اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

طرح مخترع کرمانی برای بالا بردن راندمان سلول‌های خورشیدی/ به عنوان جوان ایرانی نسبت به نیازهای کشورم بی‌تفاوت نیستم

طرح مخترع کرمانی برای بالا بردن راندمان سلول‌های خورشیدی/ به عنوان جوان ایرانی نسبت به نیازهای کشورم بی‌تفاوت نیستم
مخترع جوان کرمانی گفت: به عنوان جوانی که چند سال از عمر خود را در راه علم گذاشته‌ام و سعی بر آن داشتم که نسبت به کشورش بی تفاوت نباشد، خوشحال می شوم که حداقل نیازها و مشکلات جامعه را بیشتر شناسایی کنم تا از این طریق برای حل این مشکلات طرح و یا ایده ای را بیان کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، محمدحسین منتظر از جمله جوان های پرتلاش کرمانی است که از سن ۱۴ سالگی تلاش و همت خود را یکی می کند تا بتواند ایده های خود را عملی کند.

محمد حسین ۲۷ ساله اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق دانشگاه شهید بهشتی تهران است و در حال حاضر حدود ۲۹ اختراع در زمینه های برق، زمین شناسی، رباتیک، شیمی، زیست شناسی، تربیت بدنی و ... است که عمدتا در آن ها از تجهیزات الکترونیکی و برقی استفاده شده او همچنین ۱۳ مقاله در زمینه های مختلف ارائه داده است.

او اکنون در حال تلاش است تا طرح "باتری های جاذب گرما" را به نتیجه برساند، محمد حسین در این رابطه به خبرنگار ما گفت: به دنبال این هستیم تا بتوانیم در بقیه ی طرح ها از این اختراع استفاده کنیم به عنوان مثال در طرح نیروگاه متحرک خورشیدی که در گذشته ارائه داده بودیم می توان از باتری های ترمال استفاده کرد.

وی ادامه داد: نکته ی مهمی که در راندمان سلول های خورشیدی اهمیت دارد نقطه ی گرمایش است که بر اثر اتصال کوتاه یا بالا رفتن دمای سلول بوجود می آید، البته این یک عیب برای سلول های خورشیدی است چرا که باعث کاهش راندمان آن ها می شود.

این دانشجوی مخترع تاکید کرد: سعی کرده ایم تا این عیب را به وسیله ی باتری های ترمال مرتفع کنیم البته این طرح در مراحل اولیه است و در حال حاضر تلاش می کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی در خصوص تشابه خارجی این  طرح گفت: این طرح در خارج از کشور طی یکی دو سال گذشته اجرایی شده و هنوز به مرحله ی اجرایی نرسیده است برای این که ما نیز از این قاعده عقب نمانیم سعی کردیم تا  چنین چیزی را طراحی کنیم، تا با جذب گرما بتوانیم تولید الکتریسیته کنیم.

منتظر در خصوص بهره وری از این طرح در نیروگاه ها گفت: این طرح علاوه بر این که در سلول های خورشیدی کاربرد دارد در نیروگاههای بخار سیکل ترکیبی نیز می توان از این طرح استفاده کرد چرا که حرارت زیادی  در این نیروگاه ها تولید می شود از این رو می توانند از این باتری به عنوان منبع تولید انرژی الکتریکی استفاده کرد.

وی ادامه داد: در طرح نیروگاه متحرک خورشیدی همکاری با معاونت علمی بسیج استان کرمان داشتیم و با استقبال آنان روبرو شدیم اما طرح فعلی چون نیاز به تحقیق و مطالعه ی بیشتر داریم تا راندمان آن را بالا ببریم از این رو سعی کرده ایم تا در این طرح به راندمان ایده آل برسیم و بعد آن را ارائه دهیم، لازم به ذکر است  وزارت نیرو و ارگان های امنیتی از جمله ارگان هایی هستند که می توانند از این طرح به عنوان راهبرد استفاده کنند.

این دانشجوی مخترع تاکید کرد: به عنوان جوانی که چند سال از عمر خود را در راه علم گذاشته ام و سعی بر آن داشتم که نسبت به کشورم بی تفاوت نباشم توقع دارم حمایت های مالی و معنوی مسئولان را دارم همچنین می توان با هم اندیشی نخبگان در حل مشکلات جامعه پیشرفت که این موضوع منافع متعددی را در بر دارد اول آن که برای آن جوان اشتغال زایی شده است و از طرفی مشکل سازمان مرتفع شده است.

منتظر در پایان گفت: با تلاشهای شبانه روزی به تنهایی شرکتی را ثبت کرده ام و همه ی اختراعاتم را بدون حمایت و با همت خودم هزینه کرده ام  چرا که خوشحال می شوم که حداقل نیازها و مشکلات جامعه را بیشتر شناسایی کنم تا از این طریق برای حل این مشکلات طرح و یا ایده ای را بیان کنم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه