اخبار داغ

کجای دنیا از هفته چهارم چنین فشاری را روی تیمی می‌گذارند؟

مطهری: فوتبال ما تحت‌تأثیر فشار فضای مجازی قرار گرفته/ کجا دیده‌اید که هر هفته علیه داوری بیانیه بدهند؟

مطهری: فوتبال ما تحت‌تأثیر فشار فضای مجازی قرار گرفته/ کجا دیده‌اید که هر هفته علیه داوری بیانیه بدهند؟
مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فوتبال ما مجازی‌گرایانه می‌شود و این فضای مجازی فشاری را روی بازیکنان می‌گذارد که ما هم نمی‌توانیم جلویش را بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید مطهری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس پیرامون کیفیت نازل دربی ۹۷ اظهار داشت: نگاه عمومی به فوتبال شاید متفاوت با نگاه ریزبینانه و فنی مربیان باشد. پرسپولیس در ۴ فاز بازی، حمله، دفاع و انتقال‌ها سعی کرد با برنامه باشد و می‌دانست از این مسابقه چه چیزی می‌خواهد. مدافعان وسط ما زیر توپ نمی‌زدند و سعی داشتند در کانال‌های کناری یک فوتبال کلاسیک را از عقب زمین ارائه بدهند. در دربی‌ها سابقه نداشته یک تیم ۵۰۰ پاس بدهد و بتواند بازی را در اختیار داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه گفت: همیشه سعی داریم با فری‌فُرم بازی کردن وجابه‌جایی زیاد، نیم‌فضاها را خالی کنیم و از کناره‌ها بهره ببریم که این کار را بعضا انجام دادیم. درست است موقعیت ۱۰۰ درصدی ایجاد نکردیم ولی ۵ موقعیت بالای ۷۰ درصد داشتیم. الگوی تاکتیکی ما نسبت به بازی‌های قبل تغییر داشت و اینکه استقلال با ۳ هافبک و ۳ مهاجم بازی می‌کرد، برتری عددی داشتند ولی ما با تبدیل‌هایی که در شکل تیمی خودمان را به استقلال قالب کردیم. بازیکنان ما می‌دانند در هر فاز بازی و در زمین چه چیزی می‌خواهند.

,

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بیان داشت: مردم دوست دارند گل زده شود و این طبیعی است ولی ما نیمه خالی لیوان را نبینیم؛ چون گلی نداشته کلیت بازی را زیر سوال نبریم. سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ بازی‌های منچستریونایتد و بایرن مونیخ اکثراً مساوی بود یا گلی نداشت؛ آیا می‌توانیم بگوییم بازی تاکتیکی نبوده؟ واقعا این طور نبوده که ما بخواهیم ترسو بازی کنیم؛ مدل بازی ما در گذشته این را ثابت کرده. من پارسال بعد از دربی آمدم و خیلی ریزبینانه درباره دربی صحبت کردیم وقتی ۲-۲ شد. آن موقع هم خیلی‌ها از دربی ناراضی بودند و مثلا از جایگاه پست نوراللهی راضی نبودند. اما من می‌پذیرم که دربی باید موقعیت بیشتری داشته باشد اما خواهش من این است که نکات تاکتیکی را فراموش نکنیم.

,

مطهری درباره شکل بازی شهرآورد عنوان داشت: یکی از گزینه‌ها می‌تواند بار روانی روی تیم‌ها و بازیکنان باشد؛ به نظر من فوتبال ما مجازی‌گرایانه می‌شود و این فضای مجازی فشاری را روی بازیکنان می‌گذارد که ما هم نمی‌توانیم جلویش را بگیریم. ما نمی‌بینیم مدیری بگوید تیمی زیبا بازی کرد، پس بیاید این حریف را بگیرد. تیمی که در دربی ببازد وحشتناک زیر سوال می‌رود اما نمی‌آییم بگوییم که مدل بازی‌ای که بازی کردند چه بود؟ ما هفته چهارم ۷ امتیاز داشتیم؛ از ما سوال کردند بحران! کجای دنیا در هفته چهارم چنین فشاری را روی تیمی می‌گذارند؟

,

دستیار یحیی گل‌محمدی بااشاره به عملکرد داوری تصریح داشت: من همیشه دوست دارم فنی صحبت کنم و الان هم ساعت‌ها درباره نکات فنی این بازی می‌توانم صحبت کنم اما اگر درخواست شما این است که درباره داوری صحبت کنم، من صحبت کنم. خیلی دوست داشتم جناب بنیادی‌فر هم روی خط بودند و صحبت می‌کردند؛ من دوست نداشتم درباره داوری صحبت کنم اما چون دوستان گفتند می‌گویم؛ در این ۸ هفته اشتباهات تاثیرگذار برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال را در بیاورید، ببینید کدام تیم منفعت بیشتری برده و کدام تیم منفعت کمتری داشته.

,

او در این مورد تأکید داشت: در دقایقی از بازی که ما سوار بر بازی بودیم، آقای بنیادی‌فر روی یک صحنه که روی امید عالیشاه خطا نگرفت؛ این‌گونه تیم ما را عصبی کردند و به عالیشاه و آقای گل‌محمدی کارت نشان دادند. اخطاری که مهدی ترابی گرفت را نگاه کنید؛ چه کارتی؟ اصلا خطایی نبود. اوتی که در دقایق آخر به نفع پرسپولیس بود را به نفع استقلال دادند و سعید آقایی عصبی شد و کارت گرفت. من خواهشم این است که هوچی‌گری نکنیم و اتفاقات فوتبال را واقعی ببینیم. شما کجا دیده‌اید که هر هفته علیه داوری بیانیه بدهند؟

,

وی در ادامه گفت: این اصلا حرفه‌ای نیست که ما داوران را این طور تحت فشار قرار دهیم؛ شما چنین چیزی را در فوتبال روز اروپا می‌بینید؟ این‌ها شان فوتبال ما را پایین می‌آورد، باید روح بزرگ داشته باشیم و با بینش نگاه کنیم. ما به جای اینکه قد بکشیم و رشد کنیم، هی‌ می‌خواهیم دیگران را پایین بکشیم تا آن‌ها را هم‌قد خودمان کنیم؟ بیاییم تلاش بیشتر کنیم و کار فنی انجام دهیم.

,

مطهری پیرامون صحنه پنالتی جنجالی اذعان داشت: روی پنالتی خیلی از کارشناسان به صورت بصری بعد از بازی دیدند و گفتند که پنالتی است اما بعدا نظراتشان را تغییر دادند. بازیکن قبل از اینکه برخورد می‌شود دایو می‌زند و از عقب می‌افتد در حالی که اگر خطا بود، باید از جلو می‌افتاد. قبل از بازی در کنفرانس گفتم که باید از VAR استفاده شود چون هم به نفع داوران است و هم تیم‌ها به حق‌شان می‌رسد. به رییس جمهور گفتند که VAR بیاورد اما اصلا کار ایشان نیست و متولیان فوتبال باید این کار را انجام دهند. باید روزی فرابرسد که من مربی فقط درباره قسمت فنی فوتبال صحبت کنم.

,

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان گفت: بازیکنان تاجیک با ما تمرین می‌کنند اما چون مطالبات هنوز به حساب گابریل کالدرون ننشسته، متاسفانه نمی‌توانیم کاری کنیم. ما همیشه باید در زمین بازی حرف‌های خودمان را بزنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه