اخبار داغ

چالش جدی بازار لوازم التحریر با وجود بازگشایی مدارس و دانشگاه ها؛

از افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها تا کاهش ۵۰ درصدی فروش لوازم التحریر/ جولان تورم و رکود همزمان بر بازار قلم و خودکار

از افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها تا کاهش ۵۰ درصدی فروش لوازم التحریر/ جولان تورم و رکود همزمان بر بازار قلم و خودکار
با وجود بازگشایی مدارس از ابتدای آذر ماه، به دلیل افزایش چشمگیر قیمتها، فروش لوازم التحریر حتی نسبت به سال‌های پیش از کرونا هم ۵۰ درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، شیوع کرونا بسیاری از محاسبات از جمله برگزاری حضوری کلاس های درس را بهم ریخت و البته بسیاری از اصناف از جمله صنف لوازم التحریر فروشان را متضرر کرد.

به دنبال اخباری مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها انتظار می رفت که بازار فروش لوازم التحریر مجددا رونق گیرد که البته به دلیل افزایش تا ۲۰۰ درصدی قیمت ها فروش لوازم التحریر هم کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

کاهش ۵۰درصدی فروش لوازم التحریر در کرمانشاه

, کاهش ۵۰درصدی فروش لوازم التحریر در کرمانشاه, کاهش ۵۰درصدی فروش لوازم التحریر در کرمانشاه,

محمدتقی زرشکیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با بیان اینکه مشکلات صنف لوازم التحریر فروشان فراوان است، اظهار داشت: در حال حاضر  قیمت لوازم التحریر متغیر است و همین امر مشکلاتی را برای صنف لوازم التحریر فروشان ایجاد کرده است.

, مرصادنیوز,

وی با اشاره به اینکه لوازم التحریر به قدر کافی موجود است، افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا و نامشخص بودن زمان بازگشایی مدارس، خانواده ها مانند سال‌های گذشته نسبت به خرید لوازم التحریر اقدام نکردند.

,

زرشکیان تصریح کرد: مردم به دلیل گرانی لوازم التحریر کمتر خرید می کنند به گونه ای که فروش لوازم التحریر حدوداً  ۵۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

,

وی عنوان کرد: امسال قیمت لوازم التحریر به ویژه اقلام خارجی نسبت به سال قبل ۶۰ درصد و نسبت به دو سال قبل حدود ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

,

نائب رئیس اتحادیه لوازم التحریر فروشان کرمانشاه تصریح کرد: واردات برخی اقلام لوازم التحریر خارجی نظیر خودکار و مداد ممنوع یا بسیار محدود شده است.

,

زرشکیان گفت: حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ واحد لوازم التحریر فروشی زیر مجموعه صنف مذکور هستند که از سوی اتحادیه و بازرسان اتاق اصناف مورد نظارت قرار می گیرند.

,

, ,

وی با گلایه از اداره کل دارایی و امور اقتصادی و سازمان صمت افزود: برخی مسئولان درک درستی از وضعیت شغلی فروشندگان لوازم التحریر ندارند.

,

زرشکیان خاطرنشان کرد: در واقع مسئولان به جای کنترل قیمت از منشا و مبدا آن، به واحدهای صنفی خرده فروش فشار می آورند.

,

برخورد جدی با موارد گران فروشی لوازم التحریر

, برخورد جدی با موارد گران فروشی لوازم التحریر, برخورد جدی با موارد گران فروشی لوازم التحریر,

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در کنار بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت، ۵۲۶ نیروی بسیجی بر واحدهای صنفی از جمله لوازم التحریر فروشان کرمانشاه نظارت می کنند.

, مرصادنیوز,

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: اگرچه در بازرسی ها حساسیت بیشتری بر روی معیشت مردم وجود دارد اما به فراخور زمان از جمله با توجه به بازگشایی مدارس بر مراکز عرضه کیف و کفش و نوشت افزار هم به طور ویژه نظارت می شود.

,

, ,

پهلوانی خاطرنشان کرد: در همه صنوف از جمله لوازم التحریر فروشان نیز مواردی از گران فروشی دیده می شود که به طور جدی با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

,

وی افزود: بازرسی های انجام شده سبب کاهش قیمت ها نشده اما از سرعت افزایش قیمت ها کاسته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه