اخبار داغ

در مراسم روز دانشجو عنوان شد؛

فضای خوابگاهی و لزوم حفظ استقلال دانشگاه از مهمترین مطالبات دانشجویان تربت حیدریه

فضای خوابگاهی و لزوم حفظ استقلال دانشگاه از مهمترین مطالبات دانشجویان تربت حیدریه
مراسم روز دانشجو در دانشگاه تربت حیدریه در حالی برگزار شد که دانشجویان این دانشگاه بر لزوم حفظ استقلال دانشگاه و ارتقای فضای خوابگاهی نیز تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امروز مراسم روز دانشجو در سالن زنده یاد "محمود کریمی" دانشگاه تربت حیدریه در حالی برگزار شد که دانشجویان این دانشگاه بر لزوم حفظ استقلال دانشگاه و ارتقای فضای خوابگاهی نیز تاکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

یزدانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربت حیدریه در مراسم روز دانشجو اظهار داشت: فضای خوابگاه ها با توجه به شرایط کرونا مناسب نیست و آیا دانشجویان می توانند برای تامین مسکن مستقل با توجه به هزینه های اجازه بالا اقدام کنند؟

,

وی تصریح کرد: خوابگاه مستقل دانشجویی جزئی از خواسته های دانشجویان تربت حیدریه است، چرا از ظرفیت خیرین برای ساخت خوابگاه دانشگاه دولتی استفاده نمی شود؟

,

یزدانی خاطر نشان کرد: سلف دانشجویی بعد از بازگشایی دوران کرونایی گنجایش لازم را برای تعداد دانشجویان ندارد، چرا تاکنون ساخت سلف سرویس به بهره برداری نرسیده است؟

,

وی افزود: عدم تکمیل مسجد دانشگاه یکی دیگر از خواسته های دانشجویان با توجه به موقعیت استراتژیک دانشگاه در مسیر زائران پیاده مشهد الرضا علیه السلام است، چرا امام جمعه شهر به رغم مجوزی که آیت الله علم الهدی داده اند، کم کاری می کند و از وقفیات برای تکمیل مسجد استفاده نمی شود؟

,

انتقاد از وضعیت سردرب دانشگاه و محوطه آن و نبود فضاهای تفریحی در شهر از دیگر مواردی بود که توسط این دانشجو مطرح شد.

,

حفظ استقلال دانشگاه تربت حیدریه نیازمند هم افزایی و وحدت مسوولان است

, حفظ استقلال دانشگاه تربت حیدریه نیازمند هم افزایی و وحدت مسوولان است,

امیرحسین دوستگان، فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه تربت حیدریه در مراسم روز دانشجو حفظ استقلال دانشگاه را یکی از مطالبات مهم مردم و دانشجویان عنوان کرد و افزود: در خصوص طرح آمایش سرزمینی، امیدواریم هم افزایی و وحدت مسئولان برای رسیدن به حق واقعی دانشگاه وجود داشته باشد.

,

عدم نورپردازی مناسب جاده ورودی به تربت حیدریه در مجاورت دانشگاه، نبود خط سرویس حمل و نقل همگانی تاکسی و اتوبوس، عدم طراحی و اجرای مناسب المان های میادین شهر و ایجاد تشکل های جوان در فرمانداری و بهره مندی از مشاوره نیروی جوانان از دیگر خواسته های این دانشجو بود.

,

ظرفیت خوابگاهی برای بقا و حفظ استقلال دانشگاه اهمیت ویژه ای دارد

, ظرفیت خوابگاهی برای بقا و حفظ استقلال دانشگاه اهمیت ویژه ای دارد,

رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: امروز یکی از اولویت ها برای بقای دانشگاه داشتن خوابگاه است و در روزهایی که مسئله معیشتی و بهداشتی بعد از کرونا ایجاد شده توجه خیران به سمت و سوی این مسئله جلب شده است.

,

فتحی نسری بیان داشت: در خصوص احداث خوابگاه چند نفر خیر که متقاضی ساخت هستند برای وثیقه دریافت تسهیلات بانکی نتوانستند با بانک به نتیجه برسند و این مشکلات برای ساخت خوابگاه بر سر راه وجود دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: تجهیز و مناسب سازی خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان دختران در دستور کار بوده و این تغییرات را دانشجویان مشاهده کرده اند.

,

رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: در خصوص ساخت سلف سرویس خبر خوبی می دهم و سالن غذاخوری سلف سرویس تا اول ترم آینده تکمیل خواهد شد و اگر اموزش به صورت حضوری شد، سلف سرویس به دانشگاه اضافه می شود.

,

فتحی اظهار کرد: پروژه سلف سرویس پس از بدعهدی پیمانکار در سالهای گذشته، در ابتدای ۹۹ به پیمانکار جدید سپرده شد و بعد از آن مشکلات مالی باعث شد که ساخت سلف کمی عقب تر باشد اما حالا کار خوب پیش می رود و امیدواریم در ترم اول آموزش حضوری بازگشایی شود‌.

,

رییس دانشگاه تربت حیدریه بیان کرد: در خصوص افزایش هزینه های غذای دانشجویی باید عرض کنیم که بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان هر غذای دانشجو تهیه می شود و از دانشجویان حدود ۳۵۰۰ تومان یعنی ۱۰ درصد دریافت می شود.

,

وی افزود: صندوق کمک به دانشجویان ناتوان راه اندازی شده و برای دانشجویانی که توان پرداخت این مبلغ را هم ندارند این کمک صورت خواهد گرفت.

,

رییس دانشگاه تربت حیدریه بیان داشت: از معدود پروژه هایی که دولت به عهده گرفته ساخت مسجد دانشگاه تربت حیدریه است و سرعت تورم و افزایش قیمت ها از سرعت ساخت بناها بیشتر است و همیشه از پیشرفت پروژه عقب هستیم.

,

فتحی ابراز داشت: محدودیت ها در تغییر جهت خیران جزء عوامل تاخیر در ساخت مسجد است و از امام جمعه محترم قول گرفته ایم که از اوقاف و امورخیریه استان برای تکمیل مسجد کمک هایی گرفته شود، در عین حال قبض کمک های مردمی در سطح مساجد منتشر و توزیع می شود و با کمک های مردمی امیدواریم برای ساخت مسجد کاری انجام شود.

,

وی در خصوص محوطه سازی و سردرب دانشگاه عنوان داشت: این پروژه خیرساز بوده و از سال ۹۷ با برگزاری مسابقه طراحی انجام شد و کلنگ ساخت هم بر زمین خورد و فعلا خیر مربوطه در اولویت ساخت این پروژه نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه