام شود بی‌توجهی شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان یزد با اشاره به وضعیت فرهنگی و اجتماعی در برخی از محلات حاشیه ای شهر یزد  از انفعال دستگاه‌های مختلف متولی فرهنگ گلایه کرد و افزود: متاسفانه در آینده ای نزدیک دارالعباده با چالش‌های جرمی متعددی مواجه خواهد شد همان گونه که نشانه‌هایی از آن هم اکنون دیده می‌شود.

کاظمی‌نژاد با بیان این که خانواده زندانیان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند که نیازمند کار فرهنگی بسیار قوی هستند افزود: با اقدامات فرهنگی مناسب برای این گروه از جامعه می‌توان از آسیب‌های اجتماعی تا حد زیادی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به شرایط خاص عقیدتی و سیاسی بخش قابل توجهی از خانواده زندانیان گفت: با سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌های پیوسته و هدفمند می‌توان نتایج بسیار خوبی در راستای اهداف نظام به دست آورد.

کاظمی‌نژاد خواستار مشارکت گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی به خانواده‌های نیازمند زندانیان شد و اذعان داشت: تعداد قابل توجهی از منازل خانواده زندانیان نیاز به تعمیر و بهسازی دارند به طوری که برخی از آنها حتی سرویس بهداشتی و لوله کشی ساده آب و فاضلاب نیز ندارند.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف انجمن حمایت زندانیان اذعان داشت: اشتغال‌زایی خانواده زندانیان از اولویت های انجمن است و با پیگیریهای انجام شده؛ تاکنون دو کارگاه‌ خیاطی راه‌اندازی شده که 40 نفر از زنان و دختران خانواده های زندانیان در آن مشغول به کار هستند و ماهانه نزدیک به 2 هزار پیراهن آماده فروش به بازار می کنند.

کاظمی‌نژاد ادامه داد: مشکل اصلی انجمن نداشتن فضا و مکان برای راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی است که برای رفع این مشکل همکاری و همراهی بیشتر دستگاه‌ها و ارگان‌ها را می‌طلبد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه