اخبار داغ

دغدغه روز؛

خسارت خشکسالی دامن زنبورداران را هم گرفت/کاهش تولید عسل به دلیل کمبود شهد و گرده

خسارت خشکسالی دامن زنبورداران را هم گرفت/کاهش تولید عسل به دلیل کمبود شهد و گرده
خشکسالی امسال موجب کاهش تولید 5 تنی عسل در زنبورستان های سیستان وبلوچستان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به علت شرایط آب و هوایی مناسب از نظر کم بودن رطوبت، تنوع گیاهی، وجود انواع گونه‌های گیاهان دارویی و ارگانیک بودن شهد گیاهان مرتعی از کیفیت بالایی برخوردار است و این امر باعث شده تا این محصول باکیفیت در کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار طرفدار داشته باشد به طوری که سالیانه بخشی از آن به این کشورها صادر می‌شود.

اما آن طور که خبرها حکایت دارد خشکسالی بیش از اندازه و کمبود منابع تولید گرده در این استان پهناور منجر به کاهش تولید عسل و بروز مشکلات برای زنبورستان های منطقه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
 
,
 
,
سیستان وبلوچستان یکی از تولید کنندگان عسل در کشور است و در برخی از نقاط آن مانند شهرستان‌های خاش، نیکشهر و ایرانشهر که مهمترین مراکز تولید عسل در استان شناخته می‌شوند به دلیل وجود مراتع، باغات، گلها و درختان متنوع عسل بسیار مرغوب و باکیفیتی تهیه می شود.
 
,
,
, ,

اشتغالزایی ٢٧٠ نفره در ٢۵١ زنبورستانِ سیستان وبلوچستان

غلامرضا سرگزی،
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: به دلیل کمبود شهد و گرده ناشی از ادامه خشکسالی، میزان تولید عسل در استان به ٨۵ تن و ۴٢٨ کیلوگرم رسید که نسبت به سال گذشته  ۵ تن کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری که از اول مهر به مدت یک ماه انجام شد عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به علت شرایط آب و هوایی مناسب از نظر کم بودن رطوبت، تنوع گیاهی، وجود انواع گونه‌های گیاهان دارویی و ارگانیک بودن شهد گیاهان مرتعی از کیفیت بالایی برخوردار است.
 
,
, اشتغالزایی ٢٧٠ نفره در ٢۵١ زنبورستانِ سیستان وبلوچستان, اشتغالزایی ٢٧٠ نفره در ٢۵١ زنبورستانِ سیستان وبلوچستان,
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ٢٧٠ نفر در ٢۵١ زنبورستان این استان به امر زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند.

وی ادامه داد: عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به دلیل کیفیت بالا بسیار طرفدار دارد.
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه