اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

رشد پلکانی قیمت ارز با روند سیاسی،نه اقتصادی!/ لزوم مهار اخلالگری در قیمت‌ها برای ادامه مذاکرات معقول

رشد پلکانی قیمت ارز با روند سیاسی،نه اقتصادی!/ لزوم مهار اخلالگری در قیمت‌ها برای ادامه مذاکرات معقول
رشد پلکانی قیمت ارز در کشور آن هم در جریان انجام مذاکرات پس از تعویق در ادامه گفتگو های ایران و 1+4 نشان می دهد که این روند افزایش قیمت بیش از آنکه دلایل اقتصادی داشته باشد سیاسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+4 برخی اتفاقاتی که پیش از این در فضای اقتصادی و سیاسی کشور قابل پیش بینی بود رخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بسیاری پیش بینی می کردند که مذاکرات وین بار روانی در بازار داخل به ویژه در بازار ارز و دلار  خواهد داشت به همین خاطر پیش از آغاز مذاکرات از سوی مقامات دولتی تاکید شد که روند مذاکرات به هیچ وجه به مسائل داخلی مرتبت نیست و تنها با هدف رفع تحریم ها و حل اختلافات میان ایران و کشورهای 1+4 مذاکره خواهیم کرد.

,

این اما در حالی بود که برخی در داخل کشور تلاش کردند تا افزایش چند درصدی نرخ دلار در روزهای اخیر را به موضوع تعویق مذاکرات ربط دهند و از همین ره آورد فضاسازی رسانه ای علیه دولت را کلید زدند.

,

این جریان سیاسی با توسل به برخی کانال های اعلام نرخ ارز و طلا با بالابردن پلکانی قیمت دلار در تلاش هستند تا در سناریوی طرف های اروپایی شرکت کننده در مذاکرات بازی کرده و پازل دشمنی علیه ملت ایران را تکمیل کنند.

,

به نظر می رسد تلاش های گسترده ای در حال شکل گیری است تا همزمان با مذاکرات ضمن ایجاد بار روانی و اعلام قیمت های رو به افزایش فشار بر تیم مذاکره کننده برای پذیرش خواسته های فرا برجامی اروپا را افزایش دهند.

,

این در حالی است که رئیس جمهور صراحتا اعلام کردکه برخی تلاش می کنند قیمت ارز و دلار را بالا ببرند اما دستگاه های امنیتی در حال پیگیری این موضوع هستند.

,

این مسئله نشان می دهد که ماجرای افزایش قیمت دلار در داخل کشور از یک روند اقتصادی به یک روند سیاسی تبدیل شده و دستگاه های نظارتی باید با شناسایی سرمنشا های ایجاد این جو روانی و التهابات بازار اقتصادی، فضا را برای تداوم معقول مذاکرات آماده کنند.

,

انتهای پیام/ک

,

فلطمه کرمانی

, فلطمه کرمانی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه