اخبار داغ

نیمه تمام مانده یک پروژه به قیمت آلودگی سبد غذای مردم!/ ۲۰ سال گذشت اما پروژه فاضلاب لاهیجان به سرانجام نرسید

نیمه تمام مانده یک پروژه به قیمت آلودگی سبد غذای مردم!/ ۲۰ سال گذشت اما پروژه فاضلاب لاهیجان به سرانجام نرسید
اغلب رودخانه‌های گیلان دچار مشکلات زیست محیطی هستند اما چون رودخانه لاهیجان و رشت از داخل شهر عبور می‌کنند، آلودگی آن ها در محدوده شهری بسیار زیاد است. این در حالی است که رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل می گوید: بیش از ۲۰ سال از کلنگ‌زنی پروژه‌ فاضلاب در این دو شهرستان‌ می گذرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، بخش عمده‌ای از فاضلاب خانگی شهر لاهیجان به رودخانه سرازیر می‌شود. این مسئله به لحاظ بهداشتی و زیست محیطی بسیار خطرناک است و دستگاه‌های متولی اگر سلامت مردم برای شان مهم است باید هرچه سریع‌تر از ورود فاضلاب خانگی به داخل رودخانه لاهیجان جلوگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
فاضلاب خانگی پس از ورود به رودخانه با آلوده کردن آب رودخانه، وارد دریا و مزارع کشاورزی شده و از طریق محصولات دریایی وارد سبد غذایی مردم می‌شود. از طرفی بوی نامطبوع فاضلاب در داخل شهر بسیار آزار دهنده است.
,
 
,
اغلب رودخانه‌های گیلان دچار مشکلات زیست محیطی هستند اما چون رودخانه لاهیجان و رشت از داخل شهر عبور می‌کنند مشکلات آنها در محدوده شهری بسیار زیاد است.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
این در حالی است که رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل در این رابطه می گوید: بیش از ۲۰ سال از کلنگ‌زنی پروژه‌ فاضلاب در این دو شهرستان‌ می گذرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه فاضلاب سیاهکل و لاهیجان پیگیری‌هایی صورت گرفته تا این پروژه‌ها به اتمام برسند، گفت: این پروژه بیش از ۲۰ سال پیش کلنگ زده شده تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.
,
 
,
فرخی میکال با بیان اینکه تکمیل این پروژه به اعتبارات ویژه نیاز دارد و البته پیگیری‌های لازم در این رابطه انجام شده است، ادامه داد: پروژه فاضلاب سیاهکل نیز پیشرفت چندانی ندارد و در این خصوص نیز پیگیری‌های لازم انجام شده و حتی مکاتباتی با رئیس جمهور صورت گرفته است.
,
 
,
وی افزود: در روز‌های اخیر به همراه مسئولان محلی از روستا‌های آسیابر، امیرآباد، حسن بکنده، سحرخیز محله و جیرباغ حضور پیدا کردیم و از نزدیک مشکلات آن‌ها را استماع تا اینکه پیگیری‌های لازم برای رفع آن‌ها انجام شود.
,
 
,
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تصریح کرد: مشکلات روستا‌ها بیشتر مربوط به حوزه آب، برق، کشاورزی و منابع طبیعی است که در این دیدار‌ها مسئولان مربوطه حضور پیدا می‌کنند تا مشکلات آن‌ها مرتفع شود.
,
 
,
وی افزود: در روز‌های اخیر همچنین اعضای کمیسیون امور داخلی مجلس به همراه مدیریت بحران کشور از سایت دفن زباله شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان بازدید کردند و در جریان مراحل توسعه این سایت قرار گرفتند.
,
 
,
فرخی تصریح کرد: در این سایت روزانه حدود ۲۰۰ تن زباله از پسماند شهر‌های لاهیجان و سیاهکل انباشت می‌شود و برای تکمیل زهکشی و هدایت شیرآبه‌های آن اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و تاکنون ۸ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه