اخبار داغ

روایتی از مسابقه فوتبالی که ماندگار شد؛

ضرورت بررسی حادثه زمین فوتبال چوار در ابعاد بین المللی / ماجرای مسابقه فوتبالی که غرق در خون شد

ضرورت بررسی حادثه زمین فوتبال چوار در ابعاد بین المللی / ماجرای مسابقه فوتبالی که غرق در خون شد
با توجه به بیانات رهبر انقلاب در خصوص حادثه زمین فوتبال چوار این واقعه باید در ابعاد بین المللی بررسی شود و عاملان آن که خود را حامی صلح معرفی می کنند چهره خبیث آن ها برای همگان آشکار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، کنگره سه هزار شهید استان ایلام فضای استان ایلام را از عطر شهدا پر کرد وهمین مساله باعث شد تا همه باردیگر به یاد رشادت های شهدا بیافتند و بار دیگر این فضا باعث شود تا شهدا به عنوان الگوی همه معرفی شود اما یکی از مسائلی که دراین کنگره سوی رهبر انقلاب بیان شد حادثه زمین فوتبال چوار است که مسابقه همه آسمانی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان ایلام رشادت های مردم ایلام را یادآور شدند، ایشان در این دیدار با بیان این جمله که استان ایلام در دوران دفاع مقدّس، یک دژ مستحکم بود، گفتند: استان ایلام مثل کوه، مثل همان قلّه‌ی میمک که بنده رفتم روی آن قلّه و از نزدیک دیدم کار رزمندگان عزیزمان را در مقابل دشمنِ صدّامیِ خبیث ایستاد. ایلام از همه‌ جای کشور زودتر در معرض جنگ قرار گرفت، دشمن قبل از اینکه به تهران و جاهای دیگر به طور رسمی حمله بکند، به ایلام حمله کرد. 

,

ضرورت بررسی حادثه زمین فوتبال چوار در ابعاد بین المللی 

, ضرورت بررسی حادثه زمین فوتبال چوار در ابعاد بین المللی , ضرورت بررسی حادثه زمین فوتبال چوار در ابعاد بین المللی ,

مقام معظم رهبری همچنین در این دیدار به حوادث کم‌نظیری که در استان ایلام به وقوع پیوست اشاره داشتند. از جمله حوادثی که در این دیدار مورد تاکید رهبری قرار گرفت ماجرای بمباران مسابقه فوتبال در ایلام بود. ایشان در بیان این ماجرا این چنین گفتند؛ متأسّفانه مردمِ خودمان هم از ماجرای بمباران مسابقه فوتبال در ایلام خبر ندارند، چه برسد به دیگران و خارج و ملّتهای دیگری که مشتاقند حوادث کشور ما را بدانند؛ آنها که هیچ، حتّی مردمِ خودمان هم از خیلی از این قضایا خبر ندارند. یکی همین قضیّه‌ی بمباران مسابقه‌ی فوتبال بچّه‌ها است در سال ۶۵ بیست‌وسوّم بهمن جوانهای ایلامی، دو تیم ایلامی برای بزرگداشت و به یادبود هفتمین سال پیروزی انقلاب، یک مسابقه‌ای به این عنوان درست کردند و تعدادی از مردم هم جمع شدند، تماشا میکردند؛ هواپیمای عراقی آمد بالای سر، از نزدیک یعنی با توجّه به اینکه اینجا چه برنامه‌ای هست -نه اینکه همین ‌طور بمب بیندازند و تصادفاً بخورد به زمین فوتبال؛ نه، با توجّه- اینجا را زد و ده‌ بازیکن شهید شدند، داور شهید شد، چند بچّه شهید شدند، بعضی از تماشاچیان شهید شدند؛ این حادثه‌ی کوچکی نیست، این حادثه‌ی بزرگی است؛ جا دارد که این‌ جور حوادث در ابعاد جهانی شناخته بشود، گفته بشود، تکرار بشود. این پیامِ مظلومیّتِ شهدای ورزشکار ما است؛ جرمشان این بوده است که برای سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی و برای انقلاب، مسابقه تشکیل دادند.

,

خیلی مهم است که با توجه به بیانات رهبر انقلاب  حادثه زمین فوتبال چوار در ابعاد بین المللی بررسی شود و عاملان آن که خود را حامی صلح معرفی می کنند چهره خبیث آن ها برای همگان آشکار شود.

,

, ,

ماجرا چه بود  

, ماجرا چه بود  , ماجرا چه بود  ,

حادثه زمین فوتبال چوار آن طور که باید مورد توجه دوستداران ورزش قرار نگرفته و ملت ایران و مردم دنیا با این حادثه باید آشنا شوند؛

,

هواپیماهای عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام بمباران کردند. در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و اقدام نظامی علیه انان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد. ​ 

,

"علی هزاوه"،  فرزند شهید «حسین هزاوه» کاپیتان و مربی تیم فوتبال منتخب چوار در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در بیست و سوم بهمن ماه سال 65 تیم منتخب فوتبال چوار به مناسبت جشن‌های پیروزی انقلاب دیداری دوستانه با تیم جوانان ایلام داشت، دیداری که در قالب رقابت ورزشی تعریف می‌شد و ذات ‌آن دوستی و همدلی بود. بازی آغاز شد، همه چیز به خوبی پیش میرفت، اما در نیمه دوم و در حالی که تنها ۵۵ دقیقه از بازی گذشته بود اتفاقی رخ میدهد که در تاریخ ورزش و جنگ ها کم‌نظیر است. در حالی که قرار بود کرنر به روی دروازه چوار زده شود و بازیکنان در هجده قدم جمع شده بودند، بارانی از بمب هواپیماهای عراقی بر روی دروازه تیم منتخب فوتبال چوار فرود آمد.

,

وی افزود: دود همه جا را گرفته و کسی نمی‌توانست نزدیک شود چند قدمی به جلو رفتم اما یکی از اهالی چوار مرا در آغوش گرفت و از زمین خارج کرد. کسی از بازیکنان و تماشاگران ۲ تیم اطلاعی در دست نداشت و تنها صدای شیون زنان و مردان آن بخش به گوش می‌رسید.

,

هزاوه در ادامه گفت: آن مسابقه در آن روز ماندگار شد به طوری که در آن نه تنها کسی نیمه دوم را تا انتهاو شادی گل را ندید بلکه بارانی از دود و انفجار وداغ دل عزیزان نصیب مردم شد.

,

وی تصریح کرد: باید تاریخ جنگ برای نسل های بعد بازگو شود ، همچنین این واقعه در ابعاد بین المللی مورد توجه وتبیین برای شناسایی عاملان اصلی آن قرار گیرد.

,

فوتبالی که مانگار شد

, فوتبالی که مانگار شد, فوتبالی که مانگار شد,

هواپیماهای عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام بمباران کردند. در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و اقدام نظامی علیه انان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد. ​در این روز خونین یونس تلوکی، مجتبی ناصری، علی نجات کرمی، علی عباسی، محمد کمالوندی، جهانگیر کاوه، عبدالرزاق مهدیه، سیدمحمد زارعی، حسین هزاوه (بازیکنان فوتبال)، حمیدرضا رضایتی (داور مسابقه)، مراد آذرخش، خلیل مظفری، سجاد مظفری، محمدجواد مظفری، امجد حیدری (تماشاگران مسابقه) به شهادت رسیدند و علی قیطاس، رحمت محمود، الیاس گهرسودی، گل مرادفاضلی، فرمان فولادوند و سلمان کرد (بازیکنان فوتبال) مجروح شدند.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه