اخبار داغ

پاسخ نماینده ورزقان به همتای رفسنجانی:

سال‌هاست که منابع آذربایجان را به تاراج می‌برید/ حق‌خوری بس است، یا همه یا هیچ‌کس!

سال‌هاست که منابع آذربایجان را به تاراج می‌برید/ حق‌خوری بس است، یا همه یا هیچ‌کس!
اللهوردی دهقانی نسبت به صحبت‌های روز گذشته همتای رفسنجانی خود واکنش نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، اللهوردی دهقانی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه روز دوشنبه نمایندگان آذربایجان با وزیر صمت اظهار داشت: این جلسه در حضور نمایندگانی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار شد و موضوع بحث در خصوص احیای حق و حقوق اجتماعی، دولتی و قانونی شهرستان ورزقان از شرکت ملی مس بود که در این مورد از سوی این شرکت کوتاهی و حق‌کشی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی اضافه کرد: در این جلسه هیچ بحثی در مورد میزان مبلغ کمک به تراکتور یا دیگر تیم‌های آذربایجان مطرح نشد؛ آنچه که در این جلسه بررسی و صورت جلسه شد، این بود که قرار شد تا سهم ورزقان در شرکت ملی مس مشخص شود. در این راستا، مقرر شده تا ظرف هفته آینده گزارشی در مورد حقوق قانونی و دولتی شهرستان ورزقان از شرکت ملی مس و هزینه‌های انجام شده تهیه و با اسناد ارائه شود.

,

دهقانی با اعلام این مورد که شرکت ملی مس تا این لحظه حق و حقوق ما را پرداخت نکرده و تعلل کرده است، اذعان داشت: بنده پیگیر این مطالبه بوده‌ام اما بنابه دلایلی از جمله آشفتگی‌هایی که در تیم مدیریتی استان وجود داشته و نیز دروغگویی‌ها و سخن‌چینی‌های فراوان مدیرعامل شرکت ملی مس که متاسفانه منش «اختلاف بیانداز حکومت کن» را در پیش گرفته و به وظایف خود در قبال پرداخت حق و حقوق مس سونگون عمل نکرده، بی‌نتیجه مانده است.

,

نماینده شهرستان ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی‌تأکید کرد: آن‌ها {شرکت مس} همه ساله متناسب با سنوات گذشته حقوق مردم ورزقان و آذربایجان را پایمال کرده و متاسفانه به این حق‎‌خوری عادت کرده‌اند. بیش از دو دهه است که منابع شهرستان ورزقان (کنسانتره مس مولیبدن، طلا و نقره محتوی) را به تاراج می‌برند و دریغ از پرداخت حقوق قانونی اولیه این شهرستان؛ کجای این عدالت و انصاف است؟

,

دهقانی همچنین در واکنش به صحبت‌های جلالی، همتای رفسنجانی خود در مجلس گفت: نماینده رفسنجان به جای مطرح کردن این صحبت‌ها باید از مردم و مسئولان آذربایجان عذرخواهی کند. او مس را متعلق به خود می‌داند و قومیتی عمل می‌کند که این رفتار با طبع بلند مردم آذربایجان مخالف است چراکه ملت ما به همه قومیت‌ها احترام می‌گذارد و نسبت به میهن خود عرق دارد.

,

این نماینده مجلس متذکر شد: درحال حاضر، شرکت ملی مس از ۱۷ تیم کرمانی در رشته‌های مختلف حمایت مالی می‌کند و ۴ تیم لیگ برتری و دسته اولی فوتبال دارد. اگر کمک به تراکتور اشکال دارد، چرا از این تیم‌ها پشتیبانی می‌شود؟ ما تیم‌های مس را جزو سرمایه‌های کشور می‌دانیم و حرف‌مان این است که باید عدالت رعایت شود. حق‌خوری دیگر بس است، یا همه یا هیچ‌کس!

,

وی خاطرنشان کرد: ما اعلام کردیم که شرکت مس باید مالکیت تراکتور را قبول کرده و هزینه‌های این تیم را متقبل شود. البته اگر آن‌ها حق و حقوق ما را پرداخت کنند نیازی به این کار نیست و ما خودمان می‌توانیم این امورات را مدیریت کنیم. متاسفانه نگرش نماینده رفسنجان قومیتی بوده و باید این نگاه خود را ملی کند تا به این تنش‌ها در جامعه دامن نزند.

,

نماینده ورزقان در خاتمه خطاب به نماینده رفسنجان بیان داشت: آقای جلالی که ملبس به لباس روحانیت و پیامبری هستند باید پاسخ بدهند که چطور راضی می‌شوند حقوق مردم شهرستان ورزقان و آذربایجان اینطور پایمال شود و مردم این منطقه در مضیقه زندگی کنند. ایشان حق و حقوق از دست رفته این مردم را چطور توجیه می‌کنند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه