اخبار داغ

پای درد و دل دانشجویان در روز دانشجو:

کرونا بیشترین ضربه را به دروس عملی وارد کرد/ دست و پنجه نرم‌کردن با گرفتاری‌های آموزش مجازی

کرونا بیشترین ضربه را به دروس عملی وارد کرد/ دست و پنجه نرم‌کردن با گرفتاری‌های آموزش مجازی
با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه‌ها، شیوه آموزش مجازی جایگزین کلاس‌های حضوری دانشجویان شد که پس از گذشت دو سال آنچنان که باید موثر و راضی کننده نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ از دو سال گذشته که کروناویروس شیوع پیدا کرد، فضای آموزش عالی کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و دانشجویان و اساتید را با فضای جدیدی روبه‌رو کرد.
عده‌ای از دانشجویان معتقدند که آموزش مجازی مشکلاتی برای آنها دارد و عده‌ای دیگر این شیوه را مطلوب می‌دانند.

به طبع تداوم این تعطیلی‌ها، امسال دانشجویان روز دانشجوی متفاوتی را تجربه خواهند کرد و عملا شاهد برگزاری جشن‌ برای بزرگداشت این روز نخواهند بود.

در این راستا، پای حرف‌های چند تن از دانشجویان کشور نشستیم تا تجربه آنها از آموزش مجازی در طول این دو سال را جویا شویم.

دست و پنجه نرم کردن با گرفتاری‌های آموزش مجازی

محمد افتخاری دانشجوی رشته شیمی دانشگاه خوارزمی کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" دور شدن از فضای دانشگاهی را در دوران کرونا سخت دانست و گفت: تکاپو و پویایی دانشجو در این شرایط گرفته شده و عدم حضور در این مکان علمی رقابت های علمی را کاهش داده است.

وی ادامه داد: سامانه‌های مجازی برای دانشگاه ها کیفیت لازم و کافی را ندارند تا بتوانند جایگزین آموزش های حضوری در شرایط کرونا شوند.

این دانشجو تصریح کرد: با گذشت زمان شرایط تا حدودی بهتر و برخی از مشکلات آموزش مجازی مرتفع شده ولی هنوز مشکلاتی مانند اینترنت ضعیف، مدت زمان های طولانی کلاس آنلاین که به نظر بازدهی ندارد، وجود دارد.

افتخاری گفت: در ابتدای آموزش های آنلاین خود اساتید نیز با چالش روبرو شدند، اما مرور زمان باعث حل مشکل و بهبود اوضاع شد.

وی افزود: آزمون های مجازی نواقص بسیاری داشت اما امروز بعد از گذشت نزدیک به دو سال ارزیابی های آنلاین نیز با ظرافت و دقت بیشتری همراه است.

کرونا بیشترین ضربه را به دروس عملی وارد کرد

زهرا جمشیدی دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: کرونا بیشترین ضربه را به دروس عملی وارد کرد، بیشتر درس های ما کارگاهی است و در فضای مجازی یادگیری حاصل نمی شود.

وی با بیان اینکه برگزاری حضوری دروس کارگاهی دانشگاه ها ضروری است، ادامه داد: یادگیری دروس عملی به صورت آنلاین امکان پذیر نیست و از طرفی کلاس های محدود حضوری نیز نیاز دانشجو را برطرف نمی کند.

این دانشجو تصریح کرد: بسترهای آموزش آنلاین برای دروس کارگاهی بسیار ضعیف است و باید مسئولین به این مهم توجه کنند.

جمشیدی در خاتمه خاطرنشان کرد: برخی از اساتید از فیلم های آموزشی در بستر آنلاین استفاده می کنند اما واقعا هیچ آموزشی جای کارگاه های عملی و حضوری را نمی گیرد.

آسیب جدی به آموزش و یادگیری صحیح دروس عملی در دانشگاه

محمدسینا خواجه زاده دانشجوی رشته نقشه کشی دانشکده فنی خوارزمی کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بیشتر دانشگاه های دنیا با وجود کرونا با ظرفیت محدود برای دروس تخصصی کلاس حضوری برگزار می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی از دانشگاه های داخل کشور ما حتی در طول ترم نمی توانیم استاد خود را ببینیم و کارگاه های نقشه کشی نیز در بستر آنلاین برگزار می شود.

این دانشجو تصریح کرد: قوانین دانشگاه های دولتی در این روزهای کرونایی سخت تر است، برخی از دانشجویان حتی دانشگاه خود را ندیده اند و همه فعالیت ها در بستر آنلاین انجام شده است.

خواجه زاده گفت: الان بر اساس ابلاغیه وزرات علوم برای هر واحد درسی یک ساعت آموزش آنلاین لازم است یعنی ما برای برخی از دروس کارگاهی خود باید ۶ ساعت آموزش مجازی داشته باشیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ۶ ساعت آموزش آنلاین به هیچ عنوان بازدهی و بازخورد ندارد، هم استاد به عنوان مدرس خسته می شود و دانشجو نیز بعضا آنلاین است و دانش علمی به شدت کاهش پیدا می کند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
, دست و پنجه نرم کردن با گرفتاری‌های آموزش مجازی,
,
, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کرونا بیشترین ضربه را به دروس عملی وارد کرد,
,
, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
, آسیب جدی به آموزش و یادگیری صحیح دروس عملی در دانشگاه,
,
, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه