اخبار داغ

با حضور امیرعبداللهیان؛

نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج برگزار شد

نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج برگزار شد
دومین نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی با حضور وزیر امور خارجه و جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دومین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با حضور معاونین ذی‌ربط وزارتخانه‌های مربوطه و مشارکت وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حجت الاسلام سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، کاظم غریب‌آبادی، معاون بین‌الملل قوه قضائیه و رئیس ستاد حقوق بشر، سردار محمدجواد زاده‌کمند، معاون ستادکل نیروهای مسلح و مدیران ارشد نهادهای ذی‌ربط به ریاست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این نشست، سیدکاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مأموریت‌های شورای عالی ایرانیان در خصوص مدیریت مسائل ایرانیان خارج از کشور را تبیین و تشریح کرد.

,

در ادامه نیز حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و ضرورت هدفمند نمودن اقدامات و شناخت دقیق موضوعات و مشکلات ایرانیان خارج از کشور برای حل آن‌ها را اولویتی مهم برشمردند.

,

پس از آن نیز هر یک از دبیران کارگروه‌های تخصصی از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و حوزه‌های علمیه، نتیجه جلسات برگزار شده طی دو هفته گذشته و مصوبات کارگروه‌ها را در رابطه با موضوعات مربوط، به منظور توسعه فعالیت‌ها و در جهت رفع نیازمندی‌های ایرانیان خارج از کشور اعلام کردند.

,

در خاتمه نیز وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان، ارتباط مستمر با معتمدین ایرانی خارج از کشور و مشارکت آنان در موضوعات مختلف و حل چالش‌های پیش رو اشاره و بر اتخاذ راهکارهای واقعی و اقدامات و تصمیمات عملی در جلسه شورای عالی ایرانیان به ریاست رئیس‌جمهور، که به زودی برگزار خواهد شد، تأکید و ابراز امیدواری کرد که گام‌های مناسبی جهت حل مشکلات برداشته شود.

,

در پایان این نشست نیز، مصوبات پیشنهادی کارگروه‌ها توسط دبیر جلسه قرائت و مقرر شد پیش‌نویس آن پس از بررسی لازم برای طرح در صحن شورای عالی ایرانیان ارسال شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه