اخبار داغ

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد:

متأسفانه به جای فرهنگ، درگیر سیاست و اقتصاد شده‌ایم/ یزد ظرفیت تبدیل به قطب داستان‌نویسی کشور را دارد

متأسفانه به جای فرهنگ، درگیر سیاست و اقتصاد شده‌ایم/ یزد ظرفیت تبدیل به قطب داستان‌نویسی کشور را دارد
حجت الاسلام سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با بیان اینکه متأسفانه به جای فرهنگ، درگیر سیاست و اقتصاد شده‌ایم، گفت: یزد ظرفیت تبدیل به قطب داستان‌نویسی کشور را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، پیش از ظهر امروز نشست نقد و بررسی کتاب "مرا با خودت ببر " نوشته حجت الاسلام مظفر سالاری از روحانیون نویسنده یزدی در سالن نگین کتابخانه فرخی یزدی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده کتاب "مرا با خودت ببر " در این نشست با بیان اینکه استان یزد با اشاره به اینکه هیچ جلسه‌ای مهمتر از نقد کتاب و مباحث فرهنگی نیست، گفت: متأسفانه امروزه در زندگی چندان بهایی برای مسائل فرهنگی قائل نیستیم و بیشتر تحت تأثیر سیاست و اقتصاد هستیم درحالی‌که فرهنگ زیربنای این مسائل است.

,

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با بیان اینکه 25 سال کار مطبوعاتی کرده‌ام، افزود: تمام عمر خود را مشغول مطالعه بودم و شش کتاب من در جشنواره‌ها برگزیده شد چون تلاش کردم تا در داستان‌هایی که نگارش کرده‌ام، مخاطب را با داستان درگیر کنم.

,

وی خاطرنشان کرد: در رمان‌ها سعی دارم که اول داستان را جذاب طراحی و به‌گونه‌ای بنویسم تا مخاطب پس از مطالعه آن، تمایل داشته باشد که همچنان ادامه دهد نه اینکه با خواندن بخشی از داستان، آن را رها کند.

,

این نویسنده یزدی با تأکید بر اینکه داستان را باید قدر دانست، گفت: زبان داستان در وجود انسان قرار دارد و حتی این داستان توسط خدای بزرگوار در قرآن کریم هم آورده شده است.

,

سالاری به ثبت جهانی یزد اشاره کرد و افزود: یکی از رسانه‌هایی که می‌توانیم شهر جهانی را به جهانیان معرفی کنیم داستان است و می‌توان با قصه گفتن فرهنگ خود را به دنیا معرفی کنیم.

,

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد در پایان اذعان داشت: با ظرفیت و برنامه‌ریزی که صورت گرفته، 10 تا 20 سال دیگر می‌توانیم به قطب داستان‌نویسی در کشور تبدیل شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه