اخبار داغ

در گفت‌وگوهایی عنوان شد؛

دانشجو، طلایه‌دار گفتمان‌سازی در گام دوم انقلاب/ «مطالبه‌گری» و «آرمان‌خواهی» انتظار اصلی از جنبش دانشجویی

دانشجو، طلایه‌دار گفتمان‌سازی در گام دوم انقلاب/ «مطالبه‌گری» و «آرمان‌خواهی» انتظار اصلی از جنبش دانشجویی
«مطالبه‌گری» و «آرمان‌خواهی» دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی است که در صورت تحقق آن‌ها می‌توان شاهد جریان‌سازی سیاسی-اجتماعی با محوریت این جنبش بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، ۱۶ آذر در تقویم کشورمان به نام روز دانشجو نامگذاری شده که این روز، به یاد سه دانشجو به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی است که در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با شاه پهلوی  آنهم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی، ظلم ستیزی، آرمان خواهی و تسلیم نشدن در مقابل دشمن و تبلورعینی خیزش دانشجویی در برابر استکبار جهانی و استبداد است که از ۱۶ آذر۳۲ علیه استکبار شروع شده و تا به امروز ادامه دارد و در گام دوم انقلاب نیز که جوانان و دانشجویان در آن نقش محوری دارند، باید  باید در فراگیری گفتمان انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده و به وظیفه خود در ادامه راه کسانی که شعار عدالت خواهی و استکبار ستیزی سر دادند، کوشا بوده و به عنوان دانشجوی انقلابی حاوی پیام امیدواری برای دوستان و ناامیدی برای دشمنان باشند.

,

از سوی دیگر ۱۶ آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شده است تا این روز تاریخی در اذهان عمومی همیشه زنده بماند تا دنیا بداند که دانشجویان و جوانان ایرانی همواره در برهه های مختلف همیشه با قدرت صبر خود مطالبه گری خاص زمان خود را در جامعه ترویج داده و توانسته اند برگ زرینی را در دفتر انقلاب اسلامی ورق بزنند و همچنان این حس استکبارستیزی خود را به قوت در خود زنده نگه داشته اند.

,

دانشجویان باید در خط مقدم مبارزه با ظلم و ستم باشند

, دانشجویان باید در خط مقدم مبارزه با ظلم و ستم باشند,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این زمینه اظهار کرد: ۱۶ آذر، روز دانشجو نمادی از ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی دانشجویان در تاریخ ایران اسلامی است.

,

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: دانشجویان باید روحیه مبارزه با ظلم و ستم و روحیه مبارزه با استکبار جهانی داشته باشند و انتظار مردم از جامعه دانشگاهی این است که این روحیه مبارزه با ظلم و ستم را حفظ کنند.

,

وی افزود: تقویت و حفظ روحیه استکبارستیزی در بین دانشجویان و نسل جدید دانشجویی لازم و ضروری است و دانشجویان ولایتمدار باید دشمن‌شناس باشند و در راه آرمان‌های انقلاب و اسلام تلاش کنند.

,

قریشی با تاکید بر اینکه جوانان باید در خط مقدم مبارزه با ظلم و ستم باشند، تصریح کرد: دانشجویان باید شناخت جامع و کافی از سیاست خارجی وسیاست داخلی داشته باشند و در خط مقدم مبارزه با ظلم و ستم که  یکی از اساسی ترین محور های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضور داشته باشند.

,

آرمان گرایی علمی و معنوی و مطالبه گری، مهم ترین انتظار از قشر دانشجو

, آرمان گرایی علمی و معنوی و مطالبه گری، مهم ترین انتظار از قشر دانشجو,

امام جمعه میاندوآب نیز با تاکید بر اینکه دانشجویان باید علم آموزی و پژوهش را در اولویت کارهای خود قرار داده و به دنبال آرمانگرایی علمی باشند، گفت: دانشجویان باید در کنار آرمان گرایی علمی به آرمان گرایی معنوی نیز توجه داشته و نشان دهند که ادامه دهنده راه کسانی هستند که شعار عدالت خواهی و استکبار ستیزی سر دادند.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه آرمان گرایی علمی و معنوی دو وظیفه اساسی دانشجویان در عصر کنونی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، افزود: دانشجویان همواره در طول تاریخ مطالبه گر بوده و در راستای مطالبه گری در جامعه و احقاق حقوق مردم گام برداشته اند.

,

وی با اشاره به اینکه فسادستیزی و مطالبه گری عدالت، تبیین و آگاهسازی جامعه از جمله رسالت های جنبش دانشجویی است که دانشجویان باید به آن عمل کنند، گفت: دانشجویان به عنوان قشر روشنفکر و مترقی بوده و زیر بار ظلم نمی روند، و همواره در گام اول انقلاب در صحنه بوده و در مقابل سیاست های آمریکایی ایستادند.

,

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: امروز نیز همین دانشجویان ادامه دهنده دانشجویان گام اول انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس هستند که موشک های نقطه زن می سازند و در میادین علمی و تکنولوژی و فناوری خوش می درخشند.

,

 «مطالبه‌گری» و «آرمان‌خواهی» دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی

,  «مطالبه‌گری» و «آرمان‌خواهی» دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی,

امام جمعه چهاربرج نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه از جمله نیروهای انقلابی که در برابر استکبار آمریکا مبارزات پیگیر و فعالی داشتند، دانشجویان و جنبش دانشجویی بوده اند، گفت: دانشجویان و جنبش دانشجویی در مقابله با استکبار همیشه در صحنه بوده و با استکبار مبارزه کرده اند.

,

حجت الاسلام اصغر جلالی با اشاره به اینکه دانشجویان در حوادث تاریخی مهم مانند ماجرای کنسرسیوم نفتی، ماجرای انقلاب سفید و انجمن‌های ایالتی و ولایتی، مبارزه با آمریکا در ماجرای کاپیتولاسیون، مخالفت با نفوذ اقتصادی هیئت آمریکایی و تسخـیر لانه جاسوسی آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و اثرگذار داشته اند، تصریح کرد: رفتارشناسی سیاسی دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نشان می‌دهد شعارها و تظاهرات آن‌ها دارای رنگ و بوی ضداستکباری و مخالف با قدرت‌های غربی بویژه آمریکا بوده است.

,

امام جمعه چهاربرج افزود: در گام اول انقلاب نیز دانشجویانی بودند که جنگ را اداره کردند مثل شهید همت‌ها و باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، متوسلیان‌ها، عباس ورامینی‌ها، دقایقی‌ها و دانشجویان شهیددفاع مقدس، و در ادامه حماسه این شهدا، دانشجویان شهید مدافع حرم، دانشجویان شهید عرصه امنیت و دانشجویان شهید عرصه سلامت، از ثمرات این شجره مبارک هستند.

,

وی به انتظارات از دانشجویان در گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد:«مطالبه‌گری» و «آرمان‌خواهی» دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی است که در صورت تحقق آن‌ها می‌توان شاهد جریان‌سازی سیاسی-اجتماعی با محوریت این جنبش بود و این انتظارات را نیز بارها رهبر انقلاب اسلامی گوشزد کرده‌اند.

,

جلالی تصریح کرد: برای تحقق این انتظارات نیز نکاتی باید توسط دانشجویان در نظر گرفته شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری در تمام منظومه‌ی آرمان‌های انقلاب اسلامی، اهتمام ویژه به آرمان «پیشرفت علمی» و «اقتصاد مقاومتی»، واقع‌بینی در آرمان‌خواهی، عمق در مطالبه‌گری و ارزش‌گرایی نام برد.

,

دانشجویان، پیشقراولان ایران قوی

, دانشجویان، پیشقراولان ایران قوی,

جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز به نقش دانشجویان در داشتن ایران قوی اشاره داشته و با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور، قوی شدن است، گفت: باید قوی شویم و راه قوی شدن تنها از طریق کسب اقتدار علمی میسر است که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نخبگان نیز به آن اشاره کردند.

,

سرهنگ پاسدار حسین فرج زاده با بیان اینکه راه پیشرفت کشور مدیریت علمی کشور است، تصریح کرد: همه دانش آموزان،  دانشجویان و دانش پژوهان باید با مجاهدت علمی و تلاش؛ پشقراولان این حرکت بزرگ و حیاتی در کشور باشند.

,

بسیج دانشجویی به دنبال نیروهای تراز انقلاب است

, بسیج, دانشجویی, به, دنبال, نیروهای, تراز, انقلاب, است,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید به اینکه یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی مرز بندی جدی اسلام ناب با اسلام آمریکایی و متحجر است، گفت: هدف و غایت بسیج دانشجویی انتخاب نیروهای بومی متعهد و متخصص است.

,

محمود صفری اظهار کرد: رسالت اصلی مجموعه بسیج دانشجویی تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی است؛ زیرا مهمترین آفتی که مجموعه جوانان و کارهای تشکیلاتی و دانشگاهی را تهدید می کند رویکرد محافظه کاری است که نباید سمت محافظه کاری حرکت کرد.

,

دانشجو از منظر رهبر معظم انقلاب، فردی است که ناظر به آینده و متعلق به آینده است، پس آینده در دستان اوست که نمی تواند منفعل و نظاره گر باشد و رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش محوری جوانان و دانشجویان اشاره کرده و در بخش های مختلف به پویایی و حرکت مولد و خلاق بودن نسل جوان و آگاه در حوزه معنویت، اخلاق، اقتصاد و تولید علم و امانت‌داری و صیانت از ارزش‌های انقلابی، تولید علم و جهاد علمی توسط دانشجویان با حرکت مستمر به همراه احساس مسئولیت و رسالت کنش‌گری را مطالبه کرده و به دنبال رفع عقب‌ماندگی‌ها هستند.

,

اکنون باید در گام دوم انقلاب با توجه به مولفه هایی که رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند، دانشجویان و جوانان در صحنه بوده و نسبت به آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری در تمام منظومه‌ی آرمان‌های انقلاب اسلامی دغدغه داشته باشند و در کنار آن مشکلات و دغدغه های جامعه را شناسایی و مطالبه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه