اخبار داغ

در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج مطرح کرد؛

انتقاد دانشجویان از نمایندگان در مجلس/ واکنش استاندار به انتقاد از انتصابات در استانداری

انتقاد دانشجویان از نمایندگان در مجلس/ واکنش استاندار به انتقاد از انتصابات در استانداری
استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه دانشجویان پرچمدار دفاع از ارزش‌های فرهنگی و انقلابی ایران هستند گفت: نشست با دانشجویان آزاد و به مطالبات و انتقادها آزادانه پاسخ می‌دهم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس صبح امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دانشگاه دولتی یاسوج به منظور گرامی داشت 16 آذر روز دانشجو با جمعی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

رئیس دانشگاه دولتی یاسوج در این دیدار با بیان گرامی داشت یاد و خاطره روز دانشجو، گفت: این نشست به پیشنهاد استاندار به مناسبت روز ۱۶ رو آذر برگزار شد و از وی تشکر می کنیم.
کرمی روز دانشجو را روز رشادت ها در برابر عوامل قدرت و سلطه جهانی داشتند و اینکه دانشجو طالب آزادی و مبارزه با  ظلم و ستم در دوران ستم شاهی بود و سبب شهادت دانشجویان شد، گفت: هیچ وقت آمریکا و استکبار جهانی سرسازگاری و دوستی ندارد و رهبر انقلاب فرمود فریب رنگ ها و تغییر های را نخورید و دشمنی سبب شده است تا روند استقلال دچار مشکل شویم.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه یاسوج به جلسه رهبر انقلاب با دانشجویان در روز اربعین اشاره کرد و گفت: حجمه بر علیه انقلاب اسلامی به قدری زیاد شده که مسیر انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند، در این دیدار رهبر رساله دانشجویی را تبیین کردند مواردی که خیلی از عوامل در جریان نیستند.

,
,
,

قلندری به موضوعات  تحت عنوان مطالبه گری که بیشتر بیشتر تخریب مطرح است, گفت: دانشجو باید آگاه باشد بنابراین هر مطالبه گری که بوی تخریب دهد صحیح نیست.
وی افزود: مطالبه گری ها باید  در راستای تقویت نظام و انقلاب باشد.

,
,

سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تبریک روز دانشجو گفت: سبب خرسندی است که بعد از سالها که در از دانشجویان فاصله گرفتم در جمع آنها حضور یافتم ، دانشجویان پیرو در مستئل سیاسی و علمی و فرهنگی و طلایه دار مبارزه با استکبار هستند.
وی به کودتای ننگین در سال ۳۲ اشاره کرد و اینکه قرار بود نیکسون آمریکا وارد ایران شود و دکتری افتخاری به او داده شود، گفت: ارتباط غرب با سردستگی نیکسون در ایران سبب تلاطم هایی شد در این شرایط دانشجویان با آگاهی و هوشیاری ایستادگی کردند و سبب شهادت  آنها  در دانشگاه تهران شد.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان دانشجویان را طلایه دار حفظ ارزش ها، باورها و اندوخته های یک ملت دانست و گفت: دانشجویان در دفاع از ارزش های فرهنگی و دینی جلودار و پرچم دار است و داشنجویان با بصیرت افزایی و هوشیاری در خداوند اعتلای انقلاب اسلامی باشد.
استاندار به قبول دعوت بسیج دانشجویی برای حضور در دانشگاه اشاره کرد و گفت: نشست ما آزاد است و در یک فضای آزاد به سوالات دانشجویان پاسخ خواهیم داد و مطالبات و انتقادات بیان کنید.

,
,
,
,

رئیس بسیج دانشجویی استان به مطالبه گری و هوشیاری و در میدان بودن دانشجویان اشاره کرد و گفت: مسئولان دانشگاه ، وزیر علوم اجازه دهید دانشجو مطالبه گر ارمان خواه باشد ممکن است مشکلاتی برای مطالبه گری وجود نداشته باشد اما موانعی در این جریان ممکن است ایجاد شود ، اعتقاد این است برخی جریان سبب کندی حرکت دانشجویی شده است در این  راستا امید می رود  آیت الله رئیسی به مطالبه گری ها دانشجویان در کشور و در استان توجه شود.
وی با بیان اینکه در دولت روحانی به دانشجو یک نگاه فوق امنیتی می شد، گفت: دانشجو هیچ منفعت سیاسی، گروهی و سیاسی ندارد و باید حرف آنها را شنید تا ظهور و بروز داشته باشند .
پرهیزگار به ترس برخی سیاسیون از حرکت های مطالبه گری اشاره کرد و اینکه سمت و سوها را تغییر دادن گفت: باید به سمت چند صدایی و مطالبه گری دانشجویان بازگشت و اجازه ظهور و بروز دانشجویان داده شود و فعالیت آنها پرنگ شود
وی افزود: باید زمینه جهاد تبیین فراهم باشد تا این امر محقق شود و از جمله ضرورت های تحقق آنها ارمان خواهی است.
وی به شناسایی اولویت های استانی، و واگذاری به مسئولان اجرایی مربوطه و احصا مسائل و نظامنامه استان توسط بسیج دانشجویی استان تهیه و تدوین و تقدیم استاندار می شود، گفت: ارتباط تنگاتنگ استاندار با دانشجویان برقرار شود.
وی به انتظارات از دولت رئیسی و استاندار برای حمایت از صدای دانشجویان و حضور مستمر با دانشجویان اشاره کرد و گفت: اگر‌ تشکل های دانشجویی سکون و بروز داشتند به رشد و نمو آنها کمک کنید.

,
,
,
,
,
,

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج با انتقاد از نمایندگان مجلس از عدم حضور در دانشگاه یاسوج و اینکه این دعوت ها بی پاسخ می ماند، گفت: از دولت انقلابی می خواهیم انتصابات بدور از حاشیه، رانت، آشنایی و طایفه گرایی است شنیده می شود در بدنه اجرایی افرادی انتصاب می شوند که دلسوز و انقلابی نبودند.
وی با انتقاد از تاخیر در انتصاب فرمانداران و جلوگیری از ورود نمایندگان در حالت در انتصابات توسط استاندار گفت: مسئولان و نهادهای اجرایی باید در دانشگاه حضور یافته و پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشند و استاندار محقق کننده این امر باشد.

,
,

میر قلندری نماینده انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج در این نشست از  انتصاباتی که در استانداری صورت گرفت گلایه و انتقاد خود را بیان کرد.

,

استاندار در واکنش به گلایه از انتصابات خواستار شفافیت شد و گفت: اگر‌ عنوان آین انتصابات  را بیان نمی شود حداقل به صورت عام در خصوص این انتصابات در استانداری صحبت شود تا اشکالات کار را بدانیم.

,

دهبان نژاد عضو بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: دانشجو نباید درگیر سیاسی بازی شود و اگر از حریت دور شود دانشجوی اسوه در تراز انقلاب نخواهد بود.

,

وی با گلایه از عدم پرداخت به بیانه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت؛ مسئله اصلی گام دوم جوانان و موتور متحرک این بیانیه است جوانان در مسائل سیاسی خلاصه نمی شود.
دهبان نژاد با بیان اینکه مدیران خسته باید تغییر کنند زیرا زمینه ساز تحول و برآورده کردن انتظارات است، نظرات نخبگان، دلسوزان باید دیده شود در این شرایط باید تصمیمات  انتصابات توسط چند لیدر در پستوها گرفته نشود و این موضوع نباید تکرار شود در این راستا خبرهای بدی به گوش می رسد.
وی به جلوگیری استاندار از دخالت نمایندگان در انتصابات اشاره کرد و گفت: استاندار نباید در انتصابات تحت فشار نمایندگان و لیدرها قرار بگیرند تا امیدواری در جامعه ایجاد شود.

,
,
,

جعفر جلیلیان دانشجوی دکتری فیزیک دانشگاه یاسوج به ضررهای بی توجهی به علوم پایه اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا ابر قدرت نظامی است به دلیل توجه به علوم پایه و جمع آوری دانشمندان سراسر کشور است.
وی به ضعف در حوزه اقتصاد و اینکه از معدن و نفت رشد نمی کند، گفت: کشور آلمان با اهمیت به علوم پایه ثروتمند شده است.
این دانشجو به کم کاری ها از جانب دانشگاه و صنعت برای رشد کشور‌ اشاره کرد و گفت: صنعت استان با دانشگاه باید ارتباط داشته و ملزم شوند و پایان نامه ها منوط به پیوست ها صنعتی باشد.
وی به سو مدیریت و مشکلات در حوزه پژوهش اشاره و گفت: کل حمایت از پایانامه ۷ میلیون تومان است که ۳ و نیم میلیون برای شروع کار و ۳ و نیم میلیون تومان دیگه در زمان دیگر و این هزینه پاسخگوی  دانشجو نیست.

,
,
,
,

وی افزود: استاندار استان از کنفرانس های علمی حمایت کنند و بارها خواستار برگزاری کنفرانس ها هستیم شاهد مشکلات مالی بودیم.

,

این دانشجو گفت: به علت  موقعیت جغرافیایی اساتید غیر بومی وجود دارد که در طول هفته یک یا دو روز به دانشجو ها تدریس می کند در این راستا خواهان راه اندازی استاد سرا برای این اساتید هستیم.
وی ضرورت حمایت از محرومیت های استان اشاره کرد و اینکه برچسب محرومیت برای این استان کافی نیست بلکه باید در راستای رفع محرومیت تلاش کرد.

,
,

قلندری نماینده ولی فقیه در دانشگاه یاسوج در واکنش به  صحبت های یکی از  نماینده های تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه چرا توسط استانداری و شورای تامین اجازه ورود تاجگردون به دانشگاه آزاد داده نشد،  گفت: شورای نظارت ها بر تشکل ها صلاحیت تصمیم گیری حضور افراد را دارد و ربطی به شورای تامین ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه طبق آیین نامه نظارت بر تشکل ها در خصوص عدم حضور تاجگردون  در خود دانشگاه تصمیم گیری شد، و گفت : استانداری هیچ‌دخالتی در دعوت و عدم دعوت تاجگردون نداشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه