اخبار داغ

در ۸ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

ارجاع بیش از ۳۰۰ پرونده به کمیسیون‌های پزشکی قانونی چهارمحال‌وبختیاری

ارجاع بیش از ۳۰۰ پرونده به کمیسیون‌های پزشکی قانونی چهارمحال‌وبختیاری
حمیدرضا نظیفی گفت: در ۸ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختیاری به بیش از ۳۰۰ پرونده رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در ۸ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان به بیش از ۳۰۰ پرونده رسیده است، از این تعداد ۲۳۰ پرونده در نوبت اول و ۷۰ پرونده نیز در نوبت دوم بررسی شده و نتیجه آنها ارسال شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
وی افزود: همچنین با توجه به شرایطی که ویروس کرونا بوجود آورده است و به جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات برای مراجعان در کمیسیون‌های ۷ نفره، این جلسات به صورت ویدئوکنفرانس با حضور پزشکان مطرح در استان تهران برگزار شد، تعداد جلسات برگزار شده در ۸ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ به ۲۷ مورد است.
,
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پزشکان و کارشناسان پزشکی قانونی استان در راستای اجرای عدالت و صدور رأی عادلانه قضات در پرونده‌ها اظهار نظر می کنند، عمدتا این پرونده‌ها با موضوعات مختلف از جمله منازعه، تصادفات، صدمات ناشی از حوادث کار، تحمل حبس، علت تامه فوت، قصور پزشکی، روانپزشکی و ... هستند.
,
نظیفی با تأکید مجدد بر نوع مراجعات پزشکی قانونی افزود: بیش از ۸۵ درصد خدمات به حوزه معاینات بالینی مربوط می‌شود، از این تعداد حدود ۱۶ درصد پرونده‌ها مربوط به تصادفات و حوادث رانندگی و حدود ۳۵ درصد هم مربوط به مراجعین نزاع است؛ همچنین علاوه بر بخش‌های کمیسیون و آزمایشگاه، حدود ۷۲۰ جسد نیز سالانه در پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری تعیین علت فوت می شود.
,
وی نوع مراجعات به پزشکی قانونی را نشان‌دهنده اهمیت آن دانست و اظهار داشت: افراد زیادی برای گرفتن خدمت در حوزه‌های مختلف به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند و پزشکی قانونی نیز به‌عنوان سازمانی کاملا فنی و تخصصی در نظام سلامت قضایی به مردم خدمت ارائه می‌دهد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه