اخبار داغ

با موافقت نمایندگان؛

یک فوریت طرح حمایت از تجاری سازی فناوری‌های نرم تصویب شد

یک فوریت طرح حمایت از تجاری سازی فناوری‌های نرم تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح حمایت از شرکت ها و مؤسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم موافقت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز ( سه شنبه ۱۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۳۶ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه با یک فوریت طرح حمایت از شرکت ها و مؤسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پژمانفر: محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ما رسوخ کرده است

, پژمانفر: محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ما رسوخ کرده است, پژمانفر: محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ما رسوخ کرده است,

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر به عنوان نماینده متقاضی این طرح، گفت: جریان استکبار در حوزه سخت افزاری ما ورود کرد که به آنان پاسخ محکم دادیم اما الان تقابل جدی بین ما و استکبار در حوزه نرم ایجاد شده است و آنان برای نابودی فرهنگ اسلامی ما همه تلاش خود را به کار می گیرند.

,

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری بارها نگرانی شان را از تهاجم فرهنگی مطرح فرمودند و بر این اساس ما باید در مقابل تهاجم فرهنگی و اقدامات بیگانگان در این زمینه بایستیم.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ایجاد گفتمان علم و فناوری بسیار اهمیت دارد. امروز دنیا تشنه محصولات فرهنگی است و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده اند تا محصولات نامناسب فرهنگی خود را به ما عرضه کنند و متأسفانه توسعه محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ایرانی رسوخ کرده است.

,

پژمانفر تأکید کرد: ما باید تولید و توسعه محصولات فرهنگی بومی را در دستور کار قرار دهیم و این کار هم منجر به حراست از هویت ملی و فرهنگی کشور می شود و هم اشتغالزا است.

,

شریعتی: باید در حوزه فرهنگی تقویت شویم

, شریعتی: باید در حوزه فرهنگی تقویت شویم, شریعتی: باید در حوزه فرهنگی تقویت شویم,

در ادامه جلسه، مالک شریعتی در موافقت با یک فوریت طرح حمایت از شرکت ها و مؤسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم گفت: مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که امروز فوریت مسائل کشور اقتصاد و اولویت ما فرهنگ است. بر این اساس ما نباید از اولویت کشور یعنی فرهنگ غفلت کنیم.

,

وی بیان کرد: اگر فقط به اقتصاد کشور توجه کنیم، مانند آن است که لقمه در دهان مردم بگذاریم اما به فضای تنفسی آنان یعنی فرهنگ کشور توجه نشود.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید محصولات فرهنگی باید مورد توجه ما قرار گیرد و حتما باید با ارتقای فناوری همراه باشد و ما باید خودمان را در حوزه فرهنگی تقویت کنیم که اگر این اتفاق نیفتد، نمی توانیم به فرزندان خود بگوییم که محصولات فرهنگی کشورهای خارجی را مشاهده نکنند.

,

شریعتی گفت: بازی های رایانه ای خارجی ارز زیادی را از کشورمان خارج می کنند و لطمه اقتصادی به کشور می زنند. خلق ثروت از حوزه فرهنگ را باید با توجه به ارزش های انقلاب به طور جدی دنبال کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه