اخبار داغ

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان کشور:

رسالت دینی دانشجویان مطالبه‌گری آگاهانه است/ ۱۶ آذر؛ نماد شکست خودباخته‌های داخلی

رسالت دینی دانشجویان مطالبه‌گری آگاهانه است/ ۱۶ آذر؛ نماد شکست خودباخته‌های داخلی
مهدی پور گفت: دانشجویان همیشه بیدار کشورمان با اعتراضات ۱۶ آذر و ۱۳ آبان سبب پایین آوردن پرچم آمریکا و باعث مرگ تدریجی و ذلیل شدن یک ابرقدرت پوشالی در سطح جهان شدند لذا رسالت ملی و دینی دانشجو، مطالبه آگاهانه و منطقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدامین مهدی‌پور، دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان کشور در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه با ۱۶ آذر، روز دانشجو، گفت: ۱۶ آذر سال ۳۲ مبدأ جنبش  عمیق سیاسی دانشجو های ایران بوده و ماندگاری این روز در تاریخ، حاصل بصیرت و بیداری . تبیین دانشجویانی بود که بعد از سرکوب شدید حاصل از کودتای ۲۸ مرداد، در دانشگاه تهران یک تحول و بیداری بوجود آوردند و مسیر را بیان دیگر افراد نمایان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو و تبریک این روز به همه دانشجویان سربلند کشورمان، افزود: ۱۶ آذر روزی است که به جریان انقلابی و دانشجویی ما در کشور خط و جهت داد که هر وقت استکبار و پای یک آمریکایی در میان است پای خیانت، جاسوسی و چپاولگری در میان است لذا باید بیش از پیش هوشیار و آگاه باشیم تا در دام توطئه و فتنه های دشمن نیفتیم.

,

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان کشور خاطر نشان کرد: دانشجویان، نیروهای متفکر و ذخایر ارزشمند علمی کشور هستند که با جهاد علمی و بینش سیاسی خود سبب پیشرفت، سازندگی و جهش کشور می شوند و بسیج دانشجویی بازوی قدرتمند این توان علمی کشور و نماد مشارکت سیاسی است بنابراین جنبش اصیل دانشجویی پس از فروریختن نظام دیکتاتوری پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی، به مبارزه با استکبار و بی عدالت پرداخته بطوریکه دست فتنه گر مستکبران را با تسخیر لانه جاسوسی بر ملا کرد.

,

 وی افزود بیان کرد: آمریکا هدفش از مداخله سیاسی مستقیم و علنی در امور کشور، سرنگون کردن دولت ملّی و اتحاد ملت بود اما دانشجویان همیشه بیدار کشورمان با اعتراضات ۱۶ آذر و ۱۳ آبان سبب پایین آوردن پرچم آمریکا و باعث مرگ تدریجی و ذلیل شدن یک ابرقدرت پوشالی در سطح جهان شدند لذا رسالت ملی و دینی دانشجو، مطالبه آگاهانه و منطقی است زیرا این کار راهی بسوی پیروزی بر دشمن و اقتدار است.

,

مهدی‌پور با بیان اینکه محیط دانشگاه باید محیط تضارب آرا و بحث و چالش باشد، ادامه داد: تبیین چرایی و تحلیل جریان دانشجویی استکبار ستیزانه سال ۳۲ باعث می‌شود که جوانان امروز ما با قدرت، اتحاد و بصیرت بیشتری برای به ثمر رساندن اهداف انقلاب و پیروزی و پیشرفت کشور تلاش کنند همچنین مشارکت سیاسی دانشجویان در امور کشور، کرسی های آزاد اندیشی و نقد و بررسی عملکرد مسئولان کشور سبب موفقیت بیشتر مسئولان و در نتیجه رضایت عمومی خواهد شد.

,

وی افزود: مطرح کرد: ۱۶ آذرها نماد شکست کسانی است که چشم امید به دشمن داشته و دیپلماسی حقارت را اجرا کردند و مدال افتخار به دشمن داده اند اما کدخداپرستان داخلی بدانند که این شیطان بزرگ، دولت تروریست آمریکا همواره غیر قابل اعتماد بوده است چراکه در طی سالیان گذشته همواره متقلب و حیله گر بودن را در عمل با تمدید چند باره تحریم ها، خروج از برجام، ترور دانشمندان هسته ای و سردار سلیمانی و ... اثبات کرده است.

,

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه ۱۶ آذر به عنوان یکی از مهم ترین روزهای ضداستکباری تاریخ مبارزه دانشجویان ایران است، تاکید کرد: مسئولیت دانشجویان سنگین است چرا که ضمن  درس خواندن باید محیط سیاسى کشور را بشناسند تا با نیروی ایمان و بصیرت، تاثیر گذار در این حوزه باشند چنانچه که تشکل‌های دانشجویی با عدالت‌خواهی، استقلال‌طلبی، استعمار و استکبارستیزی همیشه بدنبال استقلال کشور بوده و هستند.

,

وی افزود: آمریکا سیاست براندازی را همچنان بعنوان راهبرد اصلی نفوذ خود در کشورها حفظ کرده است و ملت ایران در بیش از شصت سال، تجربه‌های زیادی از رفتار خصمانه آمریکا بدست آورده اند چنانچه که سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا از زمان انجام  کودتای ۲۸ مرداد، تاکنون در چند مرحله باز طراحی شده است.

,

مهدی‌پور خاطر نشان کرد: دانشجوی ایرانی باید در زمینه پیشرفت علمی، معرفت دینی و سیاسی تلاش کند تا با مبانى منطقی به تحلیل رویدادهاى داخلی و خارجی بپردازد و موضع مناسب و قاطع را در مواقع لازم بگیرد زیرا امام (ره) همواره از دانشجویان و دانشگاهیان انتظار

,

داشتند که همچون ناظرى بصیر و آگاه، هوشمندانه و متعهدانه عملکردها و تصمیم گیرى ها را مد نظر گیرند و با نقادى دلسوزانه خطا و لغزش احتمالى را گوشزد نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه