اخبار داغ

یادداشت؛

اسوه صبر؛ زنی که افکار عمومی را دگرگون کرد

اسوه صبر؛ زنی که افکار عمومی را دگرگون کرد
صبر و بردباری حضرت زینب(س) در کنار صفات شایسته دیگر وی همچون صدق، عفت، طهارت، ایثارگری و استقامت بروز و ظهور ویژه ای دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حضرت زینب(س) زنی است که توانست افکار عمومی را دگرگون کند و جلسه پیروزی یزید را در حضور بازماندگان واقعی کربلا و سر بریده امام حسین(ع) با سخنرانی غرورآفرین خود در هم بکوبد و او را از کرده خویش پشیمان سازد، این زینب(س) بود که با افشاگری خود یزید را وادار کرد که کاروان اسیران با احترام به مدینه برگرداند، اگر زینب(س) پیام‌آور شهیدان کربلا ساکت می‌نشست فریاد حق خواهرانه اش را فریاد نمی زد پیام عاشورا و حسین بن علی(ع) به گوش عالمیان نمی رسید، زینب(س) بانویی که پیامبر گرامی (ص) در مورد ایشان می فرماید:« حاضران امتم، غایبان را از کرامت این دخترم زینب(س) آگاه کنید همانا او مانند جده اش خدیجه است».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرم,

حضرت زینب کبری(س) اسوه صبر نامیده شد، درگذشت جدش پیامبر(ص)، به شهادت رسیدن مادرش فاطمه زهرا(ع)، شهادت پدرش امیرالمومنین علی(ع)، داغ برادرش امام حسن مجتبی(ع)، واقعه کربلا، اسارت کوفه و شام او را ام المصائب کرد.

,

علم سخنوری، عبادت، صبر و استقامت را باید از زینب کبری(س) آموخت. حضرت زینب(س) نماد صبر جمیل است مقاومت در راه پاسداری از حریم دین، کنترل نفس خود در برابر ناملایمات، ضعف نشان ندادن در مقابل دشمن، عدم شکوه و زاری در مقابل مردم از نشانه های صبر جمیل زینب کبری(س) است و اینگونه زینب(س) الگوی مادران شهید و ایثارگران و جانبازان و نسخه پرستاران شب زنده دار شد.

,

تاریخ در همه عصرها و زمان‌ها تکرار می‌شود، چراکه شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و غیره همانند شهدای کربلا، دعوت امام خود را لبیک گفتند. مادران همسران و خواهران شهدا و ایثارگران با صبر در راه شهادت عزیزان شان و پرستاری از فرزندان شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی در مکتب حضرت زینب(س) توانستند انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنند و هیچ واژه ای بیانگر بزرگی مادران و خواهران شهدا اسوه های صبر و استقامت و ایثار نیست.

,

 

,

معصومه هوشمند؛ کارشناس دینی

,

انتهای یادداشت/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه