اخبار داغ

پیام رئیس فدراسیون در پنجمین سالروز ثبت جهانی چوگان؛

نوزایی: برای احیا و توسعه فرهنگ ایرانی تلاش مضاعف خواهیم کرد

نوزایی: برای احیا و توسعه فرهنگ ایرانی تلاش مضاعف خواهیم کرد
رییس فدراسیون چوگان طی پیامی فرارسیدن پنجمین سالروز ثبت جهانی چوگان به نام جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، ابراهیم نوزایی رییس فدراسیون چوگان طی پیامی فرارسیدن 16 آذرماه، پنجمین سالروز ثبت جهانی چوگان در یونسکو به نام جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن پیام ابراهیم نوزایی به شرح ذیل است:

,

شانزدهم آذرماه سال 1396 برای همه ایرانیان روزی بزرگ و تاریخی محسوب می‌شود چراکه دوازدهمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در کره جنوبی، "چوگان، بازی سوار بر اسب همراه با موسیقی و روایت گری" را به نام میهن عزیزمان ثبت کرد تا یکبار دیگر جهانیان شاهد اوج عظمت و شکوه مردمان پارس باشد.

,

در آن روز همه مردمان ایران‌زمین چشم به جزیره ججو کره جنوبی دوخته بودند تا فرزندان‌شان در مقابل زیاده‌خواهی کشورهای بیگانه ایستادگی کنند و اجازه ندهد این بخش از فرهنگ کهن‌شان به غارت برود.

,

پنجمین سالگرد ثبت جهانی چوگان به نام جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در حالی فرا می‌رسد که این روزها همه مردم دنیا خصوصا میهن عزیزمان درگیر مقابله با ویروس منحوس کرونا هستند و این موضوع موجب شد تا نتوان به طور شایسته این سالروز بزرگ و تاریخی را جشن بگیریم.

,

در سال‌های گذشته با برنامه ریزی و تلاش مضاعف، اقدامات  خوبی برای توسعه چوگان در سطح کشور صورت گرفت لذا می توان مشاهده کرد که این رشته ورزشی در ابعاد مختلف توسعه یافته و افراد علاقه‌مند به آن جذب شدند که این مهم نتیجه همت همگانی است.

,

رهبر معظم انقلاب طی سالهای گذشته بر اهمیت حفظ و احیای چوگان در کشورمان تاکید کردند اما در سال ۱۴۰۰ شاهد تاکید مجدد ایشان نسبت به حفظ و حراست این بخش از میراث کهن و فرهنگ ایرانی هستیم که موضوع وظیفه همه مسئولان را سنگین تر خواهد کرد.

,

هرچند اخیراً شاهد نامهربانی هایی نسبت به چوگان بعنوان میراث کهن ایرانی از سوی برخی مسئولان بودیم اما بدون شک قلب همه مردم برای احیای این رشته ورزشی می‌تپد و بر این اساس تلاش خواهیم کرد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با برطرف کردن موانع به سمت توسعه چوگان در سراسر میهن اسلامی حرکت کنیم و در افق پیش رو پیشتاز چوگان دنیا باشیم.

,

ابراهیم نوزایی – رییس فدراسیون چوگان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه