اخبار داغ

به یاد شهدای دانشجو در سال ۱۳۳۲؛

دانشجویان امروز وارثان باقری‌ها و زین‌الدین‌ها هستند/ واهمه دشمنان از بصیرت جوانان انقلابی

دانشجویان امروز وارثان باقری‌ها و زین‌الدین‌ها هستند/ واهمه دشمنان از بصیرت جوانان انقلابی
دانشجویان این نسل وارثان شهدایی چون حسن باقری، مهدی زین‌الدین و شهید چمران هستند که علاوه بر سلاح تهذیب نفس، به سلاح تحصیل هم مجهز هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، با شهادت تعدادی از دانشجویان مبارز در  شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲ این روز تحت عنوان روز دانشجو نامگذاری شد که بهانه ای برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا به ویژه شهدای دانشجو است.

از گذشته تا امروز، نام دانشجو همواره با علم، بینش، بصیرت، آینده سازی و تلاش عجین شده تا جایی که امروزه امید ملت به  جوانان دانشجو است و از سوی دیگر شاهد وحشت و هراس دشمنان نظام از بصیرت این قشر فرهیخته هستیم.

دانشجویان امروزه با هر ظاهر و عقیده ای، دل در گرو آبادانی و سربلندی ایران اسلامی و نابودی دشمنان این مرز و بوم بسته اند و همواره با ولایت مداری و بصیرت افزایی خود، زمینه نا امیدی بیش از پیش دشمنان را فراهم کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,

, ,

۱۶ آذر نماد ملی مبارزه دانشجویان مسلمان با استکبار جهانی است

پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: روز ۱۶ آذر نماد ملی مبارزه دانشجویان مسلمان با استکبار جهانی و رژیم ستمشاهی است.

وی افزود: همواره شاهد مبارزات دانشجویان متدین و آزادی خواه در کشور بوده ایم به گونه ای که این قشر شهدای مظلومی را با هدف ظلم ستیزی تقدیم کرده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین ۱۶ آذر نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی، مظهر ایثار و از خودگذشتگی، پایداری، استقلال و آزادی است.

اوسطی خاطرنشان کرد: دانشجویان در چنین روزی ثابت کردند که دانشجو تنها جوینده دانش نیست بلکه جوینده همه خوبی ها است و با روشنگری و آگاهی خود هرگز اجازه نمی دهد دشمنان در امور داخلی و خارجی کشورش دخالت کنند.

وی افزود: در ۱۶ آذر ثابت شد که همواره قلم ها و شعارهای دانشجویان عزیز همراه ملت و یاری گر دولت در زمینه های مختلف بوده است.

اوسطی با تبریک روز دانشجو، ۱۶ آذر را به عنوان روز علم دوستی و طلوع اندیشه‌های نو نامید.

, ۱۶ آذر نماد ملی مبارزه دانشجویان مسلمان با استکبار جهانی است, ۱۶ آذر نماد ملی مبارزه دانشجویان مسلمان با استکبار جهانی است,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

بهره گیری از وجود جوانان پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را تضمین می کند

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: دانشجو نماد قشر آگاه و روشن فکر جامعه است و جز پیشگامان عرصه علم، دانش و تمدن محسوب می شود.

وی افزود: دانشجویان سرمایه های آینده کشور هستند که با تدبیر و همت بلندشان، زمینه تحولات مختلف در عرصه های اقتصادی، سیاسی اجتماعی و علمی فراهم می شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاه به پیشرفت‌های حاصل شده در می یابیم بخش قابل توجهی از افراد نقش آفرین به جهت گروه سنی، جوان محسوب می شوند.

منتظری خاطرنشان کرد: ما هرچه از وجود جوانان با انگیزه، توانمند و خوش ذوق بهره بگیریم پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور تضمین خواهد شد.

وی افزود:دانشجویان عزیز باید از سرمایه عمرشان به طور بهینه استفاده کنند به گونه ای که به وضع موجود قانع نشوند و دستاوردهای علمی شان را کم قلمداد کنند در حقیقت در دو حوزه علم و معنویت سیری ناپذیر باشند.

منتظری خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان به سیری ناپذیری در دو حوزه علم و معنویت توجه جدی داشته باشند، افقی بسیار درخشان پیش رو خواهد بود.

وی عنوان کرد: همچنین دانشجویان باید بیش از گذشته آستین همت را بالا بزنند و در پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور، نسبت به دیگر اقشار پیشگام باشند.

منتظری تصریح کرد: دوره جوانی دوره ای است که اگر جوان در آن دوره به تهذیب نفس بپردازد در آینده فردی مفیدتر و تاثیرگذار تر خواهد شد.

وی افزود: هنگامی که زندگی اندیشمندان و متفکران را مطالعه می کنیم در می یابیم آنها هرچه دارند از دوره جوانی شان دارند.

منتظری با تبریک این روز به دانشجویان گفت: نام و یاد دانشجویان شهید که اسباب عزت و سربلندی ما را فراهم کردند ارج می نهیم و از خداوند منان برای همه نقش آفرینان عرصه علم، دانش، فرهنگ و معنویت ایران اسلامی آرزوی سربلندی داریم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید ایران قوی و سربلند با همت بلند نسل پویا و توانمند دانشجو رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

, بهره گیری از وجود جوانان پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را تضمین می کند, بهره گیری از وجود جوانان پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را تضمین می کند,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه