اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد:

جهش جدی در تولید و اشتغال زایی با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی/ پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به نوعی هدایت اعتبار است

جهش جدی در تولید و اشتغال زایی با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی/ پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به نوعی هدایت اعتبار است
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال توسط دولت، گفت: این اقدام علاوه بر تأثیر شگرف بر تولید ناخالص داخلی، تسهیلاتی را نیز برای مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته که به‌نوعی هدایت اعتبار است.
[

کمال علیپور خنکداری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در مورد برنامه دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال، اظهار کرد: به نظر می‌رسد مجلس و دولت در حوزه اقتصاد کارشان را خوب انجام داده‌اند و وضعیت اقتصادی مردم را نشانه گرفته‌اند، زیرا موانعی که باعث عدم رشد و تولید در اقتصاد می‌شود، را شناسایی و برای حل آن گام‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

تأثیر ساخت ۴ میلیون مسکن بر تولید ناخالص داخلی/تسهیلات مسکن، جهشی جدی در تولید و اشتغال‌زایی


وی افزود: یکی از این گام‌ها طرح ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال است که علاوه بر تأثیر شگرف بر تولید ناخالص داخلی، تسهیلاتی را نیز برای مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته است که به‌نوعی هدایت اعتبار نیز است.

این نماینده مجلس گفت: اگر مردم در ساخت مسکن ورود پیدا کنند؛ وام و تسهیلات در نظر گرفته شده شامل حال آنها هم می‌شود. این تسهیلات ساخت مسکن، یک جهش جدی در تولید و اشتغال‌زایی ایجاد خواهد کرد.

علیپور تاکید کرد: دولت کار خود را آغاز و سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده است و مردم در آن سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. لازم است دستگاه‌هایی که زمین مازاد به‌خصوص منابع طبیعی که متصل به شهرها است و مناسب ساخت مسکن می‌باشد را در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار دهند.

وی تصریح کرد: متأسفانه نام برخی از شهرستان‌ها به دلیل معرفی نکردن زمین مناسب در سامانه نیست و مردم این شهرستان‌ها نتوانسته‌اند نام‌نویسی کنند.

آیا با ساخت مسکن شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود؟

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا مردم با ساخت مسکن شاهد کاهش قیمت‌ها خواهند بود؟ گفت: دولت در حوزه مسکن کار خود را شروع کرده است و کارهای عملیاتی هم در وقت خودش آغاز می‌شود. امیدواریم دولت قانون ساخت مسکن را جدی بگیرد و آن را پیگیری کند و با ثبت‌نام مردم و شروع ساخت‌وساز، شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

علیپور در مورد وعدهٔ دولت در خصوص ۴ میلیون مسکن در چهار سال، گفت: چهار میلیون واحد ایده‌آل است اما وقتی که دولت ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی را آغاز کند، یعنی فعل خواستن در کشور شروع شده است.



وی تاکید کرد: کسی نمی‌تواند بگوید دو روز دیگر چه اتفاقی می‌افتد، اما می‌توان در راستای اهداف، برنامه‌ریزی کرد و مطابق برنامه پیش رفت. حال اگر طرح دولت صددرصد انجام نشد و یا خللی در روند کار صورت گرفت، دولت می‌تواند بگوید طبق برنامه پیش رفتم اما ۹۰ درصد کار اجرا شد. امیدوارم در این چهار سال هم ۴ میلیون مسکن ساخته شود.

انتهای پیام/ن

, شبه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
, تأثیر ساخت ۴ میلیون مسکن بر تولید ناخالص داخلی/تسهیلات مسکن، جهشی جدی در تولید و اشتغال‌زایی, تأثیر ساخت ۴ میلیون مسکن بر تولید ناخالص داخلی/تسهیلات مسکن، جهشی جدی در تولید و اشتغال‌زایی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آیا با ساخت مسکن شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود؟, آیا با ساخت مسکن شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود؟,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه