اخبار داغ

توقف تولید اپرای عروسکی غریب پور/ سالار عقیلی «خواجوی کرمانی» شد

توقف تولید اپرای عروسکی غریب پور/ سالار عقیلی «خواجوی کرمانی» شد
بهروز غریب‌پور کارگردان اپرای «همای همایون» با اشاره به ضبط موسیقی این اپرا با آهنگسازی بهزاد عبدی و حضور سالار عقیلی، اعلام کرد ادامه ساخت این اپرا نیازمند تأمین منابع مالی است و این کار در نیمه راه متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز غریب‌پور کارگردان تئاتر و اپراهای عروسکی متعددی از جمله «رستم و سهراب»، «مولوی»، «حافظ» و «عاشورا» درباره وضعیت جدیدترین اپرای عروسکی خود با عنوان «همای همایون» گفت: مرحله خیلی اساسی ضبط موسیقی اپرای «همای همایون» حدود ۲ ماه انجام شد. آهنگسازی این اپرا بر عهده بهزاد عبدی است و سالار عقیلی نیز نقش «خواجوی کرمانی» را اجرا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی یادآور شد: ضبط موسیقی اپرای «همای همایون» کار دشواری بود چون بخش ارکسترال این اپرا در کیف اوکراین ضبط شد و ضبط نقش‌های ایرانی نیز خیلی طول کشید زیرا حساسیت زیادی در انتخاب نقش‌ها داشتم.

,

غریب‌پور با بیان اینکه ادامه ساخت اپرای عروسکی «همای همایون» در انتظار تأمین بودجه است، تأکید کرد: به دلیل متعهد نبودن استانداری استان کرمان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان تهران و شهرداری کرمانی و کسانی که اصرار داشتند خواجوی کرمانی برای‌شان دارای اهمیت بالایی است و اثری درباره خواجوی کرمانی تولید و اجرا شود، ادامه ساخت اپرای «همای همایون» متوقف شده است.

,

سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به اینکه سفارش‌دهندگان ساخت اپرای «همای همایون» به تعهدات‌شان عمل نکردند، افزود: علیرغم اینکه تمام مراکز نام برده به خواجوی کرمانی افتخار می‌کنند ولی نسبت به تعهدی که داشتند متعهد نشدند.

,

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ساخت عروسک‌ها، صحنه و تمرین اپرای عروسکی «همای همایون» انجام نشده و من و بنیاد فرهنگی هنری رودکی منتظر انجام تعهدات کرمان هستیم.

,

انتهای پیام/

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه