اخبار داغ

در راستای حمایت از تولید صورت گرفت؛

بازگشت کارخانه سولفات ایلام به چرخه تولید/۶۰ کارگر ایوانی صاحب شغل شدند

بازگشت کارخانه سولفات ایلام به چرخه تولید/۶۰ کارگر ایوانی صاحب شغل شدند
کارخانه سولفات پتاسیم شهرستان ایوان در حالی که دو سال به‌ دلیل نبود مواد اولیه، از ادامه فعالیت باز مانده بود و ده‌ها کارگر آن نیز بیکار شده‌ بودند، امروز با حمایت دستگاه قضایی به مدار تولید بازگشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، نگاهی به نامگذاری و شعار سال‌های اخیر، به راحتی می‌توان به این مهم پی‌برد که اقتصاد و تولید در پویایی و پیشرفت کشور نقش بسزایی دارد و رهبر انقلاب در بیانات خویش و نام‌گذاری سال‌های اخیر به این مهم اشاره کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

اما تعطیلی برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته و امسال بیانگر این نکته است که برخی مسؤولان آنگونه که باید جهت تحقق شعار سال و رونق تولید تلاش نکرده‌ و همین امر سبب شده در سالی که بنا بود تولیدات داخلی رونق گرفته و افزایش یابد، شاهد تعطیلی برخی واحدهای تولیدی باشیم که بنا به دلایل مختلف توان ادامه فعالیت را ندارند.

,

کارخانه سولفات پتاسیم ایوان یکی از مواردی بود که به دلایلی از جمله نبود مواد اولیه تعطیل شد و با ورود دستگاه قضا بار دیگر به مدار تولید بازگشت.

,

این کارخانه سالانه ۲۰ هزار تن کود سولفات پتاسیم و ۲۰ هزار تن اسید سولفوریک تولید می‌‌کند.

,

دلایل تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیم

, دلایل تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیم,

امیدعلی سبزی ،فرماندار شهرستان ایوان گفت: این کارخانه به‌دلیل مشکلات آلایندگی هوا تعطیل شد که پس از مدت کوتاهی و با رفع مشکل، فعالیت خود را از سر گرفت اما باز به دلایل مختلف نیز از جمله نبود مواد اولیه تعطیل شد.

,

وی اظهار کرد: دو سالی است مجدد کارخانه مذکور تعطیل شده که مدیران کارخانه نبود مواد اولیه را از دلایل تعطیلی آن عنوان کرده‌اند و جلسات و نشست‌هایی نیز در این باره برگزار شده است.

,

فرماندار شهرستان ایوان با بیان اینکه تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیمبیکاری ۶۰ نفر از کارکنانرا در پی داشته است، اضافه کرد: پیگیری‌ها جهت رفع مشکلات این کارخانه در حال انجام است و بر اساس جلسه‌ای که در این خصوص با حضور مسوولان استانی تشکیل شد و با ورود دستگاه قضا و حمایت سازمان صمت اکنون فعال است.

,

درخواست هزار میلیارد ریال تسهیلات

, درخواست هزار میلیارد ریال تسهیلات, درخواست هزار میلیارد ریال تسهیلات,

فرخ آبادی مدیرعامل کارخانه سولفات پتاسیم ایوان طی روزهای اخیر، نبود مواد اولیه را دلیل تعطیلی این کارخانه عنوان کرد و گفت: درخواست یک هزار میلیارد ریال تسهیلات دادیم.

,

وی افزود :در تلاش هستیم تمام مشکلات و موانع این کارخانه با حمایت همه جانبه دستگاه‌ها مرتفع شود.

,

بازگشت به کار ۶۵ کارگر

, بازگشت به کار ۶۵ کارگر, بازگشت به کار ۶۵ کارگر,

محمد یکی از کارگران این کارخانه نیز به گفت: امیدوار بودیم  این کارخانه هرچه سریعتر به چرخه تولید بازگردد تا شاهد به کارگیری دوباره کارگران باشیم که با ورود دستگاه قضا و حمایت بانک صادرات این امر محقق شد.

,

وی خاطر نشان کرد: ۲ سالی بود تکلیف ۶۵ کارگر بیکار در این کارخانه مشخص نبود اما با درایت مسوولین، ورود و پیگیری نمایندهمجلس شورای اسلامی این کارخانه فعال شد.

,

پیگیری مشکلات توسط دادستانی

, پیگیری مشکلات توسط دادستانی, پیگیری مشکلات توسط دادستانی,

رضا امیری‌مقدم جانشین دادستان ایلام  گفت: کارخانه حدود دو سال و نیم تعطیل بود در اردیبهشت امسال جلسهاقتصاد مقاومتیبا حضور دادستان برگزار شد و مقرر شد که مدیر عامل کارخانه برنامه فعال سازی را ارائه بدهد.

,

وی افزود: برنامه ارائه شد و مجددا هفته بعد در سازمان صمت جلسه برگزار شد و به مدیر عامل تذکر داده شد که فورا کارخانه را فعال کند و دادستانی هم پیگیر رفع مشکلات شد؛ در خرداد ماه هیات مدیره تغییر داده شد و در تیر ماه شروع به کارهای اولیه فعال سازی کردند.

,

جانشین دادستان ایلام گفت: بعد از آن به دستور دادستان جلسه ویدئو کنفرانس با حضور بنده در سازمان صمت برگزار شد و بانک صادرات خارج از نوبت تسهیلات لازم را ارائه داد و با پرداخت قسمتی از تسهیلات بخشی از مشکلات نقدینگی کارخانه برطرف شد.

,

بدون تردید، توسعه بخش تولید می‌تواند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی را در پی داشته باشد و رونق تولید که امسال با این شعار نام‌گذاری شده در تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند سبب به کارگیری نیروهای جوان و پویا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه