اخبار داغ

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی هرمزگان:

جنبش دانشجویی برای تمدن‌سازی باید به بیانیه گام دوم انقلاب عمل کند

جنبش دانشجویی برای تمدن‌سازی باید به بیانیه گام دوم انقلاب عمل کند
رئوفی گفت: در گام دوم انقلاب اگر می‌خواهیم به سمت و سوی تمدن سازی گام برداریم جنبش دانشجویی هیچ راهی ندارد مگر اینکه به توصیه های هفتگانه حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب عمل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عارف رئوفی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به فلسفه نامگذاری 16 آذر به نام روز دانشجو اظهار کرد: ماهیت و فلسفه وجودی شکل‌گیری شانزدهم آذر ماه مبتنی بر واقعه مهم تاریخی بر روی زمین ریخته شدن سه شهید دانشجو به نام‌های شریعت رضوی، بزرگ نیا و قندچی که در اعتراض به حضور معاون وقت رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه تهران به دعوت پادشاه بسیار ظالم و خائن وقت ایران صورت پذیرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی در ادامه افزود: می‌بایست در برنامه‌های بزرگداشت در طول سالیان مختلف بیش از هر چیز، به تبیین ماهیت و فلسفه وجودی این روز بپردازیم. حضرت امام رحمة الله علیه پس از سال‌ها مجاهدت و اکمال ارتباط میان امامت و امت که از سال ۴۲ تا ۵۷ نقطه اوج آن بود انقلاب را به پیروزی رساندند و از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران مبتنی دقیقیز بود امت با امامشان همراهی کردند و ما توانستیم سال‌های پس از انقلاب را با وجود بحران های مختلف با موفقیت پشت سر بگذاریم.

,

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ادامه داد: شرقی ها با مبانی کمونیسم و غربی‌ها با نگاه لیبرال سرمایه‌داری علیرغم همه اختلاف نظرهایی که داشتند اما بر سر یک نقطه اشتراک نظر داشتند و آن هم دشمنی با انقلاب اسلامی بود.

,

رئوفی عنوان کرد: امروزه شاهدیم که انقلاب اسلامی توانسته است کمونیسم را به زباله دان تاریخ بفرستد و لیبرال دموکراسی غرب هم به فرموده حضرت آقا؛ «همچون شکوه و عظمت کشتی تایتانیک که منتهی به غرش شدن رسید» این لبیرال سرمایه داری غرب هم ایام پایانی خود را سپری می کند.

,

وی افزود: مبتنی بر همین موضوع در حوزه عزت ملی و سیاست خارجی که از توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است شاهدیم هرجا که مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی عمل کردیم موفق بودیم؛ به عنوان مثال در حوزه اتفاقات میمون و مبارکی که به یمن وجود مدافعان حرم و به برکت خون شهدا از جمله شهید قاسم سلیمانی اتفاق افتاد ما در فضای تحولات منطقه حرف اول را می‌زنیم که یک نمونه موفق از قول و فعل انقلابی است. حضرت آقا فرمودند انقلابی‌گری عین عقلانیت است.

,

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان تصریح کرد: از سوی دیگر شاهدیم آنچه که در حوزه مذاکرات هسته ای و برجام اتفاق افتاد به گفته رئیس وقت بانک مرکزی، نتیجه «تقریباً هیچ» بود چرا که آن مذاکرات مبتنی بر پیش‌بینی دشمن و نگاه های ساده انگارانه اتفاق افتاد. می توان این دو تجربه را که موفق و نشات گرفته از تفکر انقلابی و نمونه ناموفقی که نشأت گرفته از نگاهی لیبرالیستی بود در مقابل هم قرار دهید تا مشخص شود که ما در گام دوم انقلاب اگر می‌خواهیم به سمت و سوی تمدن سازی گام برداریم جنبش دانشجویی هیچ راهی ندارد مگر اینکه به توصیه های هفتگانه حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب عمل کند.

,

رئوفی خاطرنشان کرد: توصیه هایی که از علم و پژوهش شروع و در ادامه به معنویت و اخلاق و اقتصاد، عدالت، مبارزه با فساد، عزت ملی و روابط خارجی، سبک زندگی می‌رسد. اگر بتوانند ذیل این هفت توصیه مقام معظم رهبری، الگوهای موفق را ارائه دهیم و تعدد این الگوهای موفق سبب ارتقاء نظام حکمرانی ما بشود می‌توانیم در مراحل پنجگانه تمدن نوین اسلامی، از این مرحله به مرحله دولت سازی با موفقیت عبور کنیم و در جامعه پردازی و در نهایت به تمدن‌سازی برسیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه