اخبار داغ

با بررسی چالش‌های کارآفرینی سنتی و نوین عنوان شد؛

توسعه مشاغل خُرد و خانگی؛ نسخه‌ای سریع برای حل مشکل بیکاری/ خلأهای قانونی در زمینه استارآپ‌ها برطرف شود

توسعه مشاغل خُرد و خانگی؛ نسخه‌ای سریع برای حل مشکل بیکاری/ خلأهای قانونی در زمینه استارآپ‌ها برطرف شود
کارشناسان توسعه مشاغل خرد و خانگی را نسخه‌ای سریع برای رفع مشکل کمبود کار می‌دانند و معتقدند با رونق این کسب و کارها چرخ اقتصاد کشور نیز بهتر از گذشته خواهد چرخید و غول بیکاری به زانو در خواهد آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، میز گرد چالش های کارآفرینی سنتی و نوین در دفتر پایگاه خبر صبح توس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

انسیه حیدر زاده، مدرس و مشاور کسب و کارهای خانگی در این رابطه با اهمیت ایجاد کسب و کار گفت: کسب و کارهایی که از بستر اینترنت استفاده می شود می توانند رشد زیادی کنند و با توجه به این فضا ایجاد کسب و کار رونق یافته است.

,

مشاغل خرد و خانگی، نسخه‌ای سریع برای حل مشکل بی‌کاری

, مشاغل خرد و خانگی، نسخه‌ای سریع برای حل مشکل بی‌کاری, مشاغل خرد و خانگی، نسخه‌ای سریع برای حل مشکل بی‌کاری,

وی تصریح کرد: مشاغل خرد و خانگی یک نسخه سریع رفع مشکل کمبود کار هست و در کشورهای دیگر رشد زیادی داشته است. کسب و کارهای خانگی به مشاغلی گفته می شود که در محیط خانه انجام می شود و مزاحمتی برای خانواده و همسایه ها ایجاد نمی کند. برای مثال می توان مامان پز و غذاهای خانگی را مطرح کرد.

,

این مدرس کسب و کار ادامه داد: قبل از کرونا راضی کردن مردم برای کسب و کار خانگی سخت بود ولی الان با توجه به کرونا مردم این موضوع را قبول کرده اند.

,

وی تاکید کرد: افراد موفقیت های زیادی در کسب و کارهای خانگی کسب کرده اند. یکی از خوبی های کسب و کار های با هم همکار می شوند.

,

حیدر زاده بیان داشت: لباس محجبه، شلوار کردی، چرم از موفق ترین کسب و کارهای خانگی در مشهد است که طی چند وقت اخیر فعالیت خود را گسترده کرده اند.

,

, ,

حسن ضیائی، مشاور اقتصادی و مشاور استارتاپ ها نیز در این میز گرد گفت: با توجه به گسترش روز افزون استارتاپ ها در دنیا، این روش جای خاصی را پیدا کرده است به نحوی که گروه کاری به کمک فناری خود را به تعداد زیادی معرفی کنند و شغلشان به صورت انفجاری رشد کند.

,

وی افزود این کار حاشیه سود بالا و ریسک بالایی دارد و صد البته بازار بسیار جذابی را ایجاد کرده است.

,

ضیائی بیان داشت: البته ورشستگی قسمتی از کار استارتاپ ها هست ولی باید جوری مدیریت شود که باعث از بین رفتن کسب و کار نشود.

,

وی ادامه داد: استارتاپ های موفق در کشور مانند نشان، بادصبا، گپ تماما در مشهد هستند و تمایز این گروه ها با دیگر جاها این است که سخت کوش هستند.

,

این مشاور اقتصادی اضافه کرد: اسکای روم به عنوان یک استارتاپ موفق در شهرستان نیشابور است پس موفقیت فقط در شهرهای بزرگ نیست.

,

این مشاور سب و کارهای استارتاپی بیان داشت: اگر فردی سخت کوش باشد در فضای استارتاپ قطعا موفق هستند و فقط یک نفر می تواند سخت کوش و موفق شود و آن فردی است که به کارش علاقه داشته باشد.

,

وی با اشاره به ضرورت داشتن نگاه تخصصی و فناورانه تصریح کرد: داشتن مشاور قوی نیازهای کسب و کار است. مدیریت واحد صنعتی به عنوان یکی از دلایل شکست کارخانه ها در سال 96 بود، مدیرانی که خود را همه چیز دان می دانستند.

,

, ,

حیدرزاده با اشاره به موانع کسب و کارهای اضافه کرد: عدم درک مسئولین از کارآفرینان باعث شده است مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شود، این که تاخیر در صادر کردن مجوز چه ضربه ای به فرد می زند را کارمندی که آخر ماه حقوق دریافت می کند متوجه نمی شود.

,

وی گفت: تسهیل در صدور مجوزها در دولت جدید بسیار بهتر شده است و این باعث امیدواری است ولی تاکنون ضربه های زیادی وارد کرده است.

,

این استاد کسب و کارهای خانگی بیان داشت: از طرفی موانع درونی مهمترین مشکل کارآفرینان است، مثلا فیلم منصور نمونه یک کارآفرین سازمانی است که به همه افراد دیدن آن را با نگاه کارآفرینی توصیه می کنم.

,

حیدرزاده تاکید کرد: افراد اکثرا انگیزه ندارند و دلیلش اخبار منفی در کشور است که مردم نا امید شده اند و حتی اخبار خوب را نیز قبول نمی کند. بزرگترین متهم رسانه ها هستند که علاوه بر تقویت مصرف گرایی، نتوانسته اند روحیه کارآفرینی را گسترش دهند و خوشحالی را در داشتن وسایل لوکس نشان می دهند.

,

وی بیان داشت: اراده جلوتر از امکانات است، اگر فردی این موضوع را درک کند می تواند در این مسیر موفق شود.

,

, ,

خلاهای قانونی در زمینه استارآپ‌ها برطرف شود

, خلاهای قانونی در زمینه استارآپ‌ها برطرف شود, خلاهای قانونی در زمینه استارآپ‌ها برطرف شود,

ضیائی با اشاره به موانع کسب و کارهای استارتاپی خاطر نشان کرد: استارتاپ ها دو بخش فنی و دید فناورانه دارد. بسیاری از شغل ها این دید را ندارند و سعی نمی کنند فناوری را به کسب و کار خود اضافه کنند.

,

وی تاکید کرد: کسی که می تواند مایحتاج روزانه را اینترنتی تهیه کند دیگر رغبتی به رفتن برای خرید از مال ها ندارد و این پروژه ها طی چند سال آینده شکست می خورند.

,

این استاد کسب و کارهای استارتاپی بیان داشت: بسیاری از شرکت ها توان کاهش هزینه سربار تولید را ندارند چون از ابتدا به آن فکر نکرده اند.

,

وی با اشاره به خلاهای قانونی ادامه داد: خلاهای قانونی باعث شده است برخی مجوزها امکان صدور ندارند، بسیاری سازمان ها جواب نامه های دریافت مجوز را حتی نمی دهند چون هیچ قانونی برای آن ندارد.

,

ضیائی با انتقاد از مدیران سنتی اظهار داشت: مدیران شهری و خرد و کلان متاسفانه دیدشان از دنیای فناوری مثبت نیست و خودشان نیز با تکنولوژی بیگانه هستند.

,

پرورش خلاقیت باید از سنین کودکی و در مدارس شروع شود

, پرورش خلاقیت باید از سنین کودکی و در مدارس شروع شود, پرورش خلاقیت باید از سنین کودکی و در مدارس شروع شود,

حیدر زاده با انتقاد از نحوه آموزش کسب و کار گفت: پرورش خلاقیت باید از سنین کودکی و در مدارس شروع شود و آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه کند.

,

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، رسانه به معنای کلی می توانند در دید مردم به ایجاد کارآفرینی موثر باشد. مثلا منطقه پرواز ممنوع به عنوان یک فیلم توانسته است تاثیر زیادی بگذارد.

,

این مدرس کسب و کار گفت: باید کارآفرینی یک ارزش دیده شود نه کسب درآمد، یک زمانی خانم های مذهبی ما این دید را داشتد که باید فقط خانه دار باشند ولی الان ضرورت ایجاد کمک در هزینه های منزل ایجاد شده است و همه اعضای خانواده باید بداند که در تهیه هزینه های خانواده باید دخیل باشند.

,

وی تاکید کرد: کار برای پول نیست، بلکه برای این است که اثبات کنیم آدم هستیم و می توانیم فعالیت کنیم.

,

حیدرزاده عنوان داشت: متاسفانه به جایی رسیده ایم که حتی بچه های روستا نیز دیگر کار نمی کنند و بسیاری از خانواده های روستایی دیگر حتی پنیر و ماست خود را کارخانه ها خرید می کنند.

,

وی با تاثیر دید کارآفرینی خاطر نشان کرد: وقتی درک از اهمیت کسب درآمد و انگیزه کارآفرینی ایجاد شود دیگر فرقی بین حاشیه شهر و مرکز شهر وجود ندارد. باید به هم یاد دهیم که بلند شویم و یاد دهیم. باید به مردم جرئت کار کردن و اشتباه کردن بدهیم.

,

حیدرزاده با انتقاد از فرار خانواده های مذهبی از تکنولوژی بیان داشت: ما مردم مخصوصا مذهبی ها را از تکنولوژی ترسانده ایم و نتیجه این شده است در بعضی جا ها زمین را به افراد با دید دیگر واگذار کرده اند.

,

وی ادامه داد: باید به افراد یاد دهیم در هر فضایی مانند فضایی مجازی مفید باشند و در آن محیط تاثیرگذار باشیم.

,

ضیائی در انتقاد از سیستم آموزشی گفت: هر انسانی تعدادی استعداد دارد و نباید همه در همه تخصص ها ورود کنند ولی متاسفانه در سیستم آموزشی تلاش شده است که همه شبیه به هم باشند و بعد افراد بزرگ شده در سیستم آموزشی از کشور انتظار دارند که برای او شغل ایجاد کند.

,

وی ادامه داد: عدم آموزش حل مسئله در کنار یاد نداشتن توانایی دیگری باعث افزایش بیکاری افراد تحصیل کرده شده است.

,

این مشاور اقتصادی خاطر نشان کرد: تا زمانی که این مسئله حل نشود خیلی از کارها را نمی توانیم انجام دهیم. مردم باید به این نتیجه برسند که باید تغییر فرهنگ و تغییر رویکرد بدهند.

,

, ,

ضرورت بازنگری در روند وام دهی به کسب و کارهای نوپا

, ضرورت بازنگری در روند وام دهی به کسب و کارهای نوپا, ضرورت بازنگری در روند وام دهی به کسب و کارهای نوپا,

حیدرزاده با اشاره به محدودیت های منابع مالی و مشکلات بانک ها در ارائه تسهیلات گفت: نیاز به وام یکی از ابزارها برای موفقیت است و مجوز یکی از الزامات است برای موفقیت.

,

وی ادامه داد: وقتی در سیستم بانکی برای وام گرفت ضامن باید کارمند باشد یعنی کارمند بالاتر از کارآفرین است.

,

این مدرس کسب و کار گفت: بعضی وقت ها وام دادن به کسایی که تازه یک کار را شروع کرده اند و علاقه ای به آن کار ندارند باعث شده است که بسیاری از افراد آسیب جدی وارد کرده است.

,

ضیائی با انتقاد از مسئولین که درک درستی از کسب و کارها ندارند بیان داشت: کار نکردن بسیاری از مسئولین می تواند بزرگترین کمک باشد، کارآفرین یاد دارد کار کند ولی قانون های متناقض خودش باعث ممانعت برای کارآفرینان شده است.

,

وی افزود: خیلی از ممانعت ها داخلی است و بانک ها نیز در این موضوع دخیل هستند. همچنین عامل سوم در شکست کسب و کارهای جدید وام های بانک ها هستند.

,

حیدرزاده به عنوان توصیه پیانی گفت: هر کسی که می خواهد وارد تولیدی شود اول باید فروش آن را تمرین کند و بهتر است با اموال دیگران فروش را تمرین کنید تا بتوانید پس از اطمینان وارد کار شوید.

,

ضیائی نیز ضمن تاکید صحبت های حیدرزاده بیان داشت: چند وقتی در فضای استارتاپ ها چرخیدن می توانند کمک شایانی برای پیدا کردن توانایی فعالیت در این فضا ایجاد نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه