اخبار داغ

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی:

جریان دانشجویی باید پویا، با نشاط و مطالبه‌گر باشد/ مجلس یازدهم به دنبال باز کرده گره‌هاست

جریان دانشجویی باید پویا، با نشاط و مطالبه‌گر باشد/ مجلس یازدهم به دنبال باز کرده گره‌هاست
محسن زنگنه با بیان اینکه در سالیان اخیر جریان دانشجویی و دانشگاه‌ها آن جایگاه واقعی خود را در سطح کشور ندارند، گفت: هرچند دانشجو باید اهل علم، تحصیل و تحقیق باشد اما دانشگاه و دانشجویی که در مسایل سیاسی و حساسیت های اجتماعی کمرنگ باشد قطعا در مباحث علمی پژوهشی هم دچار افت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ویژه برنامه روز دانشجو که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه برگزار شد، اظهار کرد: در دهه 70 جریان دانشجویی بسیار پویا، کنش گر و مطالبه گر بود اما در دو دهه اخیر و به مرور زمان این جریان آن جایگاه واقعی خود را در سطح جامعه از دست داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

محسن زنگنه با بیان اینکه در سالیان اخیر جریان دانشجویی و دانشگاهها آن جایگاه واقعی خود را در سطح کشور ندارند، افزود: هرچند دانشجو باید اهل علم، تحصیل و تحقیق باشد اما دانشگاه و دانشجویی که در مسایل سیاسی و حساسیت های اجتماعی کمرنگ باشد قطعا در مباحث علمی پژوهشی هم دچار افت می شود.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نخبه‌های علمی موثرترین افراد در عرصه های سیاست هستند و کسانی که در حوزه و دانشگاه افراد تاثیر گذار نبودند به تبع آن هیچ اثر بخشی هم برای جامعه ندارند، لذا تمام نخبگان علمی در همه عرصه‌ها اعم از سیاست، جنگ و دفاع مقدس، افراد موفق و تاثیر گذار بودند.

,

وی افزود: بر همین اساس اگر دانشجو در عرصه سیاسی و اجتماعی جایگاه خود را از دست بدهد نباید منتظر ماند تا در حوزه علمی و پزوهشی دانشگاه‌ها اتفاق خاصی بیفتد.

,

وی به مهمترین مزیت های دوران دانشجویی اشاره کرد و گفت: آرمانخواهی و عدالتخواهی دانشجویان که به افق های دور و روشن نگاه می کنند اهمیت ویژه ای دارد، اما عدالتخواهی بعضا برای کسانی که از دانشگاه خارج می شوند با تعارض منافع روبرو می شود و اصولا عدالت خواهی ذبح می شود.

,

زنگنه، فساد ستیزی را از دیگر شاخصه های جریان دانشجویی فعال و پویا و مطالبه گر عنوان کرد و افزود: فساد در لایه های مختلف جامعه نفوذ کرده و مانند موریانه ای است که پایه های نظام را از بین می برد، لذا جریان دانشجویی و مطالبه گر با علم کردن پرچم فساد ستیزی در مسیر درست و با عقلانیت می تواند سد محکمی در برابر این معضل باشد.

,

وقتی جریان دانشجویی ورود نکند مطالبه گری سخیف می شود

, وقتی جریان دانشجویی ورود نکند مطالبه گری سخیف می شود, وقتی جریان دانشجویی ورود نکند مطالبه گری سخیف می شود,

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی جریان پویا و با نشاط و مطالبه گر دانشجویی به مسایل مهم شهرستان ورود نکند می بینیم که سطح مطالبه گری تا ورود به حریم خصوصی و منزل افراد پائین می آید و در نهایت سخیف می شود و این در حالی است که در همین شهر و استان زمین خواری، ثروت های هنگفت از جیب مردم، مافیای زعفران که حدود 15 هزار میلیارد تومان به جیب زدند و خیلی مسایل دیگر اتفاق افتاده و متاسفانه جریان مطالبه گر و دانشجویی ورود نکردند.

,

وی حطاب به دانشجویان حاضر گفت: چرا جریان دانشجویی به بدهی 250 میلیارد تومانی که شوراهای قبل بر بدنه این شهر و شهرداری به یادگار گذاشتند ورود نکرد؟ چرا در خیلی از مسایل مهم این شهر جریان دانشگاه و دانشجو ورود نمی کند؟

,

این نماینده مجلس نخستین عامل دوری دانشجویان از این شاخصه ها و عدوم ورود به مسایل مهم را ترس عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم کشور را بسازیم باید در مسیر درست و با عقلانیت قرار گرفته و برای آن هم هزینه بدهیم البته باید مراقب برخی جریانات سیاسی باشیم که از جریان دانشجویی سوء استفاده نکنند.

,

مجلس یازدهم به دنبال باز کرده گره‌هاست

, مجلس یازدهم به دنبال باز کرده گره‌هاست, مجلس یازدهم به دنبال باز کرده گره‌هاست,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: بر خلاف تصویری که خیلی ها از مجلس ارائه می دهند، طی یکسال گذشته نشان دادیم که نمایندگان ملت به دنبال باز کردن گره هایند و برای فضای مجازی نیز اولویت قائل هستند.

,

زنگنه گفت: طرح صیانت از فضای مجازی ایرادتی داشت که برای برطرف کردن آن به مرکز پژوهش های مجلس برگشت دادیم تا اصلاح شود.

,

نماینده مردم تربت حیدریه اظهار داشت: در ابتدای ورود به خانه ملت، به مردم قول دادیم نقش جوانان را در اداره شهر افزایش دهیم، البته جوانی که بخواهد خود را نشان دهد قطعا برخی مقاومت می کنند و توقع دارند تا اخر عمرشان بر صندلی تکیه بزنند، لذا تلاش می کنیم که جوانان را در عرصه های مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و تصمیم گیری دخیل کنیم و برای آن هم هزینه دادیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه