اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد خبر داد؛

اجرای پویش ملی نهال‌کاری و بذرکاری/ ۶۰ درصد خلیل آباد را بیابانی است

اجرای پویش ملی نهال‌کاری و بذرکاری/ ۶۰ درصد خلیل آباد را بیابانی است
ترابی از اجرای پویش ملی نهال کاری و بذرکاری توسط سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری در ۳۰ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان خلیل آباد خبر داد و گفت: ۶۰ درصد مساحت کل شهرستان خلیل آباد را بیابان تشکیل داده که زندگی مردم ۱۸ روستا را تحت تاثیر قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید ترابی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: توسعه پایدار و توسعه فضای سبز با کمک تمام اقشار و گروه های جهادی یکی از راهبردهای سازمان جنگل ها است که در سال ۱۴۰۰ تحت عنوان پویش ملی نهال کاری و بذر کاری اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه این پویش در ۳۰ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم در حال انجام است، خاطرنشان کرد: شهرستان خلیل آباد در فلات مرکزی مرکزی ایران قرار گرفته و جزو مناطق خشک و نیمه خشک با دمای بالا است که بیش از ۶۰ درصد مساحت کل این شهرستان را بیابان تشکیل داده است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد با تاکید بر اینکه این میزان بیابان در خلیل آباد زندگی مردم ۱۸ روستا را تحت تاثیر طوفان های شن قرار داده بود و مشکلاتی برای این به وجود آورده بود، تصریح کرد: تاغکاری هایی که در مناطق بیابانی شهرستان انجام شد که باعث نجات زندگی مردم این ۱۸ روستا شده است.

,

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از ورود ریزگردها، ایجاد اکسیژن، تولید علوفه دام، توسعه کشاورزی و دامداری و تثبیت زندگی در شهر و روستا را از اثرات مثبت تاغکاری ها برشمرد و اذعان کرد: ۲۰ هزار هکتار تاغکاری از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز در شهرستان خلیل آباد انجام شده است.

,

ترابی با بیان اینکه حفظ جنگل های تاغ یکی از اولویت های مهم منابع طبیعی در شهرستان خلیل آباد است که این نیازمند کمک و همکاری مردم است، عنوان کرد: نقش تعیین کننده مردم محلی و ساکن در حوزه های آبخیز و مشارکت آنان در حفظ و حراست از اراضی ملی و جنگل های دست کاشت بر کسی پوشیده نیست و یک امر ضروری است.

,

وی با تاکید بر اینکه شهرستان خلیل آباد وسعت ۱۵۰ هزار هکتاری دارد که ۱۲۰ هزار هکتار آن اراضی ملی است، تشریح کرد: ۹۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نیز شرایط خشک بیابانی دارد و همچنین ۴۰ درصد از اراضی جنوب این شهرستان در محدوده کانون بحرانی فرسایش بادی قرار دارد.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد در پایان ابراز کرد: خشکسالی ها شرایط شکننده ای برای جنگل های دست کاشت در اراضی بیابانی خلیل آباد به وجود آورده که به همین دلیل ۲۸۰ هکتار از تاغزارهای جنوب شهر کندر نیز آبیاری انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه