اخبار داغ

یک مقام مسئول:

مسیر دریایی جایگزین گمرک آذربایجان شد

مسیر دریایی جایگزین گمرک آذربایجان شد
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: از امیرآباد، انزلی و آستارا با کشتی کالا به روسیه می‌رود و محموله‌ها گمرک آذربایجان را نمی‌بینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: در پی کندی ترخیص میوه و تره بار  صادراتی که از گمرک آذربایجان به وجود آمد، کشتیرانی خزر مسیر دریایی را جایگزین کرده که ارزان‌تر و سریع‌تر به مقصد می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: بنادر امیرآباد، انزلی و آستارا برای صادرات میوه و تره بار به مقاصد روسیه فعال شده و کشتی‌ها پس از بارگیری به مقصد اوکتائو قزاقستان می‌روند و در آنجا دوباره از مسیر زمینی به فوت سیتی مسکو‌ ارسال می‌شوند.
,
 
,
نورانی با بیان اینکه مسیر دریایی کوتاه‌تر شده است، گفت: قبلا از مسیر گمرک آذربایجان ۵-۶ روز بارها به مقصد می‌رسید که با ترافیک فعلی در گمرک آذربایجان حدود ۹-۱۰ روز ه به مقصد می‌رسد اما در مسیر جدید این مدت به ۸ تا ۹ روز کاهش یافته است.
,
 
,
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پاسخ به این سؤال که چرا مسیر دریایی با وجود ارزان بودن و کوتاه بودن مسیر پیشتر انجام نمی‌شد، مشکلات کمبود کانتینرهای یخچالی در مسیر کشتیرانی وجود دارد و اکنون نیز ۴۰۰ کانتینر یخچال‌دار باید وجود داشته باشد.پیش از این بر این باور نبودن که توسعه صادرات تا این حد باشد، اما اکنون به این باور رسیده و باید تلاش خود را برای تجهیز زیرساخت‌ها و نیز خرید کانتینرهای یخچال‌دار بیشتر کند.
,
 
,
به گفته این مسئول، ۲ هزار کانتینر ۴۰ فوت یخچال‌دار جاده ای دست‌دوم درخواست شده است و همچنین ۴۰۰ کانتینر یخچالی به ناوگان دریایی اضافه شود. 
,
 
,
وی کمبود کانتینرهای یخچال‌دار را مشکل اصلی عدم موفقیت در توسعه صادرات به روسیه و اوراسیا در سال‌های گذشته عنوان کرد.
,
 
,
نورانی افزود: مشکل کانتینرهای یخچال‌دار از سال ۱۳۷۴ بیان می‌شود و هنوز هم ادامه دارد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام 
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه