اخبار داغ

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج:

دانشجو باید مسئله محور و مخاطب شناس باشد/ دانشجویان دغدغه حل مشکلات کشور داشته باشند

دانشجو باید مسئله محور و مخاطب شناس باشد/ دانشجویان دغدغه حل مشکلات کشور داشته باشند
حجت الاسلام رضایی، مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج گفت: نباید در جزئیات بمانیم باید مسئله محور باشیم و همچنین مخاطب خود را بشناسیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت الاسلام احسان رضایی، مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج پیش از ظهر امروز در وبینار "دانشجو و رسانه " دانشجویی را فرصت بی بدیلی و بی نظیر دانست و گفت: فراغت در این ایام از جمله فراغت هایی است که در دوره‌های بعدی به راحتی به دست نمی‌آید. همچنین انگیزه‌های راسخ این دوره در دوره‌های بعدی دچار فراموشی می شود. از سوی دیگر شور جوانی فرصتی است که دیگر تکرار نمی شود، فلذا دانشجویان باید به بهترین شکل از موقعیت و فرصت خود بهره برداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: این فرصت وظیفه شما را در عرصه جهاد چه جهاد سخت و چه جهاد نرم دو چندان می‌کند. به تعبیر رهبر انقلاب افسران جوان جنگ نرم اگرچه فرمانده نیستند اما اهل تشخیص هستند و با نگاه و جهت گیری از فرماندهان متناسب با صحنه تصمیم گیری می کنند.

,

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج با بیان اینکه باید طراحی ها عاقلانه و توام با حکمت باشد، افزود: یکی از آفات جدی در سال‌های پس از انقلاب بعضی از مجموعه‌های کنشگر، عمل احساسی و خارج از عقلانیت بوده است.

,

وی تاکید کرد: جنگ نرم، جنگ چند بُعدی است که نمی‌توان ساده انگارانه با آن مواجهه کرد و به جای عمل احساسی که ناشی از اقدامات سطحی است باید به اقدامات زیربنایی و ریشه ای پرداخت.

,

رضایی بیان داشت: در این صحنه پاسخ اقدام نرم را باید با اقدامی نظیر آن داد اما می بینیم گاهی اوقات تقابلات از این حالت خارج شده که زیبنده جامعه دانشجویی نیست. تقابل سخت تنها با دشمنان ما جایز است و با مابقی باید با مذاکره و استدلال رفتار کرد. لذا عقلانیت باید برای افراد فعال در عرصه جنگ نرم الزام باشد که البته وظایف سنگینی را نیز برای آنان به همراه دارد.

,

این فعال فرهنگی کلان نگری را از مباحث حائز اهمیت دانست و گفت: نباید در جزئیات بمانیم باید مسئله محور باشیم و همچنین مخاطب خود را بشناسیم. در دانشگاه هم مخاطب های بسیاری داریم که شناخت مخاطب، دغدغه‌ها و گره های ذهنی او از جمله مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: افسران جوان جنگ نرم در قبال خودشان نیز مسئولیت هایی دارند که اگر در انجام آن موفق بودند در جامعه خود نیز می توانند اثربخش باشند. برای تاثیرگذاری بر دیگران ابتدا باید خودمان را آماده کنیم. برای کسب آمادگی نیز ابتدا می بایست انس با خدا و رابطه خود با خدا را تنظیم کنیم.

,

رضایی اعلام کرد: کسی که وارد این عرصه می شود باید دین را بشناسد و شناخت کافی از اسلام انقلاب و نظام سیاسی انقلاب داشته باشد تا در گرداب و حوادث دچار تزلزل نشود و اگر فردی اشتباهی کرد و ایرادی وارد بود از مسیر حق منحرف نشود و با یک شبهه از پا در نیاید.

,

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج، تاکید کرد: فردی که در فضای دانشجویی کار می‌کند اگر می‌خواهد مشکلی از مشکلات کشور را حل و فصل کند باید در تحصیل و کار پژوهشی سرآمد باشد.

,

وی با تاکید بر لزوم تجهیز به ابزار روز برای فعالیت در عرصه جنگ نرم، گفت: گاهی برخی می‌خواهند در دانشگاه فعالیت کنند اما ابزار را نمی شناسند. همانگونه که در جنگ سخت باید مجهز وارد شد در عرصه جنگ نرم نیز باید به مبانی و ابزار آن مسلط بود.

,

رضایی اضافه کرد: گاهی می بینیم یک کلیپ، انیمیشن و یا موشن گرافی کوتاه معادل یک سخنرانی گره گشایی کرده و گره های ذهنی را باز می‌کند لذا مسلط شدن به این ابزار جزء ضروریات است.

,

وی بیان داشت: در کنار رسیدگی به خود، رسیدگی به حلقه پیرامونی چه در فضای دانشگاه و چه در محیط خانواده و کار از دیگر الزامات برای یک فعال دانشجویی است. در هر نقطه که فعالیت می‌کنید مسئولیت کادر سازی در زیرمجموعه بر عهده شماست. نمی شود از این مساله غفلت کرد اما متاسفانه می بینیم اکنون دشمن ذهن و فکر نزدیکانمان را به اختیار خود در آورده است در حالی که آنها در دسترس ما هستند و باید کمک به آنها را از اولویت های خود در جنگ نرم بدانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه