اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

شکوفایی تعاملات اقتصادی منطقه مدیون زحمات شهید سلیمانی است/ امید واهی به آمریکا گره‌گشای مشکلات اقتصادی نیست

شکوفایی تعاملات اقتصادی منطقه مدیون زحمات شهید سلیمانی است/ امید واهی به آمریکا گره‌گشای مشکلات اقتصادی نیست
عبدالمجید شیخی با بیان این که شکوفایی تعاملات اقتصادی منطقه مدیون زحمات شهید سلیمانی است، گفت: امید واهی به آمریکا گره گشای مشکلات اقتصادی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به رونق تعاملات تجاری میان ایران و کشورهای منطقه پس از پیروزی حاصل از نبرد با داعش در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: اگر نا امنی ها با حضور داعش استمرار پیدا می کرد، امروزه نه تنها خبری از مبادلات تجاری نبود، بلکه حیات جوامع هم زیر سوال می رفت و به خطر می افتاد.

وی اضافه کرد: یکی از زیرمجموعه های حیات اجتماعی، حیات اقتصادی است، همه مدیون خدمات شهید سلیمانی هستند که امیدواریم با سیدالشهدا (ع) محشور و ذره ای از نور این شهید بزرگوار نصیب ما شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,

این استاد دانشگاه با اشاره به خباثت آمریکا علیه ایران اظهار کرد: اخباری شنیده می شود که دو پیش نویس در ارتباط با توافقات برجام مورد توافق طرفین قرار گرفته، پیش بینی من این است که عهد شکنان لائیک و سکولار غربی، هیچ وقت به قول و وعده های خود عمل نخواهند کرد. باز هم می خواهند ما را سر کار بگذارند، یک مرحله توافق انجام و مقرر شد که همه تحریم ها را بردارند، ولی عمل نکردند، اکنون اگر دوباره توافق کنند، هیچ ضمانتی وجود ندارد که آن ها به عهدشان وفا کنند.

وی تاکید کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران نباید خوش بینی به توافقات برجام و مذاکره با غرب باشد، باید اقتصاد خودمان را درون زا رشد دهیم، به ترتیب با کشورهای همسایه، منطقه ای، آفریقایی، آسیایی، آمریکای جنوبی و برخی کشورهای اروپایی که استقلال بهتر و بیشتری دارند، مبادلات انجام و به پیمان های منطقه ای بها دهیم.

شیخی با بیان این که دنیا نشان داده که نسبت به معاهدات بین المللی آنچنان وفادار نیست تا نسبت به توافقات منطقه ای، تصریح کرد: امروز رونق کشورها، رونق پیمان های منطقه ای است، چراکه ارزش افزوده بیشتری برای آن ها دارد.

این اقتصاددان تاکید کرد: از آنجایی که این تفاهم ها می تواند همراه با ارزش افزوده اقتصادی، امنیت منطقه را هم تامین کند، به نفع طرف های متقابل است که به پیمان های منطقه ای بیشتر از معاهده های فرامنطقه ای و بین المللی وفادار بمانند.

انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه