اخبار داغ

بهادری جهرمی خبرداد؛

تشکیل «صندوق پیشرفت و عدالت» در لایحه بودجه ۱۴۰۱

تشکیل «صندوق پیشرفت و عدالت» در لایحه بودجه ۱۴۰۱
سخنگوی دولت گفت: در راستای تقویت و توسعه نقش مردم در اقتصاد، صندوقی تحت عنوان «صندوق پیشرفت و عدالت» در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفتگویی با بخش خبری ساعت ۱۴ سیما، در رابطه با جزئیات بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: جهت‌گیری بودجه ۱۴۰۱ جهت‌گیری به سمت تقویت و توسعه نقش و جایگاه مردم در حوزه اقتصاد است و محوریت چارچوب بودجه طراحی شده، مبتنی بر این نگاه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, در رابطه با, بودجه, توسعه, مبتنی بر,

بهادری جهرمی با بیان اینکه در راستای تقویت و توسعه نقش مردم در اقتصاد، صندوقی تحت عنوان «صندوق پیشرفت و عدالت» در بودجه پیش‌بینی شده است، گفت: بر اساس این پیش‌بینی، قرار است تا از منابع این صندوق بتوان جهت جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای انجام طرح‌های ملی و استانی استفاده کرد.

, توسعه, بر اساس,

سخنگوی دولت افزود: در توزیع منابع بودجه سعی شده است که امسال به آمایش سرزمینی، هم در جهت عدالت در توزیع منابع استان‌های مختلف به ویژه استان‌های محروم و هم در جهت حمایت از طرح‌ها و موضوعات اولویت‌دار در استان‌ها، توجه شود تا مورد حمایت مالی دولت قرار گیرد.

, حمایت, حمایت,

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه اختیار در بودجه امسال به خود استان‌ها واگذار شده است، خاطرنشان کرد: خط قرمز بودجه داشتن کسری بودجه است اما هیچ اقدامی که منجر به کسری بودجه یا ایجاد تورم شود، در بودجه راه نیافته است.

, داشتن, راه,

وی ادامه داد: سعی شده است در بودجه ۱۴۰۱ از مابقی ابزارها که به هر نحوی منجر به افزایش نقدینگی و ایجاد تورم شود مانند تسهیلات تکلیفی رایج در بانک‌ها، ممانعت و جلوگیری به عمل آید.

, ۱۴۰۱,

سخنگوی دولت در تشریح هزینه‌های جاری دولت در بودجه ۱۴۰۱ گفت: هزینه‌های جاری دولت، صرف‌نظر از افزایش حقوق کارمندان، ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است تا تورم جدیدی در بازار ایجاد نشود.

, ۱۴۰۱,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه