اخبار داغ

به‌مناسبت ۱۶ آذر؛

تفکر کدخداباوری ۸ سال استکبارستیزی دانشجویی را فدای لبخند آمریکا کرد/ ثمره گره‌زدن زندگی مردم به مواضع اربابان پوشالی "هیچ" بود

تفکر کدخداباوری ۸ سال استکبارستیزی دانشجویی را فدای لبخند آمریکا کرد/ ثمره گره‌زدن زندگی مردم به مواضع اربابان پوشالی "هیچ" بود
کسانی که تفکر "کدخداباوری" داشتند ۸ سال تلاش کردند عدالت‌خواهی و استکبارستیزی دانشجو را فدای لبخند اربابان دهکده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، ۱۶ آذر یادآور شهادت ۳ دانشجوی بیدارِ استکبارستیز و آگاه به زمانه خویش است، چند ماه پس از کودتای آمریکایی – انگلیسی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، ریچارد نیکسون نماینده دولت مستکبر برای سرکشی از دستاورد خود در کودتا، قصد سفر به ایران را می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
انتشار این خبر و همچنین از سرگیری روابط ایران و انگلیس، موجی از اعتراضات در دانشگاه را به همراه داشت. رژیم دست نشانده پهلوی برای جلوگیری از گسترش اعتراضات و مقابله با اقدامات دانشجویان، در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ مأموران مسلح خود را راهی دانشگاه تهران کرد.
,
در دانشکده فنی ۳ فرزند شجاع ملت، بزرگ نیا، شریعت رضوی و قندچی را با ضرب گلوله به شهادت رساند تا این روز به نام این سه تن و " روز دانشجو " نام بگیرد. روز دانشجو ممزوج با استکبارستیزی بوده و این وجه جنبش دانشجویی هیچ گاه قابل تجزیه نبوده و نخواهد بود.
,
 
,
باید گفت که به نوعی ۱۶ آذر ماه ۳۲ عامل هویت دانشجوی ایرانی بود، دانشجویی که به جناح بندی های جهانی تعلق نداشت و بر اساس فهم و اراده خود کنش اجتماعی متناسب با جامعه خود را رقم زد.
,
 
,
و اما کسانی که تفکر "کدخداباوری" داشتند ۸ سال تلاش کردند عدالت خواهی و استکبارستیزی دانشجو را فدای لبخند اربابان دهکده کنند. 
,
 
,
دلشیفتگان شیطان بزرگ باید به ملت ایران پاسخ دهند که گره زدن زندگی مردم به دستان به خون آغشته دشمن ثمره ای جز " هیچ " برای مردم ما داشت؟
,
 
,
امروز مستکبرین عالم می دانند و عمال داخلی آنان نیز باید بدانند که «دانشجو بیدار است و ذلت نمی پذیرد.»، در مقابل عهدشکنی، مقابله به مثل حق مسلم ماست در نتیجه نخبگان و دانشجویان باید با نقد درون گفتمانی راهکار ارائه دهند.
,
 
,
امروز نمود انقلاب اسلامی باید در جامعه به صورت کاربردی پیاده شود و در این راستا تولید فکر و انسان سازی نیازمند همکاری حوزه و دانشگاه است و اگر این ارتباط شکل گیرد در مسیر جامعه سازی پیشرفت حاصل خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه