اخبار داغ

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران:

قیمت آجیل شب یلدا به‌زودی اعلام می‌شود/ فروش فله‌ای خرمای ایران به کام امارات

قیمت آجیل شب یلدا به‌زودی اعلام می‌شود/ فروش فله‌ای خرمای ایران به کام امارات
احمدی با اشاره به اینکه قیمت مصوب آجیل شب یلدا به‌زودی اعلام می‌شود، گفت: تاجران اماراتی خرمای ایران را به‌صورت فله‌ای خریداری و آن را به اسم خرمای امارات به کشورهای اروپایی صادر می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: میزان تولید آجیل و خشکبار نسبت به سال قبل ۶۰ درصد کاهش‌یافته و از طرفی میزان فروش نیز نسبت به سال گذشته به کمتر از یک‌سوم و یا حتی یک‌چهارم رسیده است، قیمت آجیل تا ۶۰-۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و درنتیجه به دلیل افزایش قیمت‌ها تقاضا برای خرید نیز کاهش‌یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی بابیان اینکه به دلیل صادرات جنس‌های ما گران‌تر شده است، افزود: صادراتی که صورت می‌گیرد صادرات خوب و مؤثری نیست زیرا تجار افغانستانی، عراقی و پاکستانی محصولات باغدار را خریداری می‌کند و در این راستا باغدار و کشاورز نیز آن‌چنان تمایل به فروش محصول خود به تاجران داخلی را ندارد و این باعث می‌شود قیمت‌ها نیز ازنظر مصرف داخلی، افزایش یابد چون میزان عرضه کمتر است، امیدواریم این مشکلات در آینده رفع گردد.

,

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران عنوان کرد: قیمت آجیل با توجه به نوع و جنس آن، نسبت به سال گذشته تغییرات متفاوتی داشته‌ است زیرا امسال با کاهش برخی تولیدات محصولات همراه بودیم، ولی به‌صورت میانگین قیمت‌ها نسبت به سال گذشته ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش‌یافته است.

,

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد تولیدات قابل صادرات است و بیشتر از ۵۰ درصد آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود، البته صادرات به این معناست که یک تاجر ایرانی اجناس را باارزش افزوده و بسته‌بندی خوبی به کشورهایی مانند عراق، ازبکستان، افغانستان و …صادر و به فروش برساند ولی متأسفانه تاجران کشورهای دیگر به‌صورت فله‌ای اجناس ما را در داخل کشور خریداری می‌کنند.

,

احمدی گفت: به‌طور مثال تاجران اماراتی خرمای تولید داخل را به‌صورت فله‌ای خریداری و در ادامه آن را به اسم خرمای امارات به کشورهای اروپایی صادر می‌کنند، این شکل فروش ما به کشورهای دیگر، مطلوب نبوده و به معنای صادرات نیست یعنی ارزش‌افزوده این کار برای باغدار و تاجر ایرانی نیست بلکه سوددهی آن برای خارجی‌هاست، متأسفانه حدود چهار سال است که این کار تکرار می‌شود و ما هرسال این موضوع را یادآور شده‌ایم اما کسی نیست که به این امر رسیدگی کند.

,

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران بیان کرد: قصد داریم همچون سال‌های گذشته حدود بیستم آذرماه قیمت سقف و کف آجیل شب یلدا را اعلام کنیم و اعضای اتحادیه نیز موظف به رعایت آن هستند تا آجیل را به قیمت مصوب و مطلوب مردم عرضه کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه