اخبار داغ

یادداشت؛

نبض "علمی" با "دانشجو" می‌زند

نبض "علمی" با "دانشجو" می‌زند
دانشجویان را می‌توان مغر متفکر و جوان یک جامعه دانست، چرا که با الگوپذیری از اساتید مجرب و اجرایی‌کردن ایده‌های ذهنی، در مقام علم و عمل، بسترهای نو و با شکوهی را برای پیشرفت خود و جامعه ایجاد می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ دانشجویان امروز ایران اسلامی؛ همانند نهالی تازه جوانه زده هستند که با حضورشان در دانشگاه، با دریافت منش‌های علمی و فرهنگی به رشد رسیده و پس از فرآیند تحصیلی، در جامعه هدف ایفای نقش می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رسالت‌های خطیری از دیرباز تا کنون بر دوش این قشر متفکر جامعه وجود داشته است، اما در راستای این امر مهم رسالت‌های محیط های آموزشی نیز پر رنگ است.

,

هم راستایی و همراهی دانشگاه ها با دانشجویان و همچنین پذیرش ایده‌های نو و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در محیط دانشجویی یکی از بسترهای بیان و پرورش ایده های خلاقانه خواهد بود.

,

برگزاری سیمنارهای مختلف دانشجویی و حتی اردوهای دانشجویی با محوریت خدمت به جامعه یکی از رسالت هایی است که می تواند محیط دانشگاه را با اقشار مختلف جامعه پیوند دهد که در این اقدام موثر می توان هم خدمت دهی به جامعه هدف را در بر داشته باشد و از سویی دیگر دانشجویان را با آسیب های جامعه آشنا نماید که با کسب تجارب بیشتر در  کنار تحصیل، در راستای خدمت به جامعه برآیند.

,

دانشگاه‌ها علاوه بر رسالت آموزشی، رسالت های تربیتی را نیز می توانند در بر داشته باشند که این موضوع در بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور با محوریت دانشجو محور اجرایی شده است.

,

اعتماد به دانشجو و واگذاری امورات مختلف حوزه های دانشجویی با دیدگاه همراهی دانشگاه و دانشجو می تواند تعاملات بهم پیوسته ای را ایجاد کند که در حوزه مسوولیت پذیری فردی دانشجو نیز کمک شایانی خواهد نمود.

,

حضور دانشجویان در محیط دانشگاهی را نباید به منزله یک حضور فیزیکی در کلاس درس تلقی کرد چرا که این قشر از جامعه می توانند با جلب اعتماد مسئولان محیط آموزشی، میزگردهای دانشجویی و کنفرانس‌های علمی را با محوریت ارتقاء بهره وری در جامعه برگزار نمایند.

,

وجود ویروس منحوس کرونا در دو سال اخیر برخی از ویژه برنامه های دانشجویی را به چالش کشاند که با تزریق واکسن عمومی در جامعه و کاهش رنگ بندی های قرمز کرونایی امروز شرایط حضور اقشار دانشجویی برای پویایی بیش از پیش فراهم آمده است که امید است با برنامه ریزی های بهتر مسئولان، از این حضور دانشجویان در محیط دانشگاه‌ها، بهره مندی بیشتر برای همه اقشار دانشجویی حاصل شود.

,

 

,

محمدامین عالی پوراحمدی؛ فعال رسانه

,

انتای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه