اخبار داغ

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری مطرح شد

شیوه جدید اعزام به اعتاب مقدسه/بررسی واکسن‌های مورد تأیید عربستان

شیوه جدید اعزام به اعتاب مقدسه/بررسی واکسن‌های مورد تأیید عربستان
جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت مدیرکل دفتربرنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات این سازمان از استقبال از شیوه جدید اعزام زائران به اعتاب مقدسه در عراق خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد، حمید رضا محمدی افزود: با پررنگ‌تر شدن نقش دفاتر زیارتی در سفر مشتاقان زیارت عتبات، تعداد زائران نسبت به شروع اعزام‌ها افزایش یافته و انتظارمی رود با ارائه بسته‌های متنوع زیارتی و فعال شدن دفاتر در استان‌های مختلف تعداد کاروان‌ها بیشتر شود.
,
 
,
وی همچنین از جلسات برگزار شده برای بررسی موضوع لغو روادید سفر به عراق گزارش مشروحی ارائه کرد و حجت الاسلام والمسلمین نواب از معاونت عتبات سازمان حج و زیارت خواست متناسب با محورهای گزارش ارائه شده برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: سازمان حج و زیارت در ریل گذاری جدید با دقت و تدبیر عمل کند و تمهیدات لازم را در هدایت دفاتر زیارتی بکار گیرد و زمان تصفیه حساب‌های ارزی را کوتاه کند.
,
 
,
در ادامه این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بررسی عملیاتی و شناسایی نقاط ضعف و قوت شیوه جدید اعزام به عتبات در دستورکار قرار گرفته است، اظهار داشت: موضوع اعزام زمینی زائران به عراق نیز از طریق سفارت کشورمان در بغداد در حال پیگیری است.
,
 
,
علی رضا رشیدیان توجه به برنامه‌های فرهنگی را در سفرهای زیارتی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: پیوست فرهنگی بسته‌های زیارتی هسته محوری اعزام‌ها محسوب می‌گردد و با هماهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای ارائه هرچه بهتر این خدمات اقدام می‌شود تا زائران حداکثر بهره معنوی را از سفرهای زیارتی ببرند.
,
 
,
این گزارش حاکیست، این جلسه با گزارش اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت شیوع کرونا و آخرین تصمیمات عربستان در مورد فهرست واکسن‌های مورد تأیید برای ورود به این کشور و اعزام زائران به عمره از کشورهای اردن، عراق و مصر ادامه یافت.
,
 
,
وی افزود: برنامه‌های مقدماتی برای حج تمتع آینده نیز در سازمان حج و زیارت آغاز و امور اجرایی و آموزش کارگزاران در دستور کار قرار گرفته است هرچند که تاکنون قرینه و نشانه‌ای از طرف عربستان در خصوص حج آینده دریافت نشده است.
,
 
,
برپایه این گزارش، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نواب در سخنانی فرارسیدن سالروز میلاد فرخنده حضرت زینب (س) را تبریک گفت و با استناد به آیات قرآن و احادیث درباره اهمیت تعقل و تفکر سخن گفت.
,
 
,
وی نمونه‌هایی از برخوردهای عقیله بنی هاشم در واقعه عاشورا و پس از آن را یادآور شد و گفت: آنچه موجب شد تا راه امام حسین (ع) پایدار بماند و بنی امیه و بنی عباس نتوانند نهضت حسینی و آثار خون سیدالشهداء را از بین ببرند رفتار توأم با تدبرو تعقل حضرت زینب (س) بود.
,
 
,
وی افزود: تعقل و تفکر با هم ارتباط دارند و به آرامش فکری، رفتاری و ادب در انسان منجر می‌شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه