اخبار داغ

پژوهشگر مسائل سیاسی:

غرب با ادعای دروغین حقوق بشر به فکر منافع اقتصادی خودش است

غرب با ادعای دروغین حقوق بشر به فکر منافع اقتصادی خودش است
امینی با اشاره به ادعای دروغین حقوق بشر غربی گفت: استعمار بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ است و سوابق استعمار غرب در آمریکای لاتین، آسیا و کشورهای اسلامی آفریقا و خاورمیانه قابل مشاهده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم امینی استاد دانشگاه و پژوهشگر در مسائل سیاسی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به نقش کشورهای غربی در نقض حقوق بشر با دخالت در امور کشورها و تلاش برای تحمیل اراده استکباری بر ایران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که عمدتاً در حوزه اندیشه سیاسی غرب و اسلام همواره مورد توجه اندیشمندان و نظریه پردازان بوده است بحث حقوق بشر و یا نقض آن است، به عنوان مثال در آراء اندیشمندانی از قبیل ارسطو، افلاطون، کانت ،هگل و … همواره مورد توجه بوده و در تفکر اندیشمندان اسلامی مانند ابن سینا، ابن خلدون، فارابی، خواجه نظام الملک، سیدجمال الدین اسد آبادی، شهید مطهری و حضرت امام رحمه الله علیه این موضوع مورد توجه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

وی به ادعای حقوق بشر غربی اشاره کرد و افزود: مبحث حقوق بشر نیز همواره در مقایسه نظام های سیاسی مورد استفاده قرار گرفته و در واقع یک معیار است، معیاری که اگر خواسته باشیم کشور‌های توسعه یافته را با کشورهای عقب مانده مقایسه کنیم به عنوان مثال:در سیاست مقایسه ای خیلی از اندیشمندان به این پرداخته اند. کشورهایی که نوسازی اجتماعی و یا توسعه پیدا کرده و از کشورهای پیشرفته هستند رعایت حقوق بشر و احترام به این حقوق همواره مورد توجه قرار می‌گیرد و بالعکس در حکومت‌های عمدتا اقتدارطلب و سنتی و دیکتاتوری اند نسبت به حقوق بشر و دموکراسی و یا رعایت حقوق مردم خیلی بی‌توجه بوده اند.

,

استاد دانشگاه و پژوهشگر در مسائل سیاسی استان هرمزگان  گفت: در مرحله بعد این پرسش مطرح است که «آیا عملکرد غرب در قبال حقوق بشر علیرغم اینکه ادعای دموکراسی و رعایت حقوق بشر دارد مثبت است یا خیر؟» در پاسخ به این سوال باید گفت که با بررسی تاریخ بین الملل و روابط بین کشورها، پرونده غرب در این زمینه سیاه است چراکه غرب همواره حقوق بشر را مورد نقض و تعدی قرار داده است.

,

امینی ادامه داد: غرب علیرغم شعارهایش، اما هیچ گاه در عمل به حقوق بشر اعتنایی نکرده است .شاید در ظاهر شعار حقوق بشر سر می دهد اما این شعار در باطن هرگز تحقق پیدا نکرده است به عنوان نمونه؛ روابط و نزاعاتی که بین نظام سرمایه‌داری و سوسیالیستی در غرب اتفاق افتاده است مصداق بارز آن می باشد. نظام سرمایه‌داری یک نظام ضد حقوق بشری است که بیشترین سرمایه را عده اندکی بهره می‌برند به عبارتی ۸۵ درصد ثروتمند جامعه را ۱۵ درصد جامعه استفاده می‌کنند و در و تعدی هایی به حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی حقوق مذهبی و دینی مردم صورت گرفته است.

,

وی گفت: نزاع‌ها و انقلاب هایی که در غرب از قبیل فرانسه (۱۷۸۹م)و انگلستان(۱۶۸۸م) اتفاق افتاده ناشی از همین وضعیت است .از دیر زمان این گفتمان تجدد وگفتمان مدرنیته در غرب همواره نسبت به موضوع حقوق بشر و دمکراسی تعدی شده و حقوق اقلیت ها و رنگین پوستان و ..زیر پا گذاشته شده است.

,

استاد دانشگاه و پژوهشگر در مسائل سیاسی استان هرمزگان ابراز داشت: علاوه بر این در تاریخ معاصر غرب در جنگ های جهانی اول (۱۹۱۴_۱۹۱۸م)و دوم(۱۹۳۹-۱۹۴۵)، حقوق بشر را زیر پا گذاشتند، میلیون ها انسان زخمی و یا کشته شدند، آمریکا بدون هیچ دغدغه ای و تنها به اسم حفظ منافع خودشان، جنگ های اتمی علیه ژاپن، هیروشیما و همچنین ناکازاکی در ژاپن انجام داد و جان انسان‌ها را به راحتی گرفت.

,

امینی اضافه کرد: استعمار بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ است که در آمریکای لاتین، آسیا و کشورهای اسلامی آفریقا و خاورمیانه سوابق استعمار غرب قابل مشاهده است و ردپای آن را می‌توان دید. فرانسه در الجزایر نیز میلیونها نفر را در انقلاب الجزایر قتل عام کرد. در جنگ جهانی اول و دوم، ایران مورد تعدی و ظلم کشورهای متفقین قرار گرفت و قحطی بزرگ بعد از اشغال ایران در تاریخ معاصر ایران رخ داد که چندین میلیون نفر ایرانی به خاطر قحطی مصنوعی ساخته دست متفقین و انگلستان از بین رفتند و ایران با بحران جمعیت وبحران های اجتماعی متعددی روبرو شد.

,

وی در ادامه تصریح کرد: شواهد تاریخی بسیاری را می توان مثال زد؛ در جنگ ایران و عراق، صدام حسین با حمایت مدعیان حقوق بشر(انگلیسالمانفرانسه_امریکا)؛ از بمب های شیمیایی علیه مردم مسلمان عراق و ایران در حلبچه و شهرهای ایران استفاده کرد که بزرگترین نقض حقوق بشر اتفاق افتاد. این درحالی بود که سازمانهای بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر، تنها به فکر منافع خودشان بوده و صدای مردم مظلوم ایران را نشنیدند.

,

این پژوهشگر در مسائل سیاسی استان هرمزگان گفت: ادعای حقوق بشر غربی؛ ادعای دروغین است، ادعایی که در کتاب ها نوشته شده اما در عمل هیچ گونه احترامی برای حقوق انسان ها قائل نیستند و تنها به فکر منافع اقتصادی خاص خود هستند. امروز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی یکی از قربانیان تروریسم و نقض حقوق بشر توسط غربی هاست.

,

امینی افزود: تحریم‌های ضد حقوق بشری ازقبیل تحریم های دارویی، تکنولوژی، واکسن، تحریم حق پژوهش و فناوری که علیه جمهوری اسلامی در دهه های اخیر توسط آمریکا وضع شده است مصداق بارز بزرگترین نقض حقوق بشر در طول تاریخ است. جامعه اروپایی و غربی و همچنین مدعیان حقوق بشر و دموکراسی باید این ها را ببینند و به گوش تمام جهانیان برسانند اما امروز متاسفانه نقش رسانه به ویژه در رسانه های غربی که قدرت رسانه را در دست دارند تنها بازتاب و تولید کننده منافع قدرت‌های بزرگ هستند و سازمان‌های بین المللی امروزه به جای رعایت حقوق بشر و تذکر و پیگیری حقوق بشر متاسفانه حافظ منافع قدرت های بزرگ و استکباری و استعماری هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه