اخبار داغ

مغفول‌ماندن صنعتی در آمدزا در جنوب کشور؛

تقریبا هیچ؛ سهم سواحل جنوب از گردشگری دریایی!/ جای تفریحات دریایی در سواحل بندرعباس خالی است

تقریبا هیچ؛ سهم سواحل جنوب از گردشگری دریایی!/ جای تفریحات دریایی در سواحل بندرعباس خالی است
در جنوبی‌ترین نقطه کشور با همجواری با دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان و دارا بودن ۱۴ جزیره در آن صنعت گردشگری دریایی مغفول مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ گردشگری یکی از صنعت های اشتغال زا و بروز دنیا به شمار می رود که در سال های اخیر کشورهای مختلف را واداشته تا با استفاده از تمامی ظرفیت های خود به این مقوله مهم بپردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رونق گردشگری در جوامع، رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و به گفته کارشناسان انسان هابه طور ذاتی میل به تفریح و لذت بردن از زیبایی ها را دارند به طوری که هزینه ای که  مردم دنیا برای گردش و مسافرت خرج می کنند چیزی حدود سه برابر بودجه دولتها در مصارف دفاعی و امنیتی است.

,

ایران اسلامی دارای مناطق بکر و جاذبه های تاریخی فراوان بوده  و جزء ۱۰ کشور اول دنیا به شمار می رود و چهار فصل سال آن نقطه ای از این مرز و بوم دارای شرایط منحصر به فرد می شود که می توان برای جذب هر چه بیشتر گردشگر استفاده کرد؛ به طوری که فصل بهار و باران های نقره ای آن در شمال کشور، تابستان در کویر و پاییز در مناطق میانی کشور و زمستان آب و هوای معتدل بهاری جنوب کشور ظرفیتی برای جذب بیش از پیش گردشگران محسوب می شود.

,

, ,

گردشگری دریایی یکی از ظرفیت های بالقوه برای جذب توریست به شمار می رود

, گردشگری دریایی یکی از ظرفیت های بالقوه برای جذب توریست به شمار می رود,

گردشگری دریایی یکی از ظرفیت های بالقوه برای جذب توریست به شمار می رود که ایران عزیزمان در جنوب و شمال کشور از این نعمت خدادادی بر خوردار است که با سر و سامان دادن آن می توان زمینه اشتغال پایدار را ایجاد کرد.

,

برخی از کشورهای پیشرفته و مدرن دنیا با دارا بودن کمترین امکانات و زیر ساخت های دریایی با راه اندازی دریاچه های مصنوعی؛ گردشگری دریایی را برای جذب هر چه بیشتر توریست راه اندازی کرده اند.

,

, ,

هرمزگان به عنوان جنوبی ترین نقطه کشور با همجواری با دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان و دارا بودن ۱۴ جزیره؛ استانی منحصر به فرد در حوزه دریایی به شمار می رود که با بهره گیری از این نعمت های خدادادی علاوه بر رونق اقتصادی باعث ایجاد اشتغال پایدار برای جوان این خطه از جنوب نیز می شود.

,

می توان در سواحل هرمزگان با استفاده از بخش خصوصی با راه اندازی تفریحات هیجان انگیز دریایی مانند غواصی، جت اسکی، پاراسل، پانانا، شاتل، قایق تندرو و اسکی روی آب نه تنها باعث جذب گردشگران داخلی بلکه می توان از جای جای دنیا گردشگر جذب کرد؛ هر چند که گردشگری دریایی تا حدودی در جزایر قشم و کیش راه اندازی شده و ما شاهد موفقیت جذب توریست های داخلی و خارجی در این مناطق هستیم اما این نیازمند است که از تمامی طرفیت های ساحلی استان استفاده شود.

,

, ,

جای تفریحات دریایی در سواحل بندرعباس خالی است

, جای تفریحات دریایی در سواحل بندرعباس خالی است,

محمدی، یکی از گردشگران که از تهران به بندرعباس سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: فصل پاییز و زمستان هرمزگان دارای آب و هوای مطلوب بهاری است.

,

این گردشگر با اشاره به اینکه هر ساله برای تفریح و به در کردن خستگی یک ساله از کار و روزمرگی به هرمزگان سفر می کند، عنوان کرد: علاوه بر اینکه شهر بندرعباس دارای پاساژهای بزرگ و لوکس  است دارای ظرفیت خدادای دریا و مناطق بکر طبیعی نیز است.

,

محمدی تصریح کرد: جای تفریحات دریایی در سواحل بندرعباس خالی است و تنها به راه اندازی یک کلوپ در خط ساحلی بندرعباس بسنده شده است که آن هم مجهز نیست.

,

وی با اشاره به زیبایی ساحل بکر سورو در بندرعباس گفت: ساحل سورو یکی از شگفت انگیزترین سواحل به شمار می رود که قایق های کوچک صیادی در کنار دریا و نزدیکی خانه های سنتی در کنار دریا جلوه ای زیبایی را پدید آورده است.

,

این گردشگر افزود: در ساحل سورو قایق های کوچک برای جا به جایی گردشگران وجود دارد که بدون هیچ گونه نظارت از مسئولان ذیربط اداره می شود و به نظر بنده بازی با جان گردشگران را به دنبال دارد.

,

جای خالی کلوپ های دریایی استاندار در خط ساحلی بندرعباس احساس می شود

, جای خالی کلوپ های دریایی استاندار در خط ساحلی بندرعباس احساس می شود,

علیرضا زینلی، یکی دیگر از گردشگران که از شهرستان سیرجان به بندرعباس سفر کرده است، اظهار کرد: با یک بار سفر به شهر بندرعباس مجذوب این شهر ساحلی شده ام و هر چند که در طول سال به استان های مختلفی سفر می کنم اما دریای بندرعباس مجذوبیت خاصی دارد.

,

این گردشگر سیرجانی عنوان کرد: برای استفاده از تفریحات دریایی و گردشگری هرمزگان باید هزینه های گزاف کرد و به جزایر قشم و کیش سفر کرد در حالی که اگر در بندرعباس نیز تفریحات دریایی وجود داشته باشد بی شک گردشگران از آن استفاده خواهند کرد.

,

زینلی تصریح کرد: جای خالی کلوپ های دریایی استاندار در خط ساحلی بندرعباس احساس می شود و که با راه اندازی آن می توان اشتغال پایدار برای جوانان این خطه ایجاد کرد.

,

چشم امید ما به دولت کریمه سیزدهم است

, چشم امید ما به دولت کریمه سیزدهم است,

وی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز شهر بندرعباس میزبان خیل عظیمی از گردشگران از سراسر کشور است که با راه اندازی تفریحات دریایی می توان این شهر را در حوزه اقتصادی رونق بخشید.

,

این گردشگری سیرجایی خاطر نشان کرد: چشم امید ما به دولت کریمه سیزدهم است که با قرار دادن مدیران جهادی در سراسر کشور به رونق استان ها پرداخته شود و در شهر بندرعباس نیز امیدواریم در ماه های اخیر شاهد رشد گردشگری دریایی در این منطقه باشیم تا ما گردشگران از آنها استفاده کنیم.

,

, ,

مهمترین مشکل گردشگری دریایی زیرساخت ها است

, مهمترین مشکل گردشگری دریایی زیرساخت ها است,

عزت الله ضرغامی چندی پیش در سفر به هرمزگان گفت: گردشگری دریایی یکی از لذت بخش‌ترین بخش‌های گردشگری است که استان هرمزگان با داشتن بیش از دو هزار و چهار صد کیلومتر نوار ساحلی، ظرفیت بالایی در این بخش دارد.

,

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به اینکه مهمترین مشکل گردشگری دریایی زیرساخت ها است، عنوان کرد: به عنوان مثال در بازدید از طرح ساخت شناور ایرانی ویژه گردشگری دریایی مشاهده شد که چندین ماه است به علت وجود مشکلات اداری و گمرکی مانند بحث ارز معطل مانده است که در پیگیری که با رئیس کل گمرک کشور شد، مقرر شد مشکلات این بخش حل شود.

,

ضرغامی افزود: این دولت به دنبال حل مشکل در محل واحدهای تولیدی و اجرای طرح ها است و نباید حل مشکلات به روندهای اداری پیچیده کشیده شود.

,

گردشگری دریایی می تواند بخشی از نقدینگی را جذب کند

, گردشگری دریایی می تواند بخشی از نقدینگی را جذب کند,

وی گفت: اگر زیرساخت های گردشگری و اقامتی جزایر و سفرهای دریایی فراهم شود و جاذبه های این بخش به خوبی معرفی شود بویژه در بخش بومگردی، شاهد شکل گیری یک حوزه اشتغال ارزشمند و پایدار در منطقه خواهیم بود.

,

ضرغامی گفت: گردشگری دریایی می تواند بخشی از نقدینگی را جذب کند و می توان با فراهم آوردن امکاناتی مانند کشتی های زیبای تفریحی در این منطقه و استان های ساحلی دیگر زمینه رشد گردشگری دریایی را فراهم کرد.

,

علی ای حال امید است که در دولت سیزدهم که در ماه های اخیر نشان داده است که به دنبال حل مشکلات است؛ مشکلات زیر ساختی رونق گردشگری در جنوب کشور را نیز حل کند و ما شاهد رشد گردشگری در خطه جنوب کشور باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه