اخبار داغ

در دیدار قشقایی های گچساران با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

نماینده قشقایی ها:از توجه به منافع باند و گروه و حزب ها پرهیز شود/گریز استاندار کهگیلویه وبویراحمد به ماجرای انتخاب شهردار دوگنبدان+تصاویر

نماینده قشقایی ها:از توجه به منافع باند و گروه و حزب ها پرهیز شود/گریز استاندار کهگیلویه وبویراحمد به ماجرای انتخاب شهردار دوگنبدان+تصاویر
جمعی از قشقایی های گچساران با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند و به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند وی کی از خواسته های عشایر قشقایی شایسته سالاری در انتصابات و پرهیز از پرداختن به منفع گروهی و حزبی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس عصر امروز جمعی از قشقایی های گچساران با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

قشقایی ها در این دیدار با بیان اینکه عشایر شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است، عنوان کردند: نسبت به بکارگیری متخصصین عشایر در جایگاه های اجرایی توجه شود.

از دیگر موضوعاتی که توسط عشایر قشقایی گچساران مطرح شد به مخالفت با قومیت گرایی، منطقه گرایی و قبیله گرایی تاکید شد و اینکه نگاه استانی و ملی مد نظر باشد.

,
,
,

این عشایر یکی از ضرورت های مهم را توجه به اولویت های استانی و ملی دانستند و عنوان کردند: منطقه ما یک سوم تولید درآمد کشور را داراست و از فرصت هایی که سبب رشد و توسعه گچساران می شود حمایت شود و از خام فروشی نفت همچنین جلوگیری شود.

,

آن ها همچنین در ادامه خواستار توجه به فرصت های آبیاری سد چم شیر و همچنین زیرساخت های سد شدند که می تواند سبب درآمدزایی شود که از این فرصت ها حمایت شود.

,

عشایر قشایی به ضرورت حمایت از دامداری و کشاورزی با همه محدودیت ها تاکید کردند.

,

از دیگر خواسته ها اشتغال زایی، انتصابات در سطح استان و ملی از قشر عشایر برای داشتن نماینده و پیگیری مطالبات این قشر تاکید شد.

توجه به تخصیص تانکر آبرسانی برای آبرسانی  در جنوب باباکلان و بی بی حکیمه و اینکه یک نماینده ویژه برای باباکلان و جنوب گچساران برای دفاع از حق و حقوق خود مد نظر قرار گیرد؛ از دیگر درخواست های قشقایی های گچساران بود.

,
,
,

عبدالرسول کرمی به نمایندگی از ۳۷ طایفه عشایری گفت: اکثر جمعیت شهرستان های ما عشایر نشین هستند؛ یک هشتم جمعیت کشور را عشایر کوچ رو تشکیل می دهند که دارای محرومیت و فقر هستند، تولید محصولات دامی و گوشتی را بر عهده دارند و سربار جامعه نیستند، دارای مطالبات اندک شامل تامین آب شرب هستند.

,

وی به بروکراسی پیچیده اداری و مشکلات ایجاد شده و توزیع محصولات عشایری به تعاون های عشایری تاکید داشت و گفت: نگاه بخش درون سازمانی سبب برخی مشکلات می شود.

کرمی به رفع تبعیض، ایجاد عدالت اجتماعی بدون توجه به لهجه و سنخیت زبانی، و ضرورت آنالیز مشکلات عشایر در منطقه باباکلان توسط افراد متخصص اشاره کرد و گفت: از توجه به منافع باند و گروه و حزب ها پرهیز شود و در بکارگیری ها شایسته سالاری و تخصص گرایی مد نظر قرار گیرد.

,
,
,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست به سلحشوری های عشایر و قشقایی ها در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این قشر در بطن کار و بخش های مختلف در مناطق فارس، خوزستان و بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در تحولات سیاسی، حمایت از روحانیت، در جنگ جهانی دوم در مقابل اجانب نقش مهمی داشتند، عشایر ترک قشقایی نقش پیش‌برنده در زمان های مختلف داشتند نمونه های آن در دفاع مقدس، پیشرفت علم و تکنولوژی، عرصه هنر این قشر نقش های مهمی داشتند.

,

احمدزاده به اصل و بنیان بودن عشایر اشاره کرد و گفت: شما جزء پیکره استان هستید و نگاه منطقه ای و قومی به شما نداریم ؛ عشایر قشقایی باید بدانند در گزینش بین افراد، تخصص و تجربه را لحاظ می کنم.

,

احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از قشقایی‌ها حاضر در این جلسه خواست چند نفر نیرو را به بنده معرفی کنید تا از بین آنها یک نفر را به عنوان مدیر و مشاور خودم انتخاب کنم.

,

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات هلیگان گریزی زد و گفت: تدابیری را برای مشکلات آب آشامیدنی و علوفه و مسائل مرزی مناطق عشایری اندیشیده شده است.
وی به بکارگیری ترک های قشقایی در انتصابات مختلف و در سطح استان اشاره کرد و گفت: در بین ۵ فرد اول استان  که تلاش داشتم بکارگیری  شوند قشقایی ها هم بودند اما بین ترک، لر و گرمسیر و سردسیر تفاوتی قائل نخواهیم شد زیرا در کنار هم بوده و یک راه و هدف داریم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به شایسته گزینی تاکید کرد و گفت: نباید تفکر فاصله بین ترک و لر مطرح شود بلکه شایسته سالاری مدنظر است، چند نفر از ترک های عشایر به وزرا پیشنهاد شدند و وزرا در مورد تأیید یا رد آنها تصمیم گیری می کنند.

این مسئول به خدمت رسانی به همه طوایف و اقشار مختلف استان اشاره کرد و گفت: عشایر و قشر های مختلف آنها شامل کوچک و بزرگ و زن و مرد مولد هستند و کسانی که مولد هستند باید نگاه خاص به آنها داشته باشیم.

وی به پذیرش در ادارات دولتی بر‌مبنای آزمون اشاره کرد و اینکه نگاه‌های قومی و منطقه ای، ترک و لر مطرح نیست، گفت: در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال قشر عشایر می توانند با محور تکیه بر اشتغال خانواده محور، از تسهیلات ۴ درصد و ۶ درصد استفاده کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,

احمدزاده به موافقت با انتصاب یک مشاور عشایر ترک در کنار وی  اشاره کرد  و گفت: عشایر حلیگان که دو طایفه بویراحمدی و‌ترک در کنار هم هستند ، در سفر ریاست جمهوری مشکلات آنها با هم دیده شد.

,

علی فولادی‌وندا از چهره‌های شاخص و اصولگرای قشقایی‌های شهرستان گچساران در این نشست به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: یکی از شعارهای دولت سیزدهم برقراری عدالت اجتماعی بود، آقای استاندار شما به عنوان نماینده عالی دولت، عدالت اجتماعی را برقرار کنید، ما دیگر هیچ توقعی نداریم.

,

 

,

وی در ادامه افزود: نباید قبیله‌ای و منطقه‌ای فکر کنیم، باید مشکلات را شهرستانی، استانی و ملی ببینیم و در مورد آن صحبت کنیم.

,

فولادی‌وندا اضافه کرد: آنچه که اولویت و نیاز اول مملکت است باید از آن دفاع و حمایت کنیم. باید ببینیم که اولویت اول این کشور چیست و در مورد آن گفت‌گو و تبادل نظر کنیم.

,

حیدری یکی دیگر از قشقایی‌های شهرستان گچساران به مشکلات عشایر گریزی زد و گفت: عشایر به شدت رنج‌ می‌برند، خشکسالی دمار از عشایر درآورده است.

,

وی با بیان اینکه عشایر مولد و تولید کننده هستند، افزود: باید از عشایر حمایت شود چرا که نه زبان تشکر دارند و نه زبان حمایت از خود.

,

 

,

فرهاد عربی یکی از جوانان عشایر به بیکاری جوانان قشقایی‌ها پرداخت و اظهار داشت: جوانان قشقایی به دلیل بیکاری و تبعیض آشکار در ادارات گچساران عمرشان تباه شده و آسیب‌های اجتماعی دامن‌گیر آنها شده است.

,

وی افزود: متأسفانه قشقایی‌ها در مدیریت ادارات شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد سهمی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند از حق‌شان در ادارات دفاع کنند.

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: فولادی وندا و مابقی دوستان در جهت معرفی متخصصین برای بکارگیری در ادارات تلاش کنند.

,

احمدزاده در خصوص ماجرای انتخاب شهردار دوگنبدان گفت: بنده استاندار هستم و باید کار قانونی انجام دهم و اینکه فردی مانند" علی محمد آقایی " ترک یا لر باشد فرقی ندارد، در انتصاب آقایی مشکلاتی وجود داشت، استعلامی از وزارت کشور برای وی درنظر گرفته شد و در صورتی که مشکلی نداشته باشد از وی در سطح استان استفاده می شود و به دنبال این هستیم که موانع و گره کار باز شود و اگر توسط وزارت کشور تایید شد وی را منصوب می کنیم و اگر وزارت کشور وی را تایید نکردند، نظر ما این است یک ترک شهردار گچساران شود.

این مسئول به رفع موانع قانونی برای انتصاب شهردار اشاره کرد و گفت: شهردار پر کار داشتیم اما به دلیل مشکلات قانونی حذف شد، در خصوص شهردار شدن آقایی نگران نباشید اگر تایید نشد تلاش داریم یک‌ترک را انتصاب خواهیم کرد.

,
,
,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است: 

, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است: ,

, , ,

, , ,

, , ,

, , ,



انتهای پیام/
 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه