اخبار داغ

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

۳۰ درصد از مسافران ورودی قشم گردشگران خارجی‌اند/ برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد قشم

۳۰ درصد از مسافران ورودی قشم گردشگران خارجی‌اند/ برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد قشم
فتح‌اللهی در نشست با سفیران کشورهای جمهوری کره جنوبی و نیوزیلند گفت: جایگاه ژئوپلتیک، دسترسی به آب‌های بین‌المللی و موقعیت جغرافیایی استراتژیک در تنگه هرمز، مهمترین مزیت قشم نسبت به سایر مناطق آزاد کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه سه شنبه در دیدار با سفیر جمهوری کره جنوبی و سفیر نیوزیلند در ایران ضمن برشمردن ظرفیت ها و مزیت های طبیعی، گردشگری و اقتصادی جزیره قشم اظهار کرد: فرصت های زیادی برای حضور سرمایه گذاران بین المللی در حوزه های مختلف زیربنایی، صنعتی، هتل سازی و گردشگری در قشم وجود دارد که باید معرفی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم طرح احداث پل خلیج فارس و توسعه بندر کاوه را از مهمترین طرح های اقتصادی و زیربنایی جهت جذب سرمایه گذاری دانست و افزود: تمام مطالعات زیست محیطی و اقتصادی این پروژه ها انجام شده و در حال حاضر مشغول مذاکره با سرمایه گذارانی از کشورهای مختلف برای اجرای هرچه سریع تر آنها هستیم.

,

وی تاکید کرد: احداث پل خلیج فارس و اجرای طرح توسعه بندر کاوه به عنوان نقطه آغاز کریدور شمال – جنوب نقش تاثیر مثبتی بر اقتصاد این منطقه خواهد داشت.

,

به گفته فتح الهی؛ قشم، از نظر ژئوپلتیک، دسترسی به آب های بین المللی، تردد کشتی های تجاری و حضور در موقعیت استراتژیک جغرافیایی تنگه هرمز دارای مزیت های بی مانندی نسبت به سایر مناطق آزاد کشور است.

,

فعالیت ۲۱۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی قشم

, فعالیت ۲۱۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی قشم,

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۱۰ واحد تولیدی در سه شهرک صنعتی جزیره قشم، افزود: سرمایه گذاری های خوبی در حوزه های زیربنایی در جزیره انجام شده و با توجه به مزیت های پیش بینی شده در قانون مناطق آزاد، قشم پتانسیل بسیار خوبی جهت حضور تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خارجی دارد.

,

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، پروژه های هتل سازی و مجموعه های گردشگری را دیگر حوزه دارای مزیت برای حضور سرمایه گذاران بین المللی دانست و بیان کرد: احداث هتل های پنج ستاره و مجموعه های گردشگری استاندارد می تواند زمینه ساز حضور گردشگرانی از سایر کشورهای جهان در قشم باشد.

,

فتح الهی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری و رونق صنعت گردشگری در اقتصاد جزیره، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از مسافران ورودی به قشم را گردشگران خارجی تشکیل می دهند.

,

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش سازنده سفیران کشورها در معرفی فرصت های اقتصادی به سرمایه گذاران، خاطرنشان کرد: آماده ایم تا همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری قشم با حضور سرمایه گذارانی از کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار شود.

,

قشم به وضوح دارای مزیت های اقتصادی است

, قشم به وضوح دارای مزیت های اقتصادی است,

براساس این گزارش، سفیران جمهوری کره جنوبی و نیوزیلند در ایران نیز در دیدار با سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ضمن اشاره به ظرفیت های بی نظیر طبیعی جزیره قشم، این منطقه را می تواند به یکی از مقاصد گردشگری بین المللی و میزبان مسافرانی از کشورهای مختلف جهان تبدیل کند.

,

یون کانگ هیون، سفیر جمهوری کره جنوبی در ایران عنوان کرد: قشم به وضوح دارای پتانسیل ها و مزیت های اقتصادی فراوانی است که متاسفانه برای سرمایه گذاران کره جنوبی به خوبی معرفی نشده است.

,

وی ادامه داد: سفارت کره جنوبی آمادگی دارد تا در سال آینده میلادی با هدف معرفی بهتر مزیت های اقتصادی قشم همراه جمعی از سرمایه گذاران بین المللی در جزیره حضور پیدا کند.

,

همچنین مایل وهی میلتونگا والش، سفیر نیوزیلند در نشست صمیمی با افشار فتح الهی، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: جزیره قشم منطقه ای است که پس از پایان کرونا می تواند مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گیرد.

,

گفتنی است در پایان این جلسه حاضرین نسبت به ایجاد فضای سازنده در حوزه های اقتصادی جهت حضور سرمایه گذاران خارجی و همچنین ایجاد شرایط برای همکاری مشترک در بخش های تولیدی ابراز امیدواری کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه