اخبار داغ

توسط صنعتگران ذوب‌آهن اصفهان صورت گرفت؛

ساخت و تحویل ۵۰۰ تن ریل مترو برای نخستین بار در کشور/ تولیدی استراتژیک در پی تحریم ورود ریل مترو از اتریش

ساخت و تحویل ۵۰۰ تن ریل مترو برای نخستین بار در کشور/ تولیدی استراتژیک در پی تحریم ورود ریل مترو از اتریش
نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ از ساخت و تحویل ۵۰۰ تن ریل UIC۵۴ برای نخستین بار در کشور توسط صنعتگران ذوب‌آهن اصفهان، مطابق با استاندارد بین المللی برای استفاده در خطوط درون شهری متروی تهران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شایسته اصل با بیان اینکه برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره برداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC۵۴ نیاز دارد، گفت: تولید این ریل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانع ورود ریل با کیفیت مطلوب شد؛ اما خوشبختانه در حال حاضربا تولید ریل UIC۵۴ که بر اساس استانداردهای بین‌المللی، کیفیت مطلوبی دارد شاهد خودکفایی در این بخش هستیم.
,
 
,
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، با اشاره به اینکه قبلا ریل مترو از اتریش وارد می‌شد که با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد، خاطرنشان کرد: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان نه‌تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برد و مهم‌تر از همه اینکه، وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می دهد.
,
 
,
شایسته گفت: اولویت خود را برای تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی قرار داده ایم تا گامی در جهت تحقق شعارسال که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها نامگذاری شده است برداشته واز وابستگی به دیگر کشورها برای تأمین قطعات کاسته شود.
,
 
,
وی افزود: ریلی که امروز تولید شده است، پس از کنترل و بازرسی ،برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال شده است و مطمئنا استفاده متروی تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهرها را که دارای مترو هستند را هم برای استفاده از این نوع ریل ترغیب می کند.
,
بنا براعلام روابط عمومی شرک بهره برداری متروی تهران، برای اولین بار از ریل ملی  ۶۰E۱ ذوب‌آهن اصفهان برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه استفاده شد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه