اخبار داغ

منابع فلسطینی اعلام کردند؛

بازنگری جدی تشکیلات خودگردان در روابط و توافقات با رژیم صهیونیستی

بازنگری جدی تشکیلات خودگردان در روابط و توافقات با رژیم صهیونیستی
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه ای به نخست وزیر هند، بر تصمیم خود برای بازنگری جدی در روابط و توافقات با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روسیا الیوم، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم برای بازنگری جدی در روابط و توافقات با رژیم صهیونیستی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
منابع فلسطینی با اعلام این خبر افزودند: کادر رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته است در روابط با تل آویو و توافقات دوجانبه بازنگری کند و علت این تصمیم، بی توجهی تل آویو به مشروعیت بین المللی و توافقات دوجانبه است.
,
 
,
به گفته خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس در نامه‌ای به «نارندرا مودی» نخست وزیر هند که سفیر این کشور در فلسطین آن را تحویل گرفت، بر اتخاذ این تصمیم تأکید کرد.
,
 
,
در نامه محمود عباس به مودی، به ماهیت و شکل این بازنگری اشاره‌ای نشده است؛ ولی توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ از مهمترین توافقات بین سازمان آزادیبخش فلسطین و تل آویو است و توافقات زیادی نیز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی قبل و بعد از توافق اسلو بین دو طرف وجود داشته است.
,
 
,
به گفته خبرگزاری وفا، نامه محمود عباس به نخست وزیر هند در چارچوب تحرکات کادر رهبری فلسطین برای یادآوری خطرات تهدید کننده روند سیاسی و امنیت و ثبات منطقه به رؤسا و رهبران جهان در سایه تداوم سیاست‌های خصمانه تل آویو قرار دارد.
,
 
,
پیشتر محمود عباس نامه مشابهی را با همین مضمون برای عمران خان نخست وزیر پاکستان ارسال کرده بود.
,
 
,
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۹ ماه مه ۲۰۲۰ در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های بزرگی از اراضی کرانه باختری اشغالی و غور اردن به قلمرو خود، اعلام کرد هر نوع هماهنگی مدنی و امنیتی را با رژیم صهیونیستی متوقف می‌کند، اما این تشکیلات ۱۸ نوامبر ۲۰۲۰ از بازگشت به این هماهنگی خبر داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه