اخبار داغ

در گفت‌وگو با استاد دانشگاه‌ تشریح شد؛

نقش ارزنده رسانه‌ها و شبکه‌های انقلابی در تبیین دشمن‌شناسی

نقش ارزنده رسانه‌ها و شبکه‌های انقلابی در تبیین دشمن‌شناسی
ریاضی طهرانی با اشاره به نقش ارزنده رسانه ها و شبکه های انقلابی در تبیین دشمن شناسی و دشمن ستیزی گفت: رسانه در فضای نامحدود مجازی با معرفی استکبار جهانی و نقشه های شوم آنها بر بصریت افزایی آحاد ملل جهانی خصوصا مردم انقلابی جمهوری اسلامی نقش بی بدیل داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم ریاضی طهرانی استاد حوزه و دانشگاه های استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز به نقش رسانه و شبکه های انقلابی در مبارزه با استکبار اظهار کرد: رسانه‌های ارتباط جمعی بویژه فناوری های نوین ارتباطی در به وجود آمدن جریانات سیاسی در جهان نقش به خصوصی داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: ویژگی های مشترک رخدادهای پیش آمده، جهانی شدن و کاربرد فناوری های نوین ارتباطی – اطلاعاتی بویژه اینترنت توسط نخبگان، احزاب، جنبش های مردمی، نهادهای مدنی و بنیادها به این نتیجه می رسد که رسانه ها در افزایش آگاهی و مشارکت سیاسی مردم، رهبری افکار عمومی، به صحنه آوردن توده ها و تضعیف موقعیت حکومت های اقتدارگرا نقش فعالی دارند و می توانند جنبش های مردمی را رهبری کنند.

,

این مدرس دانشگاه های هرمزگان گفت: نقش رسانه و شبکه های انقلابی نظیر فیس بوک و توییتر بر جامعه پذیری سیاسی و ارتباط انقلاب اسلامی با جهان بی بدیلی است و ابزاری برای صدور انقلاب به جهان می‌باشد و اسلام ناب محمدی با تمامی اصول و ارزشها به جهان معرفی می کند.

,

ریاضی طهرانی ادامه داد: همچنین فضای مناسبی برای آگاهی دادن جهت شرکت در تجمعات حداکثری در ایام الله و روزهای خاطره انگیز انقلاب مثل ۲۲ بهمن همگام با بیداری و انزجار مردم از استکبار جهانی دامن زد.

,

‌وی با اشاره به نقش ارزنده رسانه ها و شبکه های انقلابی در تبیین دشمن شناسی و دشمن ستیزی گفت: رسانه در فضای نامحدود مجازی با معرفی استکبار جهانی و نقشه های شوم آنها بر بصریت افزایی آحاد ملل جهانی خصوصا مردم انقلابی جمهوری اسلامی نقش بی بدیل داشته است.

,

مدرس حوزه علمیه هرمزگان بیان داشت: در اصطلاح علوم اسلامی، استکبار همواره با واژه هایی نظیر «ظلم» و «طاغوت» همراه است. استکبار از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام، وجود نوعی سلطه گری، سلطه جویی، استعمار و بهره کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی زورگو و نفع طلب بر خیل عظیم توده های محروم می باشد.

,

ریاضی طهرانی ابراز داشت: این عمل می تواند داخلی باشد؛ به همان طریق که یک عده دیکتاتور و زورگو بر ملت های محروم تحت سلطه خود حاکمیت داشته، آنها را تحت فشار و ظلم قرار دهند و همچین می تواند بین المللی باشد؛ بدین معنی که دولت و یا کشوری، سایر ملت ها را استثمار و به استضعاف بکشاند که نمونه بارز آن اعمال سیاست های استعمارگونه و امپریالیستی قدرت های بزرگ شرق و غرب در جهان می باشد.

,

وی گفت: امروزه در فرهنگ سیاسی دنیا، واژگانی نظیر «استعمار» و «امپریالیسم» نیز در رساندن مفهوم فوق به کار می روند.

,

رییس جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی هرمزگان بیان کرد: هدف استکبار جهانی به سلطه کشیدن ملت هاست همانطور که در رسانه های ملی می‌بینیم چه بلایی برسر ملت هایی چون افغانستان و پاکستان و سوریه آورده است و فضای مجازی و رسانه ها انقلابی در روشنگری اهداف شوم استکبار جهانی نقش ارزنده ای دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه